Bild
Nästa artikel
Saab 9-5 är årets bil – i Singapore

Saab 9-5 är årets bil – i Singapore

Nyheter

Saab 9-5 har tilldelats titeln Car of the Year i Singapore. Därmed slår den svenska modellen både Audi A6 och BMW 5-serie.

I januari lanserades Saab 9-5 med pompa och ståt vid ett evenemang i Singapore. 800 gäster närvarade och svenske ambassadören Ingemar Dolfe höll tal.

Nu får modellen goda vitsord i det sydostasiatiska landet. Tidningen Wheels Asia har rangordnat alla bilar som finns till försäljning på hemmamarknaden och kommit fram till att Saab 9-5 är att föredra i klassen för lyxiga sedanmodeller, före Audi A6 och BMW 5-serie.

Därmed får 9-5, med turboladdad V6-motor på 2,8 liter, utmärkelsen Car of the Year.

Diskutera: Vad tycker du om Saab 9-5?

Taggar: Nyheter, , Saab 9-5

Kommentarer

#1
2011-10-07 14:54

Stort grattis.

#2
2011-10-07 15:08

Kul att NÅGON gillar Saab :-)

#3
Raymond K
2011-10-07 15:31

Ja jag skulle nog hellre köpa den nya Saab 9-5 än både Bmw och Audi

#4
2011-10-07 15:37

Äntligen lite kul läsning där ordet Saab är med!
:oD

#5
2011-10-07 17:23

Är det inte så i Singapore att man måste vara väldigt försiktig för att inte sprida skit?
Kanske klarar 9-5 sig bättre i det fallet?
Nu menar jag verkligen inte att de nämnda konkurrenterna skulle omfatta skräpförbudet. :-)

#7
Håkan A
2011-10-07 20:41

Kul att Saab säljer bra någon stans.

#8
2011-10-07 21:44

leifer
När de kan börja tillverka bilar igen!
Och då får vi se om det är läge för byte.
Än är det inte dags.

#9
Håkan A
2011-10-08 19:28

Jag kör 9-5 :)

#10
2011-10-09 03:49

Hoppas de börjar tillverka dessa fina bilar igen,jag kör Saab 9-5 redan, en bra bil för de som inte har testat,det är bara att pröva så får ni se hur en bra bil känns på vägen,vinter som sommar spelar ingen roll.

#11
2011-10-11 09:05

Biltidningarna är inte lika underhållande att läsa när saab inte är med..

Hoppas dom kommer igång igen, svårt att välja en annan bil om dom går omkull, inget annat duger liksom..

#12
2011-10-11 09:13

tjingtjong. jättebra bil. synd att den inte tillverkas längre...

#13
2011-10-12 17:07

Klen tröst att Saab får utmärkelsen, då det ser ut att vara slut på produktionen.
Kanske dyker nya 9-5 upp som en Proton i Malaysia?

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.