Bild
Nästa artikel

Logga in för att kommentera

Nyheter

Nu höjer vi nivån på diskussionerna på Vi Bilägares sajt. Registrera dig för att kommentera våra artiklar.

Från och med den gångna helgen krävs registrering och inloggning för att skriva artikelkommentarer på www.vibilagare.se.

Vi inför denna nya ordning för att stävja missbruk och få ett bättre samtalsklimat på sajten.

Det är enkelt att registrera sig, klicka här och följ instruktionerna. Logga in gör du med formuläret överst i högerspalten.

Taggar: Nyheter,

Kommentarer

#1
2011-03-14 10:21

Ja!
Det var på tiden!

#2
2011-03-14 10:45

Tack, det var på tiden!

Och jag tror det kommer bespara er en del arbete med att inte behöva städa upp så mycket i kommentarerna framöver.

#3
Gert Andersson
2011-03-14 10:54

Jahå, detta storebrorssamhälle...

Och trollet Simon äro kvar...

#4
2011-03-14 11:01

Tack! Hoppas att det räcker för att få bort de värsta inläggen...

#5
2011-03-14 11:25

Tack,det har jag väntat på länge.
Tyvärr finns det inloggade troll!

#6
2011-03-14 11:27

saabnisse: Är väl bara dessa kvar nu då att få bort. Bör inte heller vara speciellt svårt iom att man kan banna IP-adressen.

#7
Gert Andersson
2011-03-14 11:30

Emme och saabnisse som altid ljuger så fort någon säger sanningen om t ex Volvo eller Saab...

Nu ska jag blockera dessa märkesälskare.

#8
2011-03-14 12:06

Mycket bra initiativ. Ser fram emot trevliga diskussioner.

#9
2011-03-14 12:10

Tackar ViB. Bedrövligt att ett sånt system behövs men tyvärr nödvändigt.

Vill också påminna om att det går att blockera användare genom att gå in på dennes profil och välja "blockera".

När man gjort det slipper man se deras inlägg. Då kan dom posta hur mkt. trams som helst utan att man behöver se eländet.

#10
2011-03-14 12:33

Härligt, nu kanske det blir ett bättre forum, dessutom gillar jag att man kan blocka, så skönta att slippa se alla oseriösa.... Yes...!

#11
2011-03-14 13:00

Äntligen!

#12
2011-03-14 13:02

Nu kan man hoppas att det rensas lite mer bland de som ändå trollar trots inlogg. Folk som vinklar allt till politisk propaganda eller hittar på fjantiga skriftspråk, till exempel... nivån har ju varit under fryspunkten ibland, trots att vissa varit inloggade.

#13
2011-03-14 13:21

Äntligen,tack för det! Hoppas att det blir bättre.

#14
2011-03-14 15:20

Saabnisse; du kan blockera den eller de som du önskar (läs Inte önskar :o) ). Sedan slipper man se deras inlägg.
Jag testade funktionen igår och har sluppit läsa Gert sedan.

#15
2011-03-14 16:43

Det var ett våldsamt "hackande" på de som gillar Saab. Har själv haft en del olika märken genom tide såsom Audi ,MB VW,volvo och Saab. Dock aldrig någon japan eller annan asiatisk bil. Detta är ju naturligtvis en smaksak. Kör just nu under sommaren en volvo c70 cab som är en "leksaksbil" men trevlig på våra resor söderut. Hustrun har en skoda octavia som verkligen är en sparbössa med ett stort hål. Ska nu köpa en v70 II D3 som jag hoppas ska tillfredställa vårat behov under den övriga årstiden. Det finns säkert några på detta forum som inte håller med om vårat bilval. P.g.a. osäkerheten angående saab så blir det tyvärr inte detta märke just nu ( saab;en som vi hade har varit den bil som aldrig haft några problem med. Som det kan bli. Så detta märke står högt i kurs i familjen.

#16
2011-03-14 16:59

Tack så mycket! Nu kanske det mest oseriösa kommer bort i alla fall, hoppas även de flesta lögner och påhittade saker försvinner för det sänker tyvärr nivån rejält i mellanåt.

#18
2011-03-14 19:15

Komiskt att se att Yarl skriver äntligen. Tack för tipsen om att man kan blockera personer. Skönt. :)

#19
Gert Andersson
2011-03-14 20:32

Underbart! Nu slipper jag att se en massa löjliga kommentarer.

#20
2011-03-14 22:57

En grej jag noterade. Jag brukar normalt spara alla lösenord så att FF om möjlig loggar in automatiskt. Men ibland är jag på jobbdatorerna etc och då måste jag logga in som vanligt folk :p Om jag läser en artikel, och väljer logga in nere vid kommenterarerna, så kommer jag efter inloggning till inställningssidan för kontot. Vore trevligt om det gick att göra så man kom till den sidan man var på istället. Nu antar jag att detta inte är baserat på nåt "forumsystem" typ phpBB etc där sånt är lättfixat, men ja vore trevligt om det gick att ordna :p

Sen vore det även smidigt om man kunde radera sitt inlägg. Då man kan redigera det så känns radera inte så långsökt :p

#22
2011-03-15 20:45

Har inte tid att plöja alla kommentarer just nu. Konstaterar bara att detta är utmärkt och lär väl sätta stopp för de värsta avarterna.
Nu fattas bara att få ordning på kommentarernas sortering...

#23
2011-03-16 16:30

Roger Skagerström:
Om du använder inloggningsformuläret i högerspalten förflyttas du inte från den aktuella artikeln. Jag ska höra med utvecklarna om det går att få till samma funktion via knappen under kommentarsboxen.

#24
2011-03-16 20:58

Måste säga att nivån tycks ha höjts avsevärt sen ändringen! Jag har haft flera vettiga diskussioner kring olika artiklar nu, vilket var helt omöjligt för bara några dagar sen. Heders!

#25
2011-03-16 21:08

Jag har efterlyst detta sedan en tid, finns en tråd på forumet.
Tydligen har "någon" jobbat mycket provokativt, typ den "andra Börje BiIkunnig" för att framkalla en reaktion för förbättring.
Jag vill rikta ett tack till .. mest Börje Bilkunnig den första, för det var nog han som öppnade vägen för Börje BiIkunnig den andra att röra till det .. och därmed få redaktionen till att agera.
;o)
MVH / Jes, inte bil men körkunnig

#26
2011-03-16 21:19

Vi adliga måste ibland bidraga medelst egen person för att skapa ordning.
Nu har frugan gått till sängs, jag måste därför följa hennes exempel.
MVH (och god natt) Börje biIkunnig, med stort i och inte litet L

#27
Börje bilkunnig
2011-03-17 22:03

Han nedanför migh äro icke den riktiga Börje och knappast adlig.

F kommer före v vid skrivandet av till exempel blifva. Jag skulle vilja höra dig tala adligt.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.