Bild
Nästa artikel

Detroit 2011: Bildspecial från mässan

Bildspel

Prius som modellfamilj, Saabs kyliga pr-kupp och familjebuss med måsvingedörrar. Se 36 bilder från årets bilsalong i Detroit.

Läs mer om bilsalongen i Detroit i Vi Bilägare 1/2011, i butik från 25 januari. Prenumeranter får tidningen några dagar tidigare.

Klicka på bilden ovanför rubriken för att starta bildspelet.

Diskutera: Vad tycker du om nyheterna från Detroit?

Taggar: Nyheter,

Kommentarer

#1
2011-01-14 17:15

Alla utom Saab som parkerade sina bilar på andra sidan gatan verkar ha lyckats!

#2
Getz
2011-01-14 17:38

Rätt smart faktiskt dom lär få mycket uppmärksamhet för det. Men Saab är ju känt för att hitta lösningar utanför uppsatta ramar.

#3
2011-01-14 17:39

Jättesmart... Speciellt om man inte vill sälja bilar...

#4
Hadock
2011-01-14 20:46

Jobbar man med skral budjet så får man göra vad man kan med det man har.

#5
2011-01-14 22:28

Det vore på tiden att Prius nu kom med dragkrok.

Fords elbil är intressant.

Det märks hur små Saab är när det står utanför mässan.

Att VW kan vara så stora som det är när de inte för än nu satsat på USA på allvar.

Bra grej att ha en dörr på förarsidan och två på andra. Väldigt vettigt, men för udda för att sälja tror jag. Jag vill ha en stordörr på förarplatsen för inte känna B-stolpen med axeln och slippa draget från sidodefrostern som viker ut vid stolpen, men ändå ha en bakdörr på säkra sidan där ungarna lätt kan gå in bak. Mycket bra.

#6
göinge
2011-01-15 00:36

Det är ju skitsmart av SAAB att placera sig utanför mässan. Hur ska de annars synas när de har färre karrossvarianter av alla sina bilmodeller totalt än de största har av en enda modell, inklusive högbyggena. Räkna själva, exempelvis Ford Focus sedan, Focus halvkombi, Focus kombi, Focus cabriolet, C-Max och Grand C-Max mot SAAB 9-5 sedan, 9-5 kombi, 9-3 sedan, 9-3 kombi och 9-3 cabriolet.

#7
Lars Laban
2011-01-15 13:32

Prius borde komma som kombi så att det blir ett alternativ även för oss som behöver en kombi. Lika värdelös som Saab var innan 95 kombi kom.

#8
Lars Widenström
2011-01-15 13:33

Prius borde komma som kombi så att det blir ett alternativ även för oss som behöver en kombi. Lika värdelös som Saab var innan 95 kombi kom.

#9
Lars Widenström
2011-01-15 13:33

Prius borde komma som kombi så att det blir ett alternativ även för oss som behöver en kombi. Lika värdelös som Saab var innan 95 kombi kom.

#10
Anonymous
2011-01-15 13:39

Bakpartiet på denna Priuskombi påminner om Saab 9-3 tycker jag. Tycker denna verkar vara en lyckad modell som kommer att sälja bra. Hoppas att den kommer till Sverige bara.

#11
devils
2011-01-16 07:15

Kupp?...liknar mer som att SAAB inte får leka med dom stora grabbarna..men jag är inte förvånad

#12
2011-01-16 15:05

Varför kan inte Saab bygga bilar som folk vill ha och faktiskt köper?

#14
2011-01-16 15:39

Självklart. Med åren kommer en viss självinsikt. Människor med självinsikt lyckas bättre.

#15
Greger G.
2011-01-17 16:25

Hahaha! :-)
Saab har inte några besökare i sin monter i Bryssels bilsalong 2011 heller hehe, (ingen bryr sig...).

http://images.saabsunited.com/006.jpg
http://images.saabsunited.com/007.jpg
http://images.saabsunited.com/021.jpg
http://images.saabsunited.com/024.jpg
http://images.saabsunited.com/023.jpg
http://images.saabsunited.com/027.jpg

#16
:-)
2011-01-17 19:04

Vem vill se 10 år gammal teknik?!

#17
Vitguld
2011-01-17 19:54

Re: :-)
Helt fel... Tekniken är från Framtiden!
Precis som BMW...

#18
2011-01-18 13:22

Re Vitguld
Vilken teknik har Saab och BMW som du syftar på är framtidens...?

#19
Uno Lööv
2011-01-18 20:18

Toyota borde med stå utomhus. Har ni läst om att Toyotas nackskydd dödar folk?

#20
z655
2011-01-18 20:34

Re: Greger Jo du verkar bry dig!!!!!!

#21
2011-01-19 00:33

Re Uno Lööv
Nej jag har bara läst om ett fall med en kvinna trots att det måste varit flera hundratusen krockar värden över med Toyotor, vilka mer har du läst om....?

#22
Statsvetare Uno Lööv
2011-01-19 01:02

En död kvinna är en död för mycket. Det kan vara Toyotas fel. Och det finns nog fler än henne som dött p g a för små skitbilar.

#23
Anonym-ous
2011-01-19 10:06

vilka infantila kommentarer ang den döda kvinnan, om man skulle förbjuda varje bilmärke för att någon detalj i bilens konstruktion på ett olyckligt sätt varit inblandat i någons död blir vi snart utan bilar i världen. ingen olycka är den andra lik och varför nackstödet träffat henne vet väl ingen än, allra minst alla rabiata näthatare... den mänskliga faktorn, någon??

#24
Uno Lööv
2011-01-19 22:47

Simon: Vad har dagens Toyota med att göra med att Toyota återkallat minst på 10 år? (Om det nu stämmer). Det är knappast samma bilar och de bilar man köper nya är dagens bilar. Toyota är de sämsta bilarna. Inget jag skulle våga köpa.

Men går vi tillbaka till Corolla just 1998-2001 så har vi en av de bästa bilarna som finns. Underbara på flera sätt.

#25
2011-01-20 01:33

Re Uno Lööv
Nej att du skulle våga köpa en Toyota är det nog ingen som tror, du har visat din avsky tillräckligt tydligt här på VIB, du är för feg för det.....;)

#26
Uno Lööv
2011-01-20 12:04

Simon: Jag behöver en till bil då frugan är borta med MBn hela dagarna och mer därtill. Då det finns mer än bilar att lägga pengarna på besökte jag bl a Toyota för att titta på begagnat. Har fastnat bl a för Corolla 98-01 så vem vet... Tack och lov så är skillnaden mellan dessa och dagens Toyotor stor.

#27
Jan W
2011-01-20 22:01

Vilket intressant pratforum där ett fåtal debattanter pratar med varandra om ditt och datt, men ingen om ämnet "Vad tycker du om nyheterna från Detroit". Varför tar ni inte varandras telefonnummer i stället?

#28
Sunes bror
2011-01-20 22:26

Jan W: De sköna karaktärerna är anledningen till att man besöker denna hemsida. Men när man ändå är här så kollar man även in artiklarna och reklamen. Går du in här tillräckligt ofta lär du dig hur personerna är och bara måste följa deras samtal, det blir som en dokusåpa. :)

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.