Nästa artikel
Citroën C4: Plus och minus
Webb-tv

Citroën C4: Plus och minus

Publicerad 17 februari 2011 (uppdaterad 25 augusti 2014)
Citroën C4 är en bekväm milslukare med en något okänslig, ekonomitrimmad växellåda. Vi pekar ut plus och minus med modellen.

 

Läs hela testet av Citroën C4, där bilen ställs mot Mazda 3 i en tuff duell, i Vi Bilägare nummer 3/2011. Tidningen finns i butik från 22 februari och kommer till prenumeranter 16 februari.

Diskutera: Vad tycker du om Citroën C4?

Ämnen i artikeln

Kommentarer

+ Visa äldre kommentarer (7)
#8 • Uppdaterat: 2011-02-18 21:18
Gunnar Andersson (ej verifierad)

Nu har även Citroen anammat den vansinniga idén att slopa reservhjulet. Jag har haft 4 cittror på raken, och alla har varit till min fulla belåtenhet, men jag kommer aldrig att köpa en bil utan reservhjul.

#9 • Uppdaterat: 2011-02-19 00:00
Börje bilkunnig (ej verifierad)

Jager: Nej, detta vet man utan att fundera. Men varför krångla till något så självklart med en massa ord?
Elfel och allt som beskriver franskt skit...

Gunnar: Håller med. T o m Dacia Sandero har ett rejält reservhjul. Sparar en biltillverkare in på en massa onödigt lyx finns det pengar över till t ex sidoskyddslister och reservhjul.

Jag blev tvungen att byta hjul nyligen. Genom mitt jobb kommer jag i kontakt med många som är glada ett de haft ett reservhjul.

Vid väääldigt många tillfällen hjälper inte någon dålig reperationssats och ett hjul har förmågan att gå sönder när man minst anar det.

#a • Uppdaterat: 2011-02-19 00:04
olirc

Slopa reservhjulet helt och hållet är ju vansinne för vad gör man när det är hål i sidan på däcket pga nån fyllskalle tyckt det var en bra ide att kasta ut sin urdruckna flaska som du nyss kört över?

Japp varit med om ovanstående och hur mycket tror ni punkteringsspray funkar? Då funkar t o m nödhjul max fart 90 Km/H bättre även om det känns lusigt på motorväg men fram kommer man till målet.

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.