Bild
Nästa artikel

30 000 Saab 9-3 återkallas

Nyheter

General Motors (GM) återkallar 30 000 Saab 9-3 i USA på grund av ett fel på säkerhetsbältet.

Bilarna det handlar om är Saab 9-3 cabriolet årsmodell 2004-2011 som sålts i USA. Om felet kommer att beröra även europeiska modeller är ännu inte känt. Tidigare har andra versioner av 9-3 återkallats med liknande fel.
 
Felet sitter i säkerhetsbältet och kan göra att bältet inte dras åt. Inga olyckor där felet orsakat skador har, enligt GM, rapporterats. Sammanlagt har GM återkallat 25 miljoner fordon i år, i första hand på grund av ett fel i tändningslåset som orsakat flera uppmärksammade olyckor i USA.
 
 Källa: Automotive News

Kommentarer

#1
2014-07-11 16:54

Detta är att ta ansvar (enligt Toyotaboysens förvirrade idéer) tom när märket är nedlagt.

#2
2014-07-11 20:21

Japp nu är det ju visserligen alltför få som återkallas men det visar ju att man ändå var på väg mot Toyotas premiumstatus!

#3
2014-07-11 20:25

Just så,
Saabnisse! Det visar att man verkligen tar hand om Saabägarna trots att bilmärket på ett sätt inte längre finns till. Tyvärr!

#4
2014-07-11 20:49

Ja Stoor, visserligen tillverkas inga Saab just nu, men märket finns ju kvar och vi får hoppas att det kommer igång igen.

Och återkallande av levererade modeller är väl en kvalitetshöjande åtgärd?

#6
2014-07-13 18:27

Ja där håller jag verkligen med, jag tycker också att 328i är skräp, men har man nu haft oturen att gå på en sådan får man väl stå ut tills man kan köpa en riktig bil!

#7
2014-07-14 09:16

Håller med saabnisse

#8
2014-08-28 08:34

100 dödsfall pga fel de inte återkallade på sina andra märken gör väl givetvis att de är räddare om kunderna nu!

#9
2015-05-06 11:12

Tråkigt med dåliga bälten. kan finnas en del info om SAAB 9-3 här -> http://sokmotoroptimeringforalla.se/saab-9-3/

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.