Bild
Nästa artikel
Mitsubishi eX Concept.

Eldrivet koncept från Mitsubishi

Nyheter

Här är Mitsubishis framtida designspråk. Konceptet eX ska demonstrera nästa generations eldrivna system.

Kommentarer

#1
2015-10-12 12:33

Får mig att tänka på ett påskägg på hjul med små tittgluggar upptill.

#2
2015-10-12 12:58

Det var ju en viss utveckling ifrån i-MiEV....Snart får vi kanske rent av se elbilar som fungerar i praktiken och även finns att köpa för vettiga pengar?

#3
2015-10-12 16:52

Varför ser så många asiatiska konceptbilar krockskadade ut redan från början? De har ju inget sinne för god formgivning och smak överhuvudtaget.

#5
2015-10-12 19:17

Skithäftig bil, nu börjar det likna något från Mitsubishi. Hoppas den går i tillverkning och att priset ligger någorlunda bra, då har de en ny spekulant här. Jämför jag med Outlander då är vi i början på 2000-talet, med den nya häftiga bilen så har vi förflyttas oss åtminstone 30 år framåt. Outlandern har ju bara fått ansiktslyftningar hela tiden utseendemässigt, maskinellt så är de dock på rätt väg med hybrider m.m.

#6
2015-10-12 23:14

Det är en transformer. Spännande. Vad kan den bli förutom bil?

#7
2015-10-12 23:37

Ingen som reagerar på förbrukningen? 40 mil på 45 kWH batteri. Det innebär ca 1 kWh/mil med tanke på att batteriet inte körs till 0. Dagens elbilar ligger på ca 1.8 kWh per mil.! Nåt lurt är det.

#8
2015-10-13 12:01

Ful(taklinje ala BMW),ytterst bra prestanda.Dryga kilowatten(zoe snittade 1.55) per mil låter nästan osannolikt bra, men alla biltillverkare ljuger väl om något.
Outlandern är intressant i dagsläget,men skatterna på dessa bilar kommer nog bli minst 10000 om året,batteriskatt eller något sådant är ju troligt.
Nä,det får bli en moped istället...

#9
2015-10-13 11:23

Tycker den verkar ha hämtat influenser från Range Rover Evoque.

Tycker det är ganska snyggt men kanske inte så praktiskt.

#10
2015-10-13 11:56

Nej detta var då ingen hit! Påminner en hel del om range Rover evoque som någon sa, och X-et i för och akter ser toyota-aktigt ut. Varför inte bygga en förnuftig bil med ett funktionellt utseende, som tidiga pajero pinin

#11
2015-10-13 13:35

Något som det verkligen går mode i just nu när det gäller bildesign så är det c-stolpen och att den vävs ihop med bakrutan utan att det ska finnas några synliga kanter.
Känns som Mini började den trenden och att alla tillverkare nu surfar på detta. Några exempel är DS5, Toyota Mirai, Opel Astra med flera.
I övrigt en kul bil det hade varit intressant att få reda på mer om, speciellt om förbrukningssiffrorna stämmer.

#12
2015-10-13 19:19

Mythbuster, den kanske väger mindre? Men det är klart..en SUV, när vägde någonsin en sådan mindre än en vanlig bilmodell? Sedan stora breda hjul med mycket friktion....nja.. inte många rätt om man ser på bilden.

#13
2015-10-13 19:48

Styggavargen. Du vet som jag att vikten inte är den avgörande faktorn. En smart for two har lika hög energiförbrukning (och förenklat CO2/km) som en Volvo V60 med dubbla vikten. Vad jag tyvärr tror är att detta är en "off cycle" upp till värde. D.v.s. Så här långt kan man komma vid konstant fart, utan luftmotstånd, osv och inte ens i närheten av NEDC. Som i sin tur ofta ger för låga siffror. Inte ens Deras förra elbil var i närheten på dessa värden vid certifierade värden. Och den var liten, lätt och tyvärr kass.

#14
2015-10-13 19:55

Postlådan från helvetet?

#15
2015-10-13 20:18

En mindre elbil som VW UP har en verklig elförbrukning av 1.3 kWh per mil under sommaren och en elförbrukning av 1.7 kWh per mil på vintern enligt en ägare.
Toyota Prius plug-in har en elförbrukning på 1.48 kWh per mil när den går på el i snitt över hela året skriver DN.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.