Bild
Nästa artikel

Nya Lincoln Navigator – bilder och fakta

Nyheter+22 bilder

Vräkiga Lincoln Navigator är nästan så politiskt inkorrekt det kan bli med svenska mått mätt. Nu uppdateras jättesuven.

Fords prestigemärke som heter samma sak som den amerikanska 1800-talspresidenten lanserar nu en uppdaterad version av lyxsuven Navigator.

Den två meter breda och över 2,5 ton tunga bilen får bland annat en ny kylargrill, strålkastare med LED-lampor, omarbetade baklyktor, finare material i kupén, tjockare ratt, digital instrumentpanel, och nytt infotainmentsystem med åttatumsskärm.

En annan nyhet är att den mullrande V8-motorn slopas i förmån för en snålare 3,5-liters V6 på 370 hästkrafter. Ett tecken på ”downsizing” även i den här bilklassen.

Nya Lincoln Navigator börjar tillverkas i sommar och de första bilarna levereras i höst. Till Sverige kommer den däremot inte, intresserade hänvisas till privatimport.

Diskutera: Vad tycker du om Lincoln Navigator?

Kommentarer

#1
2014-01-23 11:53

Den här bilen skulle göra sig bra på min garageuppfart.

#2
2014-01-23 12:39

Så ful och otidsenlig bil. Finns märken med bättre kvalitet som är värda att satsa på. Men i USA går den nog hem med de bränslepriser de har.

#3
2014-01-23 13:36

Mäktig! Käkar koreanska och japanska mini-SUVar till frukost.

"Real men don't eat sushi"

#4
2014-01-23 14:26

Shogun, vad har du för erfarenhet av kvalitet hos Lincoln?

#5
2014-01-23 14:45

Saabnisse, inte mycket ungefär samma erfarenhet som du har av Toyota och asiater...........;o)

#6
2014-01-23 15:57

Tänk på samtalstonen...

/Fredrik Diits Vikström, Vi BIlägare

#7
2014-01-23 16:19

Nu gillar jag ju att vara politiskt inkorrekt i vissa åsikter och situationer och det omfattar definitivt min smak på bilar också. Så den här gillar jag!

Hundra gånger mer karaktär och känsla än alla skenheliga pk-iters idealbil Priuus. Men visst är den en anakronism, men varför ska alltid vara fel?

#8
2014-01-23 16:28

En riktig bil!
Japp, en sådan kan det absolut bli om lottovinsten kommer ..

#9
2014-01-23 18:30

God morgon Fredrik Ditts Vikström! Du har mycket annat att se över än det som skrivits här som är oskyldigt i sammanhanget. På forumet tex som varit uppe nu i ca två veckors tid utan att någon har gjort något åt det av moderatorer. Ändå har en moderator varit med och kommenterat och hoppas på att någon ska stänga tråden........men han gjorde sig inte besväret och kontaktade dej?! Ähh, ta bort dessa moderatorer som ändå inte gör sitt jobb eller det jobb NI inte vill göra!

#10
2014-01-23 19:29

Trams .. modereringen fungerar bättre än någonsin.
Är någon missnöjd beror nog mest på allt möjligt annat i den stackarns liv.

#11
2014-01-23 19:49

Varför fortsätta kommentera när svaren inte passar? Lite fjantig offermentalitet att springa och skvallra för läraren sorry redaktören.

Konstigt att vuxna? människor inte kan bete sig utan måste övervakas av moderatorer. Kanske läge för lite självrannsakan?

Undrar varför vissa alltid är inblandade i de urspårade diskussionerna?

#12
2014-01-23 20:14

Du har så rätt Shogun, jag har inte så mycket erfarenhet av kvalite'n på nyare Toyotor och ingen alls på andra asiater.
Äldre Toyotor har jag däremot följt till deras upplösning.
Men jag förstår inte varför det märket överhuvudtaget kom in här, jag frågade bara varför du dömer ut kvalite'n på Lincoln?
Har du haft någon?
Har du någonsin kört en Lincoln?

#13
2014-01-23 20:20

Saabnisse jag har kört en en gång i USA hos en släkting. Och nu är det dags igen i Mars då vi sticker iväg en sväng till Florida och då ska träffa släktingar igen. Men vad jag vet har de nu bytt upp sig till en Kia suv, vet att de inte alls är imponerade av amerikansk kvalitet på bilar. Men om detta återkommer jag om du finner det intressant?

#14
2014-01-23 20:37

*suck*

#16
2014-01-23 21:03

Ok, Shogun, återkom gärna med dina erfarenheter och upplevelser.
Alltid kul att höra från det som händer "over there".

Tur för dina polare att de inte levde för sjuttio år sedan under Joseph McCarthys tid då asiatiska bilar var ytterst opatriotiskt och jämförbart med kommunism!

#15
2014-01-23 21:03

Jag för min del tycker att det är ganska underhållande att läsa vad de olika märkeslägrens evangelister basunerar ut.
Denna sida skulle vara ganska mycket tråkigare utan dessa :-)

Och ni som försöker omvända oliktänkande när det gäller märkesfanatism har nog större möjlighet att konvertera en ultraortodox jude till islam...

#17
2014-01-23 21:08

Trots Shogun inte vet något om Lincoln tror jag på honom. Han vet vad ingen annan vet.
Släkt i USA som kör Kia säger mycket om släkten, Shogun, USA, Kia och Lincoln.

#18
2014-01-23 21:11

Men saabnisse .. Shogun kan väl bara återberätta hur det är att åka och, möjligen köra Kia i Florida.
Hur kan Det ha något med den här artikel att göra??

#19
2014-01-23 21:19

Inget Jes, men det kan väl vara kul om en Toyotafreak får köra något annat?
Även om vi redan vet hur det blir.

#20
2014-01-23 21:58

Saabnisse något du vill jag ska fråga om eller annat vad gäller bilar over there? Men du har tid att tänka på det till den 28 Mars bär det iväg. Men vi kanske kan ta det som en trevlig! tråd på forumet?

Annars vet jag att Gerald (en släkting) körde Buick också senast vi var där 2007, samt en pick up truck som han drar sin RW (Montana, jävligt stor husvagn 10m lång och likt Kalle Anka på hjulafton så kan man köra ut sidorna på husvagnen så den blir bredare) från Indianapolis ner till Florida under vinterhalvåret då de bor där.

Richard (en annan släkting) kör numera Kia Sorrento, hans son Craig kör en Honda Accord som han nyligen köpt då han inte alls litar på amerikanska bilar. Han har även en pick up som alla andra.

Det lustiga är när vi var där 2007 så har de benhård koll på bensinpriset!!! Va fan, sa jag det är ju bara att stanna och tanka då bensinen är gratis..... halva priset mot hemma. De tyckte det var dyrt........

Vi hade besök 2010 och 2011 under 3 veckor var under dessa båda somrar, troligtvis ett nytt besök igen 2016 är planerat. Då bär det nog av till Big Power Meet i Västerås i juli. De reagerade på att vi har så många gamla amerikanska bilar i Sverige och Värmland under sina besök här.

Hur blir det då Saabnisse om du vet vad ?!! Hyundai Kia freak.......

#21
2014-01-23 22:16

Shogun, jag ser gärna fram mot en rapport på forumet.
Precis som jag skrev tidigare.

#22
2014-01-23 22:36

Saabnisse.

Men jag undrar över din kommentar att du vet ändå vet hur det blir, vad är det du vet hur det blir?

Sedan så är jag Hyundai Kia freak numera......är det inte så man ska göra när man byter bilmärke att de senaste är bäst.......;o)

#23
2014-01-23 22:53

Kvalitetsmässigt kommer denna Lincoln aldrig att nå högsta nivån av lyxsuvar, men den utklassar mindre hållbara och mindre påkostade SUV:ar som exempelvis Toyota Landcruiser med hästlängder.

#24
2014-01-24 15:15

Jag skulle inte köpa Lincoln Navigator för hållbarheten eller passformen .. Bara för mäktigheten

#25
2014-01-24 23:31

Den duger säker till det den kommer användas till - shoppingbil till de rikas fruar. I övrigt är det skämspåse på :P

#26
2014-01-24 23:52

Tror inte en sådan står granne med dej på bilbingoparkeringen Roger ..
Vad kör du för skämmig kärringbil själv?

#27
2014-01-25 00:23

En som folk inte tittar på med nedlåtande miner, frågar vad man kompenserar för, eller som man får vara glad om ingen skär sönder däcken på om man parkerar utomhus :) Den får dessutom plats på vanliga parkeringsplatser, och är trevligare att köra än en soffgrupp på hjul.

Du som kör lastbil tycker man ju borde ha en lite högre ribba för "mäktigt" än den här fotbollsfru/hiphopartist-bilen.

#28
2014-01-25 09:32

Nej Roger Skagerström.
Det är dina kommentarer som förtjänar skämskudde.
Visst, om du bor i Floda och har som enda behov att ta dig till dagcentret så duger en DBS-cykel eller en Toyota, men har man seriösa bilbehov så behöver man seriösa bilar.

Jag kan tycka att sådana här vagnar borde ha lägre skatt då de till skillnad från alla småbilar kan användas till något nyttigt.

#29
2014-01-25 12:12

Vad de kan användas till och vad de används till är helt olika saker. Vad exakt är det för nyttiga saker en sån här bil kan användas till? Seriösa? Det är en "lyxbil". Det är knappast så att den används som hantverkarbil om vi säger så...

#30
2014-01-26 07:11

Jag älskar amerikanska bilar med V8 muller. Dock köper men inte en för den höga kvaliteten. Navigator verkar vara en rejäl och robust SUV och den är obetydligt bredare än min Hyundai H-1. Tyvärr har den ingen V8 längre. Ren skandal! Det borde finnas lagar mot sånt.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.