Bild
Nästa artikel
Nya Touareg har premiär på fredag

Nya Touareg har premiär på fredag

Nyheter

Volkswagen bygger upp intresset för nya generationen med korta filmsnuttar och löften om framtidsteknik.


 

Fredag den 23 mars ser en ny generation av Volkswagens stora suv Touareg dagens ljus i Kina. Inför premiären har Volkswagen släppt korta små filmsnuttar med detaljbilder på bilen.
 

”Morgondagens teknik idag”, skriver biltillverkaren på sin Twittersida till inlägg som utlovar att bilen kan parkera själv med släp och se i mörkret. Sedan tidigare vet vi att Touareg får en ny typ av förarmiljö, ”Innovision Cockpit”, som är helt digital där mätartavlor och infotainmentsystem sitter ihop.

Diskutera: Vad tycker du om Volkswagen Touareg?

Kommentarer

#1
2018-03-20 17:13

Cool. Onödig kärra men kul teknik.

#2
2018-03-20 18:56

Clean diesel?

#3
2018-03-20 20:59

Inte lika onödig som Volvo XC90.

#4
2018-03-20 21:10

Ja Japsen. Till skillnad från japanska bilar så är volkswagens euro6 diesel motorer utsläpp mycket små vid verklig körning. Kul va?

#5
2018-03-20 21:44

Om det som vanligt gällande VW bara är 2 års garanti på denna bil är jag skeptisk till kvaliteten. Ett bilföretag som tar ansvar och tror på sina produkter lämnar mer än 2 års garanti. Jag förutsätter att en modern bil håller minst 4 år/8000 mil utan att krångla och anser att bilföretaget som säljer en ny/bättre begagnad bil till mig ska garantera det.

#6
2018-03-20 22:46

Ok, så du menar att Kia med sin långa garanti har en utomordentligt mycket bättre kvalitet än andra, tex VW?

#7
2018-03-21 06:45

Axa, jag tycker att många biltillverkare är dåliga på att ta ansvar för sina produkter och menar med viss ironi att biltillverkare som endast lämnar 2 års garanti har för dålig kvalitet-varför skulle de annars inte ta ett längre ansvar?

#8
2018-03-21 08:57

S. Eriksson - någon fundering över varför en tillverkare vilken som helst har olika långa garantier på sina produkter beroende på var de säljs i världen? Produkten bör väl i princip vara lika hållbar överallt så tron på dess hållbarhet kan väl rimligen inte variera särskilt mycket? Min teori är att garanti inte beror ett skit på hur mycket en tillverkare tror på en viss produkts kvalité utan är ren krass matematik av hur mycket mer man tror sig kunna ta betalt / sälja för genom att lämna längre garanti, vilket varierar från marknad till marknad och från märke till märke beroende på en uppsjö av variabler. KIA t.ex. hade säkert kunnat sälja sina bilar billigare i Sverige med kortare garanti men hade då inte fått samma marknadspenetration - om det är värt det eller inte är det bara KIA som vet. Bilarna hade däremot givetvis inte haft sämre kvalité om garantin var kortare.

#9
2018-03-21 17:24

Kricko, förstår det som du skriver-men det ursäktar inte biltillverkare från att inte ta ansvar för sina produkter. Jag känner till några fall i min släkt och vänkrets när bilar mellan 2 och 5 år drabbats av dyra haverier bl a VW. Maskinskadeförsäkringen( du och jag och alla andra försäkringstagare har fått betala+självrisker för de drabbade bilägarna eller också har bilägaren fått " stå med kepsen i handen" och bocka/niga och vara så tacksam för någon form av Goodwill hantering dvs reducerad kostnad. Det är inte okej att biltillverkaren inte tar ansvar för för kamkedjehaveri eller rasad automatlåda på en bil som är 3-4år/5-8000 mil på mätaren.

#10
2018-03-22 12:28

Första generationen av Touareg är en av mina favoriter. Det var en annan era, då VW inte sparade på krutet. Hur coolt va det inte att den gick att få med den sköna W12an eller den mäktiga V10 dieseln? Dom nya modellerna känns mer som mellanmjölk..

#11
2018-03-22 18:26

Självparkerande... here we go...
När tar man bort kravet på körkort?
När får vi öht inte manövrera bilen själv?
När lämnar vi över oss till robotsamhället?

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.