Nästa artikel
Citroën C4: Plus och minus
Webb-tv

Citroën C4: Plus och minus

Publicerad 17 februari 2011 (uppdaterad 25 augusti 2014)
Citroën C4 är en bekväm milslukare med en något okänslig, ekonomitrimmad växellåda. Vi pekar ut plus och minus med modellen.

 

Läs hela testet av Citroën C4, där bilen ställs mot Mazda 3 i en tuff duell, i Vi Bilägare nummer 3/2011. Tidningen finns i butik från 22 februari och kommer till prenumeranter 16 februari.

Diskutera: Vad tycker du om Citroën C4?

Ämnen i artikeln

Kommentarer

#1 • Uppdaterat: 2011-02-17 09:13
Roy J

Jag har alltid haft ett gott öga till Citroën, så jag hoppas att detaljkvaliteten har förbättrats.
Märkligt dock att så många tillverkare aldrig lyckas få till rostskyddet ordentligt. och när ska Citroën lära sig konstruera effektiv belysning?
Men de bygger komfortabla bilar.

#2 • Uppdaterat: 2011-02-17 10:36
emellertid (ej verifierad)

Jag har aldrig gillat Citoträngs men har ett gott öga till den gamla "paddan"

#3 • Uppdaterat: 2011-02-17 14:19
bilfreak (ej verifierad)

Jag kollade på Euro Ncaps krocktest, C4an fick bra poäng men Astolpen och taket vek sig betänkligt ! Vad hade hänt med lite högre belastning ? Bilen ser proper ut , men hur är det med kvaliten numera ?

#4 • Uppdaterat: 2011-02-17 17:12
truebeliver (ej verifierad)

citroen är ju en kvalitets bil! det är snarare kvalitets känsla eller som Roy J skrev detaljkvaliteten som man kanske har synpunkter på

#5 • Uppdaterat: 2011-02-18 19:28
Börje Uno von Lööw (ej verifierad)

Franskt skit.

#6 • Uppdaterat: 2011-02-18 20:11
Jager (ej verifierad)

Börje von Troll: genomtänkt kommentar, den har du funderat på hela dan, va?

#7 • Uppdaterat: 2011-02-18 20:37
truebeliver (ej verifierad)

han kör nog tyskt skit så det ryker om det han har inte mycket att komma med heller än sin toma skalle citroen är ingen bil det är mer det fattar han förstås inte kör du din tyska och amerikanska skit eller vad de heter.

#8 • Uppdaterat: 2011-02-18 21:18
Gunnar Andersson (ej verifierad)

Nu har även Citroen anammat den vansinniga idén att slopa reservhjulet. Jag har haft 4 cittror på raken, och alla har varit till min fulla belåtenhet, men jag kommer aldrig att köpa en bil utan reservhjul.

#9 • Uppdaterat: 2011-02-19 00:00
Börje bilkunnig (ej verifierad)

Jager: Nej, detta vet man utan att fundera. Men varför krångla till något så självklart med en massa ord?
Elfel och allt som beskriver franskt skit...

Gunnar: Håller med. T o m Dacia Sandero har ett rejält reservhjul. Sparar en biltillverkare in på en massa onödigt lyx finns det pengar över till t ex sidoskyddslister och reservhjul.

Jag blev tvungen att byta hjul nyligen. Genom mitt jobb kommer jag i kontakt med många som är glada ett de haft ett reservhjul.

Vid väääldigt många tillfällen hjälper inte någon dålig reperationssats och ett hjul har förmågan att gå sönder när man minst anar det.

#a • Uppdaterat: 2011-02-19 00:04
olirc

Slopa reservhjulet helt och hållet är ju vansinne för vad gör man när det är hål i sidan på däcket pga nån fyllskalle tyckt det var en bra ide att kasta ut sin urdruckna flaska som du nyss kört över?

Japp varit med om ovanstående och hur mycket tror ni punkteringsspray funkar? Då funkar t o m nödhjul max fart 90 Km/H bättre även om det känns lusigt på motorväg men fram kommer man till målet.

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.