Bild
Nästa artikel
Nyblivna ägare vittnar om kvalitetsproblem i Tesla Model Y

Nyblivna ägare vittnar om kvalitetsproblem i Tesla Model Y

Nyheter

Rapporter om lösa säkerhetsbälten och att baksätet inte sitter fast.

Efter att elbilstillverkaren Teslas fabrik i Freemont nyligen börjat leverera Model Y igen efter att ha varit nedstängd till följd av coronapandemin, rapporterar bilägare om stora kvalitetsproblem i sina nya bilar. Sajten Electrek berättar att flera nyblivna Model Y-ägare hört av sig till dem och berättat defekter som felpassningar av dörrar, lackproblem och att basen på säkerhetsbältet inte sitter ordentligt fastmonterat i stolen. 

En av de större missarna är att baksätets sittdel inte satts fast i basen på vissa bilar.

Enligt Electrek ska Teslas chef Elon Musk nyligen ha skickat ut ett internet mejl till sina anställda att det är extremt viktigt att de ökar produktionen av Model Y och minimerar korrigeringsbehoven. Han ska personligen göra inspektionsronder vid produktionslinan varje vecka för att se till så att inte monterinsgmissar görs.  

Diskutera: Litar du på kvalitetsnivån i Tesla?

Kommentarer

#1
2020-06-17 12:53

Nej!

#2
2020-06-17 12:54

Inte det minsta tyvärr.

#3
2020-06-17 12:54

Inte det minsta tyvärr.

#4
2020-06-17 13:07

Hur mycket reklampengar har vib fått in från tesla?

#5
2020-06-17 13:53

Jan Karlsson: Tesla annonserar till skillnad från andra bilmärken inte alls. Så några "reklampengar " lär inte heller ViB få från Tesla.

#6
2020-06-17 14:12

Njaej, därför väntar jag på en renodlad elbil från Toyota/Lexus, då kan man lita på att allt fungerar, jag har mer förtroende där så är det bara.

#7
2020-06-17 14:47

Har sett mycket om produktionsmissar på Model 3 så det fortsätter väl på Model Y så länge man inte gör något åt det.
Har sett slafsigt lackade bilar som har skräp eller luft under lacken som varit väldigt synligt, så det är uppenbart att de inte gjort någon inspektion alls innan leverans. Har också sett många fall av snett monterade dörrar så att det blivit stora glipor.

#8
2020-06-17 15:44

Kunderna betalar dyra pengar för att bli betatestare.

#9
2020-06-17 18:06

Teslan faller sönder i sina beståndsdelar.

#10
2020-06-17 18:06

Teslan faller sönder i sina beståndsdelar.

#10
2020-06-17 18:06

Teslan faller sönder i sina beståndsdelar.

#10
2020-06-17 18:06

Teslan faller sönder i sina beståndsdelar.

#11
2020-06-17 18:06

Teslan faller sönder i sina beståndsdelar.

#11
2020-06-17 18:06

Teslan faller sönder i sina beståndsdelar.

#12
2020-06-17 18:06

Teslan faller sönder i sina beståndsdelar.

#13
2020-06-17 20:41

Pinsamt på en så dyr bil; (
Kvalitén är ju på nivå med Lada samara :)

#14
2020-06-19 04:17

Tycker man under åren har hört om en hel del kvalitetsproblem vad gäller Tesla, så jag är klart tveksam till märket.

#15
2020-06-19 13:25