Bild
Nästa artikel
Aston Martin Rapide som kombi

Aston Martin Rapide som kombi

Nyheter

Italienska karossbyggaren Bertone har tagit sig an sportvagnen Aston Martin Rapide och snickrat om den till en linjeskön kombi.

I samband med bilsalongen i Genève som slår upp portarna i början av mars visar designhuset Bertone en synnerligen tjusig kombivariant av Aston Martin Rapide.

Rapide Bertone 2+2, som den kallas, har en praktfull inredning med fyra separata stolar och under huven återfinns en V12-motor på 5,9 liter som levererar 470 hästkrafter.

Någon serieproduktion blir det däremot inte tal om; bilen har tillverkats i ett enda exemplar, enkom för en välbärgad bilsamlare. Vad det står på prislappen vågar vi inte gissa.

Diskutera: Vad tycker du om Rapide som kombi?

Taggar: Nyheter, , Aston Martin

Kommentarer

#1
2013-02-26 10:33

Kombi och kombi... hmm....

#2
2013-02-26 11:30

Här har man nästan lyckats få bort sidorutorna helt, skall man gissa på att nästa modell blir helt utan sidorutor?

#3
2013-02-26 11:59

Japp, alla rutor kommer att ersättas av kameror....
Möjligen har man kvar det oumbärliga glastaket!

#4
2013-02-26 12:20

saabnisse betyder det att man kommer att se upp istället eller se upp!?
Alltså om det bara finns glastaket kvar.

#5
2013-02-26 15:16

Kombi.. knappast. Mer som en fiskbil :)

#6
2013-02-26 15:19

En bil en av det vackraste jag sett , att kunna glida in på skinnstolen och se fram över motor . Och här är motor , inget snåtjafs .

#7
2013-02-26 15:46

Super läckert, visst, men det är inte svårt att förstå vilken bil tillverkare de har fått inspiration av?
Det är en kopia av Peugeot hx1. Sök på google och bilder på Peugeot HX1.
Se även: http://www.peugeot.com/en/design/concept-cars/peugeot-hx1
Sök även på Peugeot SR1

#8
2013-02-26 16:00

Japp Hacken, har man glastak gäller det att se upp!
Vad ska man annars ha det till?
Man ska ju inte kasta Sten i glashus. :-)

#10
2013-02-26 22:33

Ja, men det är en ganska löjlig bil också.

#11
Leif Larsson
2013-02-27 09:25

Spelar ingen roll vad vi tycker om bilen.
Räcker med att "killen" som beställt och betalat , gillar den.
Undrar om han betalade över eller under 10 "mille" för den.

#12
2013-02-27 22:28

Hackenbush : Menar du att de skulle takhöjt standardbilen?

Vet inte men jag gillar inte nya Aston Martins riktigt. Är väl bara DB9/DBS som är nåt att vila ögonen på. Den här är inte så mycket bättre än det andra. Fronten ser jättekonstig ut med sin fiskmun. Hjulbasen säger jättekombi, men proportionerna bak påminner mer om en Golf.

Inte en tiondel så vulgär som vissa sånna här specialbyggen kan vara. Men inte blev det bättre.

#13
2013-02-28 09:45

Vet inte Roger men taket på denna ser oproportionellt lågt ut jämfört med nederdelen på bilen. Men om höjden till taket på denna är normalt så har man dragit upp bilsidorna ordentligt och det blir ändå en konstig design.
Den tilltalar inte mig i alla fall. Bortsett från detta så är bilen för övrigt ganska linjeskön.

#14
2013-03-02 00:28

De har väl inte ändrat nåt på det viset? Rapiden ser ju ut sådär. Alla Astons ser ut sådär.

Men jag håller med dig i det här fallet. Ser inte riktigt rätt ut. Men tittar du på en normal Rapide så ser den... normalare ut ;) Även om den också ser lite för lång och låg ut. Grunddesignen är ju avsedd för en bil som är typ en meter kortare eller så... Tycker Panamera lider av samma konstiga look. Den gör sig dock mycket bättre som kombi.

Sen är väl det här bara nån form av sketch, kan ju vara så att de ritat lite konstigt.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.