Bild
Nästa artikel
Toyota C-HR får starkare motor

Toyota C-HR får starkare motor

Nyheter

184 hästars hybrid, nya strålkastare och smartphonestöd i uppdaterade versionen av bilen.


 

LED-teknik har byggts in i strålkastarna på C-HR och samtidigt har de designats om en smula.

Toyota C-HR får starkare motor
Toyota C-HR får starkare motor

I den uppdaterade versionen får hybriddrivlinan 1,8 på 122 hästkrafter sällskap av ytterligare ett alternativ: 184 hästars 2,0 Hybrid. Den elektroniska servostyrningen har uppdaterats för att enligt Toyota ge en bättre styrkänsla. I den starkare hybridmotorn har teknikerna också förbättrat fjädringen vilket ska ha resulterat i bättre komfort och väghållning. 

Toyota C-HR får starkare motor

Infotainmentsystemet har nu stöd för ihopkoppling av smartphone genom Android Auto eller Apple CarPlay. 

Det finns inga priser på uppdaterade C-HR, men den ska börja säljas i Sverige i början av december. 

Diskutera: Vad tycker du om Toyota C-HR?

Taggar: Nyheter, Toyota C-HR

Kommentarer

#1
2019-10-01 11:35

Har inte provkört den uppdaterade varianten, men den "gamla" som säljs nu var en rejäl besvikelse inom alla områden utom ett, speciellt när man väger in vad den kostar.
Där C-HR sticker ut är på designen, och tycker den är rätt kul att titta på.

Hoppas den uppdaterade varianten fått lite mer ljudisolering, det behövs.

#2
1
2019-10-01 11:46

Det är inte mer bensinmotor som behövs utan mer elmotor. Fronten var fin från början men bakändan behöver uppdateras, skitful ju. Toyotas LED-strålkastare är kass, så även det är en försämring. Toyota gör fel.

#3
2019-10-01 11:49

Ja, känns fel att öka bensinmotorn, bättre med större elmotor eller bara elmotor men där ligger ju Toyota efter.
Ingen bil för mig, men tycker om bilar som sticker ut i gatubilden.

#4
2019-10-01 13:38

super fin bil og fantastisk med større motor , corolaen kører fantastisk med 2,o hybrid 180 så denne bliver endnu bedre og det fine LED lys bliver endnu bedre, fantastisk bil..COROLLA 2,O H4 ER VEL KLASS. LEDENE NU .
HAR PRØVET NYA GOLF, MAZDA OG KIA OG HUMDAI MM ,KUN KIA NÆRMER SIG COROLLA 2,0 HYBRID, SÅ DENNE CHR 2,0 må blive fantastisk , hvorfor er i så negative overfor toyota..?

#5
2019-10-01 13:43

Jörgen: Vart har du kunnat prova nya Golf, den är väl inte ens officiellt presenterad än?
Negativiteten i mitt fall är att 2019 släppa en större fossilmotor istället för att öka eldriften. Känns väldigt felvänt och efter.

#6
2019-10-01 15:08

En bil som sticker ut ur mängden på ett positvit sätt. nu får den också en motor som motsvarar utseendet. Men ändå snål på bränsle.

Jo, den kommer som helelektrisk. Men man väntar nog med lansering till man har bättre batterier.

https://www.dinside.no/motor/norsk-bestselger-oppgraderes/71660162?fbcli...

#7
1
2019-10-01 13:48

Jörgen. Varför skriker du? Jag är mycket positiv till Toyota men när de gör konstiga lösningar klagar jag så klart på det. Mer konstigt på exempelvis Corolla: varvräknare, gammaldags växelspak, dubbla avgasrör. Allt på en hybrid som således har mycket bättre lösningar i tidigare bilar.

#8
2019-10-01 13:57

Atkinson motorer fra Toyota, forbrænder ikke som en golf e.x. ,meget renere produkt og sammen det større batt og motor er fint .jeg har prøvekørt den nyeste golf som de havde i butikken og den virker sgu gammel og træt..

#9
2019-10-01 14:02

Det hade förstås varit allra bäst om de kommit med en elbil istället för en uppgraderad oladdbar hybrid, men faktum är ju att de Toyotahybrider jag kört har alltid varit bättre när de haft större bensinmotorer. Kör man med Atkinson får man en kraftlös maskin så mer slagvolym blir nödvändigt för att inte motorn ska ha samma harmoni som en röjsåg i händerna på en AMS-arbetare.

#10
2019-10-01 16:09

jörgen - den Golf som står i butiken är i princip samma som den som introducerades för 7 år sen. Ändå står den sig bra i klassen.

#11
2019-10-01 17:24

ALLA bilar med ett större batteri än ett vanligt startbatteri borde förpassas till bildemonteringsfirmor för åtgärd och tillverkning av s.k. helelbilar totalförbjudas så länge Sveriges regering inte låter Barsebäck och annan kärnkraft finnas kvar. Denna bil är ett steg i rätt riktning med större bensinmotor

#12
2019-10-01 17:35

Utseendet är förhoppningsvis inte en trend: små fönster med hög linje, särskilt bak. Ger ju, i kombination med att man sitter väldigt lågt, en ren klaustrofobikänsla. Bläää!!!

#14
2019-10-02 00:19

Supernöjd med min, kommer vara stor risk att man uppgraderar till denna vid nästa byte, önskvärt vore något bättre ljudisolering, hörde att de inte klarar att försörja elnätet till elbilsladdare så skönt att inte ens behöva fundera på någon laddning och man kan köra många sköna mil på prisskillnaden till en ren elbil så det bli el-hybrid vid nästa byte igen :)

#15
2019-10-02 07:36

Intressant att teknikerna uppdaterat fjädringen i den starkare hybridmotor motorn, är det ventilfjädrarna?
Undrar hur det kan påverka bilens komfort att förändra motorn?

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.