19 centimeter markfrigång och terrängplast till trots gör Peugeot 408 bäst i att hålla sig på vägen. Fyrhjulsdrift finns inte att få. Peugeot litar på att luftströmmen ska hålla bakrutan ren.

Nästa artikel
Provkörning: Peugeot 408 (2023)
Provkörning

Provkörning: Peugeot 408 (2023)

Publicerad 24 januari 2023

19 centimeter markfrigång och terrängplast till trots gör Peugeot 408 bäst i att hålla sig på vägen. Fyrhjulsdrift finns inte att få. Peugeot litar på att luftströmmen ska hålla bakrutan ren.

Karossformen väcker minnen hos svenska bilköpare men är nya Peugeot 408 tillräckligt minnesvärd för att kallas premium och kosta därefter?

Ta del av allt material – bli Premium-medlem

Det här är en låst artikel. Logga in för att fortsätta läsa.

Digital prenumeration

Ta del av allt material – bli Premium-medlem

Det här är en del av vårt premium-innehåll. För att läsa vidare behöver du starta en prenumeration eller logga in om du redan har ett konto.

Tillgång till alla artiklar
Digital tidning ingår
Exklusivt nyhetsbrev

Ämnen i artikeln

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.