Bild
Nästa artikel

Juli månads nyregistreringar

Nyheter

Här kan du se hur många bilar som registrerades under juli månad.

Juli månads nyregistreringar

Kommentarer

#1
Anders
2009-08-03 13:32

Oj kia överraskar med fina siffror på cee´d,toyota floppar med sin konkurrent auris som säljer 1/8 av cee´d,antar att prislappen skiljer endel medans den upplevda skillnaden inte är lika stor.
cee´d måste vara betydligt bättre än i30,den har jag kört och skulle aldrig köpa den.
Saab säljer dåligt men det är inte konstigt när det är så oklart med ägare.

#1
Mythbuster
2009-08-03 13:52

Men bara 17 av Kias cee 3244 st var miljöbilar. Hmm kanske inte nått som säljer för Kiakunderna. Kia lyckades förövrigt med bedriften att tappa 80% av sin miljöbilsförsäljning jämfört med juni. Snittet är annars 35% mindre miljöbilar efter premien. Men då får hänsyn tas till att det är semestertider också. Förra året var motsvarande tapp 33%

#1
Mythbuster
2009-08-03 15:07

Fel av mig. Tappet i juli jmf med juni på miljöbilar är 54% (totalt bilar minkning 35%). Förra året var tappet 33% för miljöbilar och 30%

#1
Underbart
2009-08-03 17:07

Toyota Prius försäljning har rasat med drygt 68% i juli månad 2009!!! Varför? Troligen för att bilköparna har genomskådat Toyotas usla, dvs oerhört HÖGA, bränsleförbrukning på den lilla skruttiga Toyotan... Nä, ska man göra en verklig miljöinsats ska man köpa en etanolbil eller en snål dieselbil och INTE en liten, trång och jämförelevis törstig Toyota som dessutom har transporterats runt halva jordklotet innan den kommit till Sverige, hur miljövänligt är det? Alltså ska vi vara mycket glada att försäljningen rasat med drygt 68% för Toyota!

#1
Conny Karlsson
2009-08-03 17:59

Underbart. Har du bytt till nytt alias igen ?!! Hur många pseudonymer har du nu ? Får fråga Ola Andersson igen hur många olika alias man kan ha här på siten......

#1
Johan
2009-08-03 18:07

Törstig Toyota? Jag kör nya Avensis 1,8 på 0,6 l/mil i snitt.

#1
Krille
2009-08-03 21:07

Johan:
Du kör inte alls på 0,6 liter i snitt med ditt Toyotaskrälle. ALLA bilar drar betydligt mer innan de är inkörda. Jag e inte ens säker på att Du kör den "nya" extremt FULA Toyota avensisen som kom härom månaden utan Du gör bara reklam för det "bilskrället" som ngn skrev.

#1
Sam
2009-08-03 21:15

Det är så att Toyotas försäljning av Toyota Prius rasat 68,94% och att även Toyota Auris och Yaris också har rasat rejält medan tex Volvo och Volkswagen har ökat sin försäljning rejält. Det är inte så konstigt att Toyotas försäljning rasar då man läser om de fel som Toyota då främst Toyota Avensisi har. Se Vibilägares egen läsarundersökning här på siten. Se också de skumma fel som Toyota Prius drabbas av: www.techno-fandom.org/~hobbit/cars/mfd/. Då inser man att det är naturligt att Toyota tappar marknadsandelar både i Sverige liksom i Europa.

#1
Krille
2009-08-03 21:18

Johan: Kan vi inte få ditt reg.nr på den japanska pellejöns Toyotan?

#1
Johan en annan
2009-08-03 22:56

Verkar vara Toyotahat här..Kör Toyota och visst märket är ju knappast någon statushöjare men kvaliten på bilarna är på topp inget snack om det. Kör heller BMW men det kostar på och jag är vanlig knegare som inte vill ha stora billån.

#1
Underbart
2009-08-04 09:16

Johan en annan:
Visst är Toyotas kvalitet på topp... Se alla dessa fel som tex finns på Toyota Avensis, läs på ViBilägares egen undersökning här på deras egen sajt. Felfria Toyota? Verkar absolut inte så, åtminstone inte enligt Toyota ägarna själva... Det faktumet avspeglas i Toyotas försäljningsras om drygt 68% på tex Toyota Prius men även Toyota Agyo och Toyota Yaris försäljningsras...

#1
Johan
2009-08-04 11:55

Den är inkörd, har kört 1300 mil. Och de 5 senaste tankningarna har legat på 0,6 i snitt (räknat med calc), 0,57 till fjällen.

#1
Krille
2009-08-04 20:07

Johan:
Har du ett reg. nr på din pellejönsbil eller är det så att den inte finns? Det vore ju förstås det bästa om bilskrället inte är en realitet. Toyota = Jap´s shit!
Fd. Hälften ägare i ett Toyota Avensis skrälle.

#1
S-E S
2009-08-05 12:59

Vad man än diskuterar i dessa spalter så dyker det upp några som frenetiskt försvarar Toyotas "heder". Det påminner mig starkt om det skådespel som ägde rum i vårt grannland Norge under 50-talet då det var bilransionering där. De enda bilarna vanligt folk kunde köpa var "östbilar" så som Moskvich, Warsava, Pobeda, Skoda, Wartburg, P70, Volga m m. Dessa fick Norrmännen i utbyte mot sill, torrfisk osv. Om det var någon som vågade prata skit om ovanstående bilar, lät det på samma sätt som om man i dag antyder att Toyota kanske inte är bäst. Är det någon form av psykos jag bevittnar?

#1
Ingmar
2009-08-05 13:59

Toyota dåliga ? Enl alla underökningar så är det ju tvärtom. Kör själv en Lexus Is -09 och är hur nöjd som helst både med kvalitets känslan och framtida förväntad driftskvalitet. Innan köpet var jag inne på VAG verkstaden och hällsade på mina gamla arbetskamrater, frågade om bästa nya VAG köp ? svar ingen enl mekarna där.

#1
S-E S
2009-08-05 20:09

Och frågan var: NÅGRA KOMMENTARER TILL JULI MÅNADS NYREGISTRERINGAR. Toyota, för eller emot, tar vi när den rubriken dyker upp.

#1
Rikard
2009-08-06 04:06

Ja många skrattade nog när Kia/Hundai för några år sen sa sig villja bli en av värdens största biltillverkare.
Bara i den by jag bor med ca 30 hushåll har det senaste månaden dykt upp 3 Ceed och en I30 !!
Att BMW håller sig på topp 10 i kristider är väl beundransvärt.
Tänkte låta bli att skriva Toyota, men Insignia var väl den bättre bilen än Avensis, eller ??
Varför säljs det då bara 95 Insignia mot 280 Avensis ??

#1
S-E S
2009-08-06 13:36

Eller varför 10831 Volvo V70 ll mot 280 Avensis?

#1
Nisse
2009-08-06 15:55

För att Volvo en gång i tiden varit svenskt...och att dom har produktion här i Sverige...
Men jag tycker att man kan öppna vyerna lite och bara titta på hur det ser ut i Norden...Vilka ligger i topp då? Och snart är Volvo sålt till Geely...Kinesiskt m.ao...jag tror faktiskt att det kan stärka Volvo..så att dom säljer mer enheter...med minskad produktion här i Sverige då självfallet och ökad i Asien...och givetvis minskad försäljning här i Sverige..gissar på att många "Volvofrälsta" hoppar av tåget då.

#1
Jan
2009-08-06 20:29

Det är ett förfärligt tjat om Toyota hela tiden!
Det finns ju faktiskt massor med andra bilar.
Och vem har sagt att Toyota är så snål att man kör på 0,6?
Jag har en Avensis 2,0, den drar ca. 1,1 i sta´n.
Det är inte snålt...
Det är ganska säkert att jag INTE köper en Toyota nästa gång, även om den har gått utan fel.

#1
S-E S
2009-08-06 21:35

Har konstruktörens nationalitet betydelse? Lika gärna en Belgisk Volvo som en Engelsk Avensis, Turkisk Renault eller Ungersk Opel.

#1
Johan
2009-08-07 15:42

Jan, du måste ha den gamla modellen av Avensis. 2.0 motorn har 147 hk och drar 8.1 l/mil blandad. Nya Avensis 1.8 har 147 hk och drar 0.66 l/mil blandad körning. Jag kör dock mestadels landsväg.

#1
jonas
2009-08-09 18:17

Tja!
Personligen skulle jag aldrig köpa en Toyota igen, hade en 2001 som va skit efter ca 13000 mil, tror jag. Bara strul. Men jag skulle heller inte köpa ett annat japanskt märke tex Mazda som nån sa va bra. Samtidigt tror jag inte att japsen är varesig bättre eller sämre än andra märken. Toyota blir bara fulare och fulare. Kolla bara på "nya" Toyota Avensis eller Toyota Auris, Yaris eller den skitfula Toyota Verso.... Nä, jag skulle aldrig "förfula" min garageinfart med en Toyota.

#1
göinge
2009-08-10 15:15

Min första bil var en Opel Astra monterad i min fars hemstad i Ungern. Nummer två var bilen min fru hade när vi flyttade ihop, en Toyota Corolla. Tredje bilen är en Ford Focus flexifuel monterad i Tyskland. Oavsett tillverkningsland anser jag att jag haft en tysk, en japansk och en amerikansk bil (och bilen har varit bättre och bättre med varje byte).

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.