Nästa artikel
Nya, robusta Skoda Karoq Scout
Nyheter

Nya, robusta Skoda Karoq Scout

Publicerad 1 augusti 2018
Den senaste medlemmen i Scout-familjen skryter med fyrhjulsdrift som standard och en robustare look.
Trenden med härdade "offroad"-utföranden fortsätter och enligt Skoda själva känner Karoq sig hemma lika mycket i storstaden som på löst underlag, extra mycket så för Scout-utförandet. Här får du fyrhjulsdrift som standard och en finjusterad design med nya fälgar.

I interiören finner vi en multifunktionsratt med läderklädsel, pedaler med stålinslag och ett LED-paket. Det finns tre motoralternativ, en bensinare och två diesel. För det förstnämnda gäller en 1.5-liters TSI med 150 hästkrafter och 7-stegad DSG-låda. För de andra två handlar det om en 2.0-liters TDI med 150 hästkrafter och 6-stegad manuell som standard och en 2.0 TDI med 190 hästkrafter och 7-stegad DSG som standard. 

Karoq Scout får premiär på Paris-mässan i oktober, i dagsläget står ingen svensk lansering eller prissättning klart.

Diskutera: Lockar Karoq Scout dig till offroadtrenden? 

Ämnen i artikeln

Kommentarer

#1 • Uppdaterat: 2018-08-01 10:42
Hackenbush

Nej, inte alls.

#2 • Uppdaterat: 2018-08-01 11:02
Klarsynt

En Duster eller nya Jimny lockar mig mycket mer, om det är offroad som gäller: Bra egenskaper och så lite bling-bling som möjligt. Det är vad som gäller i terrängen.

.

#3 • Uppdaterat: 2018-08-01 12:25
Axa

Högst tveksam till ifall Dusters terrängegenskaper är såååå mycket bättre än Karoq. Dessutom har ju senaste Dustern blivit blingigare....

#4 • Uppdaterat: 2018-08-01 12:25
Stefan Eriksson

Ääääntligen!
Nu har stadsjeepen kommit som klarar trottoarkanterna i stan eller hur många ger sig ut i terrängen med en stadsjeep för 400 000kr? dessutom är det förbjudet att köra i terräng.

#5 • Uppdaterat: 2018-08-01 12:49
Rikard

Varför satte man inte dit snygga fäljar när man ändå bytte ??

#6 • Uppdaterat: 2018-08-01 13:15
Axa

Stefan
Nåja, det var längesedan den första så kallade stadsjeepen kom...

#7 • Uppdaterat: 2018-08-01 13:25
Stefan Eriksson

Axa, men skillnaden är väl att du måste ha Scoutmodellen för att klara trottoarkanterna?...... eller varför ska man annars betala mer för den?

#8 • Uppdaterat: 2018-08-01 14:16
Saabium

Såg en Karoq i går. Det är ju en rejäl klump att lotsa runt, som ett mindre lok ungefär. Stadsvänlig? Miljövänlig?

#9 • Uppdaterat: 2018-08-01 15:30
ToRy

Saabium, vad kallar du då en storkombi som en V90, A6 Avant, 5-serie touring etc som alla är drygt halvmetern långre än Karoq? Slagskepp? Inte vänliga för stadstrafik i alla fall, enligt min mening.

#a • Uppdaterat: 2018-08-01 15:47
Stefan Eriksson

ToRy, Bilarna som du nämner ska inte storleksmässigt jämföras med Karoq, utan med Kodiak, XC90, Q7, X5-där pratar vi ännu klumpigare stadsjeepar.

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.