Nästa artikel
Volkswagen Sharan: Plus och minus
Webb-tv

Volkswagen Sharan: Plus och minus

Publicerad 31 mars 2011 (uppdaterad 25 augusti 2014)
Sjusitsiga Volkswagen Sharan är snål och full av smarta finesser. Vi pekar ut plus och minus med modellen.

 

Läs testet av Volkswagen Sharan i Vi Bilägare nummer 5/2011. Där ställs bilen mot konkurrenterna Ford S-Max och Chevrolet Orlando.

Tidningen finns i butik från 5 april och kommer till prenumeranter från 30 mars.

Diskutera: Vad tycker du om Volkswagen Sharan?

Ämnen i artikeln

Kommentarer

#1 • Uppdaterat: 2011-04-02 12:33
Raymond K (ej verifierad)

Jag förstår mig inte på såna här "halvbussar" behöver man plats för många åkande ofta köper man en Volkswagen-buss, behöver man bara plats att lasta ibland köper man en kombi-bil. Dessa "halvbussar" fyller för mig ingen funktion, men kanske det är en biltyp som tilltalar de son inte vill ha en Suv men ändå en hög bil.

#2 • Uppdaterat: 2011-04-02 23:12
Roger Skagerström

Problemet är att en Caravelle börjar på 350 000 kr. En 2.0 DSG Multivan var uppe i 461 000 kr med bara 2-3 iklickade val.

Dessutom är dessa bilar mer personbilsslika att köra.

#3 • Uppdaterat: 2011-04-03 09:53
Raymond K (ej verifierad)

Jo Caravelle är dyra nya men en lätt begagnad blir ju mer överkomligt

#4 • Uppdaterat: 2012-01-07 19:53
doriath

"halvbussar" är bra om man behöver handikappanpassa sitt fordon. Då räcker sällan en vanlig kombi, vilka inte heller har säten man kan plocka i och ur. Någon stor buss vill man heller inte ha, om man inte är så många i familjen. Så även om inte alla ser ett användningsområde för liknande bilar behöver det inte betyda att det inte finns. Suv är för små att anpassa om man behöver olika typer av hjälpmedel.

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.