Bild
Nästa artikel
Range Rover Evoque cabbar ned

Range Rover Evoque cabbar ned

Nyheter

Range Rover Evoque visas som cabriolet på bilsalongen i Genève. Om modellen verkligen ska tillverkas är däremot inte beslutat.

För att känna av allmänhetens reaktioner har Land Rover tagit fram en cabrioletversion av Range Rover Evoque. Bilen visas som koncept på Genèvesalongen i början av mars.

Evoque Convertible Concept har försetts med tygsufflett men är annars byggd utifrån tredörrarskupén, med små förändringar vad gäller vikt.

Enligt Land Rover utforskar bilen möjligheterna för världens första suv i premiumsegmentet, en bil för den som står i valet mellan en suv och en cabriolet.

Diskutera: Vad tycker du om Range Rover Evoque Convertible Concept?

Kommentarer

#1
2012-02-27 10:59

Fantastiskt snygg bil. Detta försökte dåvarande MG/Rover redan med den 3-dörrars Freelander 1 California, men den "halvcaben" floppade ju ganska rejältför den såg hemsk ut nedcabbad. Detta är dock en snygg variant! Undrar om Volvo vågar göra detsamma med Evoques "moster" XC60?

#2
2012-02-27 12:28

Liknar mest en sockerlåda på hjul.

#4
2012-02-27 16:12

Måste väl ändå vara den mest onödiga bil man kan tänka sig.
Vad ska man ha den till?

#5
2012-02-27 16:15

Nix. Jag tycker bilen förlorade hela sin charm när de slopade taket. Det är ju just takets utformning (och i viss mån strålkastarna)som skiljer Evoque från mängden...

#6
2012-02-27 16:17

Rover Rover,bara dessa nötter kan få för sig att göra en så totalt onödig bil,denna kan väl aldrig komma i produktion. I fall att så läggs den ned efter kort tid som vanligt.

Vem efterfrågar en sådan bil?

#7
Juppe
2012-02-27 18:23

"ur-jeepen" Willys var utan tak och dess efterföljare har i alla tider funnits utan tak. Även Suzukis små-jeepar har funnits som cabbar eller med avtagbara hardtops.
Så varför inte en lyx-suv som Evoque?
Lär bli en hit, men måhända inte bland medelålders låginkomsttagare från Värmland ...

#8
2012-02-27 18:56

jag förstår verkligen inte hur dom tänker när dom bygger en sån här bil. Uppmärksamhet lär den få, men man skrattar ju åt den;)

#9
2012-02-27 20:06

Juppe! Du har helt rätt!

#10
2012-02-27 20:11

Shogun! Bilen tillhör tillverkaren Land Rover och inget annat. Onödig? Med Volvo-kvalitet och en extremt bra terrängförmåga slår den allt i sin väg..... Huvuddelen av tekniken är ju samma som XC60 men med terrängförmåga som ingen i klassen, förutom mostern Freelander 2, kan slå lär det bli succé!

#11
2012-02-29 10:38

Juppe, det går inte att jämföra med Bantams jeep, den togs ju fram med helt andra premisser, men även den försågs med tak, även om det länge var av tyg.

När FM testade terrängbilar på 1980-talet för att hitta en lämplig var bl.a. Range Rover med.
Den klarade inte två varv på banan.
Det gjorde däremot Niva, den klarade hela provet, men föll av andra anledningar.
men det här var kanske under den tid då Rover hade som sämst kvalité.
Det är förmodligen avsevärt bättre idag.

Men den här cabben är ändå helt onödig.

#12
Juppe
2012-02-29 10:50

@saabnisse
Ok, vilka bilar är nödvändiga då, enligt dig?

#13
2012-02-29 11:46

Bilar med tak.

#14
Juppe
2012-02-29 13:23

Jag tror att människor som bor i länder med 300+ soldagar per år är av en annan åsikt.

#15
2012-02-29 13:44

Juppe jag skulle föredra bilar med tak och ACC framför cab om jag bodde i ett land med 300+ soldagar per år. Det kan bli för mycket sol med. Jag har haft en cab för längesedan och när det var som varmast på sommaren i Sverige var det ganska svettigt även med caben nere.

#16
2012-02-29 15:02

Troligen blir ju Evoque Årets bil, och en cabvariant lär knuffa på försäljningen redan. Minns att många köpte Evoque i Sverige innan de första ens tillverkats!

#17
2012-02-29 16:40

Juppe, titta vilka som kör cab i södern, inte är det innevånarna!
De enda som kör nercabbat i solen är yuppies och soltörstande turister som snart bränner upp sig.

#18
2012-02-29 21:16

Citat av Saabnisse.

"När FM testade terrängbilar på 1980-talet för att hitta en lämplig var bl.a. Range Rover med.
Den klarade inte två varv på banan.
Det gjorde däremot Niva, den klarade hela provet, men föll av andra anledningar.
men det här var kanske under den tid då Rover hade som sämst kvalité." slut citat

Ja,det är ju det jag sagt om Rover hela tiden,det är skit! Jämföra sådana bilar med Landcruiser är ju skrattretande,däför kör FN Toyota Landcruiser,bilar som fungerar i ur och skur!

Denna Evoque är ett skämt. Kommer att läggas ned efter 2år så försvann den finansierings planen= förlustaffär.

#19
2012-02-29 21:27

Shogun! Du har svårt för att förstå, eller? Rover har ej funnits sedan år 2005. Inte i verkligheten, men Kanske i din lilla värld.... Detta är en Land Rover-produkt, inget annat. När det gäller FN så kör de många märken beroende på vilket land som kör. Sverige använder bla GW, L-R, L,C samt det som är kvar av Alvis i sina utlandsstyrkor. Ingen Toyotamodell kan idag slå en Land-Rover modell i dess rätta klass: en Freelander 2 (läs våldsammare version av Volvo XC60) mot en Rav4 är avgjord på förhand.... Vill du, Shogun, drömma om japanskt envälde bör du hålla dig till tv-spel. Förstår du eller ska jag ringa dn specialpedagog?

#20
2012-02-29 21:32

Mata inte trollen Hälsingen.
Shogun var utstuderat provocerande både här och i en annan artikel enbart för att få igång dig. Han blir nämligen ett kinkigt litet barn när inte alla håller med honom.
Det är bättre att inte diskutera med honom.

#21
2012-02-29 21:40

Sant Rustan. Jag håller med dig! Jag låter Shogun behålla sin vridna världsbild. Kul dock att han ej har förstått att många Avensis är en engelsk bil; tillverkad bla utanför London om jag inte missminner mig.

#22
2012-02-29 22:00

Hälsingen.

Jag bara driver med dig överallt! Jag bidrar med samma typ av inlägg som du gjort i tråden om Toyota Rav4as motor problem för att driva diskutionen framåt......;o)

#23
2012-02-29 22:08

Shogun, nu kan jag inte låta bli längre... det stavas diskussion, inte diskution.

#24
2012-02-29 23:18

Tack mamma,jag menar Flac! ;o)

#25
2012-03-01 07:57

Varsågod, din lärare ringde och sa att du riskerade underkänt. Det var det minsta jag kunde göra...

#26
2012-03-01 09:40

Flac.

Då måste du ha fullt upp här med att tala om för folk hur de stavar många gånger......men huvudsaken måste ju vara att man förstår vad de menar ;o)

#27
2012-03-01 10:00

Nej, har inte alls fullt upp... har du sett någon annan kommentar om detta från min sida...? Detta sved extra mycket i ögonen, bara.

#28
2012-03-01 11:21

Kanske för att du har en annan uppfattning i stort än mig........?

#29
2012-03-01 12:58

Och vad ska det betyda, du som tydligen känner mig...?

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.