Nästa artikel
Peugeot 508 – se bilen i rörelse
Webb-tv

Peugeot 508 – se bilen i rörelse

Publicerad 18 februari 2011 (uppdaterad 25 augusti 2014)
Peugeot 508 utmanar i stora mellanklassen och ersätter samtidigt både 407 och 607. Här är en film om den nya modellen.

 

Läs hela provkörningen av nya Peugeot 508 i Vi Bilägare nummer 3/2011. Tidningen finns i butik från 22 februari och kommer till prenumeranter 16 februari.

Läs också en direktrapport från vår provkörning av Peugeot 508.

Diskutera: Vad tycker du om Peugeot 508?

Ämnen i artikeln

Kommentarer

#1 • Uppdaterat: 2011-02-18 11:05
bilfeak (ej verifierad)

Varför i hela friden finns SWn bara med glastak ?! Det ska naturligvis vara fritt val om man vill ha glas i taket eller inte ! Vad händer om glastaket går sönder ? Troligen svindyrt att byta . Vid en rundslagning , vill i alla fall inte jag ha glas över mig !

#2 • Uppdaterat: 2011-02-18 15:25
Peugeo (ej verifierad)

Glastak är säkrare än plåttak vid rundslagning och glaset är ju laminerat så du får inte glas på dej. Har du hört om många fall där glastaket gått sänder? Nej, inte jag heller men gissa om sightseeing i en storstad funkkar bra i en bil med glastak! ;)

#3 • Uppdaterat: 2011-02-18 16:10
McTar (ej verifierad)

Många och många? Jag har hört talas om några. En Opel med glastak vars tak sprack under färd en natt utan möte och helt ensam på vägen. Stenskott sa Opel fast inga märken fanns. Konstruktionsfel hävdade ägaren. Dyrt att byta blev det i alla fall.

#4 • Uppdaterat: 2011-02-18 16:29
Lasse åberg (ej verifierad)

14,000;- kr kostar glastaket till en 407sw. Plus arbete. Jag blev tvingad överbevisa att sprickan ej var stenskott. Bilen var endast ett år gammal. Lasse Ä

#5 • Uppdaterat: 2011-02-20 19:00
Pender

Bilfeak, det fria valet består i att du inte måste välja en 508:a. Peugeot har märkt att de flesta vill ha glastak. Och då blir det billigare för kunden att ha det som standard, istället för tillval. Det är endast ett fåtal, som blivit tvungna att betala nytt tak själva. Jag gillar glastak, och väljer det, om priset är måttligt.

#6 • Uppdaterat: 2011-02-20 19:04
Pender

PS. 508:an lanseras samma månad som regeringen lägger ut nya gränser för miljöbilar. Lite snopet för P, att när dom äntligen fixat in mellanklass under 120 gram, så bryr sej ingen. Måhända blir dieselhybriden modellens räddning.

#7 • Uppdaterat: 2011-02-22 15:40
truebeliver (ej verifierad)

peugeot är skit märke varför ta in den alls? Dåligt rostskydd dyra reserv delar på tok för dyra, ford är bättre funkar minst lika bra. okunnigt folk kör peugeot, ford, opel, citroen är den enda som är bättre av alla bilar.

#8 • Uppdaterat: 2011-02-22 19:01
Pogga (ej verifierad)

Sista inlägget var nog bland det sorgligaste jag läst på länge, truebeliver, ta och boka en provkörning och inse att vi idag har 2011 - bilar håller en helt annan klass idag än på-70 talet.

Varför skall alla vara så trångsynta och hellre titta i backspegeln iställer för i framrutan???

508 SW blir vår nästa bil...

#9 • Uppdaterat: 2011-02-22 20:45
truebeliver (ej verifierad)

Pogga: det beror på vilka bilar från 70 talet du menar. inget illa menat annars, att du gillar pegan. själv har jag inte råd med 508 inte ens 406:an trivs bäst med min 80 talare.

#a • Uppdaterat: 2011-02-27 09:02
bilfreak (ej verifierad)

Nu är det upp till bevis för Peugeot , om kvaliten har skärpts som dom påstår ! Jag ska nog ta mig en titt och provtur när 508 an kommer hit den 9 april .

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.