Nästa artikel
Svenskt pris på Jaguar E-Pace
Nyheter

Svenskt pris på Jaguar E-Pace

Publicerad 13 februari 2018
Så mycket kostar den lilla kattungen från Jaguar, småsuven E-Pace.
I somras presenterade Jaguar det nya småsyskonet till F-Pace. Den 4,4 meter långa Jaguar E-Pace har nu rullat in i svenska bilhallar.
Vi är övertygade om att vi kommer att se många nya kunder som aldrig tidigare funderat på en Jaguar, men som nu attraheras av designen och överraskas av priserna, säger Jonas Lindow som arbetar som Country Manager på Jaguar Land Rover i Sverige.

Prislappen börjar på 329.900 kronor för instegsversionen som är en diesel på 150 hästkrafter. Liksom resten av motorerna har den en cylindervolym på två liter och är fyrcylindrig. Övriga motoralternativ på dieselsidan är en 180-hästars- och en 240 hästarsversion. Manuell låda går att välja på de motorsvagare varianterna och 150-hästarsversionen går att få med fyrhjulsdrift. De andra driver på alla hjul som standard.

När det gäller bensinmotorer finns det två varianter att välja på: 250 och 300 hästkrafter. Båda har fyrhjulsdrift och automatlåda.  

Jaguar förutspår att storsäljarna blir 180-hästars dieseln med fyrhjulsdrift och automatväxellåda som kostar 412 900 kronor, samt 250-hästars bensinaren som kostar 416.900 kronor. Biltillverkaren tror också att det kommer att säljas fler bensindrivna E-Pace än dieseldrivna.  

Diskutera: Vad tycker du om Jaguar E-Pace?
 

Ämnen i artikeln

Kommentarer

+ Visa äldre kommentarer (7)
#8 • Uppdaterat: 2018-02-13 14:39
Pi

Nu var det ju några här som ville kunna välja mer eller mindre alla nyare "finesser" som tillval och inte som standardutrustning eller i nån form av paket så dessa har ju nu plötsligt fått ett attraktivt alternativ...:)

#9 • Uppdaterat: 2018-02-13 15:29
Raphael

Jag tycker E-Pace egentligen är rätt snygg, men den ger inga Jaguar-vibbar. Varken exteriört eller interört. Strålkastarna för små, grillen som Lotus Super Seven och interiören en mix av plast och läder och bara svart. Var är träpanelerna? E-Pace är tydligen en bil för de som vill köra bil, men då väljer man väl hellre en Alfa Stelvio? Sen är E-pace en tung bil.
Men visst är den ett val för den som inte vill vara mainsteam och välja Volvo XC40.

#a • Uppdaterat: 2018-02-14 11:15
Styggavargen

För XC40 är så mycket lättare? Ingen verkar veta vad en sådan väger. Jaguar har tyvärr utvecklats åt fel håll, tunga bilar men dock sköna att åka i. Törstiga har de blivit, men den traditionella köparen av jaguar tror jag knappt bryr sig.

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.