Nästa artikel
Bisarr reklamfilm för Smart ForTwo
Film

Bisarr reklamfilm för Smart ForTwo

Publicerad 21 augusti 2012 (uppdaterad 22 augusti 2012)
I en smått bisarr reklamfilm använder Smart plastikopererade människor för att marknadsföra nyligen ansiktslyfta ForTwo.

 

Tidigare i år kunde Vi Bilägare rapportera att tvåsitsiga mikrobilen Smart Fortwo får en mindre ansiktslyftning. Bland annat har fronten diskret arbetats om.
 
Och det är just Fortwo som står i centrum i Smarts senaste reklamfilm, jämte sex till synes plastikopererade människor. Klicka på videofönstret ovan för att se reklamen.

Diskutera: Vad tycker du om reklamfilmen?

Ämnen i artikeln

Kommentarer

+ Visa äldre kommentarer (7)
#8 • Uppdaterat: 2012-08-22 11:09
Raphael

Nej Kapten, nu är du ute på fel väg här. En av kvinnorna i filmen fäller en tår. Är det att vara lycklig? Vad vi ser här, är en film som visar upp människor i jakten på "the perfect look" och som har misslyckats i detta sökande, till skillnad från nya Smart som faktiskt är en lyckad ansiktslyftning. Det är filmens budskap. Betänk att ansiktslyften i filmen är rätt extrema med extrema läppar bland annat. Helt uppenbart är det datormanipulerade bilder för att skapa avsmak. Inte ens misslyckade ansiktslyftningar är så extrema. Att människorna ser olyckliga ut, i kombination med tåren som fälls, skapar en tydlig och ledsen känsla - men så kommer Smart in i slutet, det lyckade ansiktslyftet och det är glädje igen! Smart - märket med lyckade ansiktslyftningar.

#9 • Uppdaterat: 2012-08-22 11:20
KaptenOberkommando

Raphael, du kan ha rätt. Det kan vara så att jag tittade för många gånger på fiilmen och lyssnade till texten och glömde möjligheten att det kanske är "bilen som sjunger", så att säga (jag har det perfekta utseendet men inte dom". Men jag ändå inte helt övertygad om detta förhållande. Jag skall fundera lite till. Men konstnärlig som få är filmen, i alla fall. (Fast personligen måste jag säga att människorna i filmen har något.)

#a • Uppdaterat: 2012-08-22 12:45
BAnd

Det här är bra och mångbottnad reklam även om cynismen firar nya triumfer. Men bilindustrin verkar vara osäker över sin identitet eller snarare söker man sin identitet över alla gränser för närvarande. För det är väl kända transpersonen Amanda Lepore som är den sista plastikopererade i filmen? Det verkar vara början på en trend, Toyota går ”all the way” med nya reklamen för Auris http://alturl.com/v2jvh.