Nästa artikel
Dörrost Volkswagens värsta problem
Nyheter

Dörrost Volkswagens värsta problem

Publicerad 19 september 2011 (uppdaterad 19 september 2011)
Olyckligt materialval eller olyckliga konstruktioner kan ställa till det rejält. Volkswagen – och nyligen Audi – båda med dokumenterat bra grundskydd drabbas nu också av elakartad rost.
Fyrhjulsdrift. Turbo. Digitala instrument. Teknikspäckad drömbil med det som var trendigt på 80-talet. 
 

Ämnen i artikeln

Kommentarer

#1 • Uppdaterat: 2011-09-19 08:41
McTar

Hoppas bara att de sura kundmottagarna på den lokala plåtverkstan också läser vad Volkswagen lovar. De vet ju aldrig någonting och verkar inte heller vara intresserade att få veta. Tur att resten av organisationen är bra...

#2 • Uppdaterat: 2011-09-19 08:43
Mistro

Vore ju lite konstigt om bara Audi hade dessa problem!
Nu väntar vi med "spänning" över samma rapporter på de övriga "syskonen"
Dåligt så att det inte finns ord!

#3 • Uppdaterat: 2011-09-19 10:21
mw73

jag tycker att vw/skoda/audi, har haft ett ofoskant bra ryckte trots alla problem med elektronik och motorbyten,

#4 • Uppdaterat: 2011-09-19 13:59
KaptenOberkommando

Jag säger det igen: Kolla alla Volvo-modeller från slutet av 1990-talet - plastlister sitter nere på dörrarna på i stort sett alla modeller. Samma sak gäller Scenic och Megane. Även på i stort alla SUV:ar. Det vore önskvärt om ViBilägare visar sin opartiskhet här.

#5 • Uppdaterat: 2011-09-19 21:56
Pender

Ja, ost i dörrar kan ställa till det även för den bäste.

#6 • Uppdaterat: 2011-09-19 22:02
FredrikEmilsson (ej verifierad)

Samtidigt så ser vi ju att även en expert kan ha fel. Så vad gör man då? Om VW experter har gjort sitt yttersta och försökt ge kunderna bästa tänkbara rostskydd, men det gick fel ändå?

De tar nu sitt ansvar och man kan som kund få det åtgärdat. De försöker inte slingra sig och slippa ersätta detta.

Vad mer kan man begära?

#7 • Uppdaterat: 2011-09-23 21:09
PREVIA

" Dörrost Volkswagens värsta problem " Skriver VB.
Anses DSG lådorna som oftast inte börjar krångla innan VW-bilen rullat tiotusen mil enligt VW säljaren vara ett problem större än rosten, då DSG problemen oftast kommer när garantierna inte längre gäller för bilen.

#8 • Uppdaterat: 2012-04-08 22:22
mattish

Har en Passat 09a..
Har varit inne på omlackering, tre dörrar, en tröskel, baklucka...
Fick åka in igen på rostbesiktning då det börjat rosta i en fals i öppningen av bakluckan..

Bemötandet hos Vw är lite sådär, det tar LÅNG tid (över en månad) innan man får svar. Det borde bara vara: Inga problem, tycker jag iaf.
Jag sökte även på motsatt sida på bilen där bakluckan skavt av lacken, men där fick jag till svar att det var dåligt underhåll. Skulle kalla det dålig passform och tillverkningsfel när en bagagelucka tillåts skrapa upp färgen så det börjar rosta..

Nej förtroendet är i botten för VW just nu,.

#9 • Uppdaterat: 2012-04-08 22:24
mattish

Ang. DSG har min bil varit inne på byte av dubbelmassesvänghjulet också! Efter 12500 mil, men det togs på goodwill efter stora påtryckningar från den icke VW-bilhandlaren jag köpte bilen hos. Hade jag försökt själv så hade dom bara skrattat åt mig på den s.k. kundmottagningen på VW-verkstaden.

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.