Bild
Nästa artikel
Viziv-7 blir största Subarun någonsin
Viziv-7 blir största Subarun någonsin

Viziv-7 blir största Subarun någonsin

Nyheter

Subaru visar nu konceptbilen Viziv-7 på bilmässan i Los Angeles. Se bilderna här.

Viziv-7 är rejält stor, 5,2 meter lång, 2,03 meter bred och 1,86 meter hög. Som jämförelse är Volvo XC90s motsvarande mått 4,95 meter lång, 2,008 meter bred och 1,776 meter hög. Det är alltså en rejält stor SUV med sju sittplatser.

Bilen är byggd på plattformen Subaru Global Platform och tanken är att produktionsvarianten av bilen ska lanseras i Nordamerika i början av 2018. Vad bilen ska heta då och vilka specifikationer den kommer att få är inte avslöjat ännu.

Diskutera: Vad tycker du om Subaru Viziv-7?

Kommentarer

#1
2016-11-18 12:59

Utseendemässigt en Dacia Duster XL...:)

#2
2016-11-18 13:28

Beroende på pris och prestanda kan bli bra konkurrens till XC90.
Men risken är att USAs ny Mr D.T. kan bromsa import av bilar i den del av Nordamerika.

#3
2016-11-18 15:54

Dunderklumpen?

#4
2016-11-18 16:53

Den där i serieproduktion kan bli hur bra som helst. Kvalitet, säkerhet, vägkontakt och känsla kommer säkert att vara i topp som alla andra Subaru bilar. Byggs den i USA bara så kommer den nog inte vara något för Sverige eftersom vi får Japan byggda bilar (tack och lov). Tribeca fick vi från USA och den var inte lite missanpassad som stor 5-sitsig bil. Denna blir spännande att se. Hoppas på Japan byggd variant med all ny teknik. EyeSight är ju den absolut bästa aktiva farthållare/autobroms m.m. som finns så hoppet för denna finns absolut. Konceptbilar... varför måste de vara så sci-fi utseende?

#5
2016-11-18 18:52

Åh hurra Subaru ni har gjort den största Suven, grattis till att utnyttja jordens resurser maximalt.

#7
2016-11-18 19:51

Subaru vill givetvis vara med även i den största klassen. Särskilt som de redan är ganska framgångsrika i de mindre klasserna i kraft av sin 4WD-kompetens.

#8
2016-11-18 20:48

Härligt. Hoppas på en riktigt stor diesel till den. En v8 eller varför inte en V12a.
Fan va coolt att sitta i den där och titta ner på en rädd Prius förare!

#9
2016-11-18 22:55

@daemOn: Denna kommer förmodligen tillverkas i Subarus USA fabrik så som fallet är med Tribeca, Outback, XV osv.

#11
2016-11-19 08:02

Tror också att kvalitén på denna kommer att vara bättre än på Volvo.

#13
2016-11-19 16:10

Betydligt högre kvalitet mot Xc90, det vet ju alla.....Volvo är en medelmåtta vad gäller kvalitet kan man läsa i flertal undersökningar senaste tiden.

#14
2016-11-20 09:12

En "Trumpkälke" i tidens anda!

#15
2016-11-20 17:45

Å de är nästa bil som måste ha en fotskrapa nedanför kylargrillen!
Audi har hitintills haft monopol på att undvika fotskrapan, men nu har ju Alfa Romeo också gjort en snygg SUV-front.

#16
2017-01-04 13:47

Lite måste-ha-känsla.

#17
2018-02-27 19:17

Väntar med spänning på bilen. Efter 8 Subarubilar av olika modeller sedan 1995 och några "snedsteg" med Jeep och Jaguar X type med 4-hjulsdrift, så är jag övertygad om att Subaru är bilen för oss "vanliga konsumenter" som vill köra 4-hjulsdrivet! Framförallt med tanke på pålitlighet, framkomlighet och minimala rep.kostnader (åtminståne för min del) De andra bilarna med 4-hjulsdrift har kostat mig på många sett skjortan!!!

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.