Bild
Nästa artikel
Pinsamt problem i Hyundais suv: Interiören luktar illa

Pinsamt problem i Hyundais suv: Interiören luktar illa

Nyheter

Hyundai känner till problemet men har än så länge ingen lösning.

Hyundai har råkat ut för ett minst sagt udda problem med stora suven Palisade, som är en populär modell på den amerikanska marknaden.

Problemet är att interiören luktar illa – och ingen verkar veta exakt varför.

Bilägare har slagit larm till Hyundai om lukten som beskrivs som en blandning mellan otvättade, svettiga strumpor och ruttna grönsaker. Enligt vissa uppgifter kan lukten komma från läderklädseln.

Hyundai säger sig vara medvetna om problemet, men den dåliga nyheten är att det fortfarande är oklart vad som orsakar den.

”Vi är medvetna om problemet och är just nu mitt uppe i en utredning, som handlar om att identifiera och validera en lösning”, berättar en talesperson för Hyundai. 

Hyundai Palisade säljs inte i Sverige.

Läs också: Audis roliga miss: Oljebyte i elbilen e-tron?

Taggar: Nyheter, Hyundai

Kommentarer

#1
2020-08-27 12:12

Usch..groteskt ful är modellen också.

#2
2020-08-27 12:50

Läderklädseln?
Byta ut halva inredningen (eftersom klädseln knappast går att byta) blir dyrt, det draar... man nog på en stund.

#3
1
2020-08-27 13:52

Påminner om gamla Saabar, främst 9-5, som luktar skunk, vilket de gjorde även som nya. Läder luktar alltid gödsel, tycker jag.

#4
2020-08-27 14:24

@1. Beror på vem som sitter i den.

#5
2020-08-27 15:10

@saabnisse, tror inte @1 har någon aning om vad hen talar om. Bara kommentaren att läder alltid luktar gödsel säger en hel del om vad hen sysslar med om dagarna.

#6
1
2020-08-27 16:36

Haha. Känsligt att prata illa om läder, så kan det vara om en vill köpa status ...

#7
2020-08-27 16:52

Volvo V40 gen 1 hade en frän lukt i bilen, verkade lukta mera ju äldre bilen blev, dock ingen skillnad om bilen hade skinn eller tygklädsel. Även V70 gen 1 hade en liknande lukt om en inte lika stark.

#8
2020-08-27 17:04

Tja, bilar kan lukta peck, det var mycket vanligt i mitten av 60-talet då till exempel Tyska Ford med vinylklädsel luktade så ögonen rann i något år efter nyköp. Min chef hade en Taunus (20M???) som hade det problemet. I dagens bilar är det nog direkt ovanligt att med dålig lukt.

#9
2020-08-27 17:21

Snyggare än xc90 vartfall; )

#10
2020-08-27 17:37

Det var en fin och rejäl bil, annars :)

#11
2020-08-27 17:39

Nä Ola, den är inte snyggare än xc90..bara titta på grillen...du vad hemsk, och dessa fula lampor..nä, xc90 är snyggare..fast den är ändå ful.

#12
2020-08-27 17:50

Hehe. Rätt åt dom som har så dålig smak att köpa en sån här skapelse...

#13
2020-08-27 19:21

Värsta problemet måste ändå vara urseendet...

#14
2020-08-27 23:13

Raywave
I Sverige Ja i USA Nej. Typiskt amerikanskt utseende i ex Texas. Bilen säljs därför inte i Sverige. Gäller att anpassa marknaden - förutom lukten då.....

#15
2020-08-28 08:54

Bilen är på tok för amerikansk. Vi är inte amerikaner i Sverige även om många tycks tro det.

#16
2020-08-28 09:45

Finns en tysk premiumbiltillverkare med produktion i USA som verkar vara på väg mot ett liknande problem.
Måhända så enkelt som samma underleverantör av plastkomponenter till inredningen?

#17
2020-08-28 10:12

Låter som ett skitfel...;)

#18
2020-08-28 14:06

I Ångermanland betyder "Kona" lukta illa.
Lite komiskt om det drabbar Hyundai Koma också....

#19
2020-08-28 14:07

Hyundai Kona försökte jag skriva

#20
2020-08-28 20:22

I Norge betyder kona, nåt annat:)

#21
2020-08-29 23:29

Ser inget konstigt i att en Hunbaj luktar.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.