Bild
Nästa artikel
Lexus gör verklighet av UX

Lexus gör verklighet av UX

Nyheter

Konceptet och släktingen till Toyota C-HR sätts i produktion.

Hösten 2016 visade Lexus upp prototypen UX Concept, en suvifierad kompaktbil. Nu meddelar premiumtillverkaren att det kommer att bli en produktionsmodell och den kommer att visas upp nästa vecka på bilsalongen i Genève.
 

Lexus UX Concept från 2016.
Lexus UX Concept från 2016.

Troligtvis kommer bilen att efterlikna släktingen Toyota C-HR som kom i fjol. Lexus har släppt en bild som föreställer en silhuett av den nya bilen.

Förutom crossovern UX kommer Lexus också att ta med sig konceptbilen LF-1 Limitless och nya förlängda och sjusitsiga RX L till Genève.

Diskutera: Tror du att Lexus UX blir en försäljningsframgång?  

Toyota C-HR.
Toyota C-HR.

Kommentarer

#1
2018-02-21 13:08

Det skulle bli en riktigt trevlig bil om de bara kunde hålla igen litet på utsvävningarna i formgivningen, men tyvärr är det nog för mycket att hoppas på.

#2
2018-02-21 15:00

Jag tror verkligen att den tas emot bra på marknaden. Lexus måste våga sticka ut än mer designmässigt med svulstigt modern design och fräckt stora grillar.

#3
2018-02-21 15:58

Harmonisk är den ju inte, men för en gångs skull funkar jättegrillen ihop med de grymma linjerna – om nu konceptbilens linjer har någon relevans.

#4
2018-02-21 19:05

Enligt Lexus försäljaren jag pratat med blir linjerna något mer återhållsam och rakare än CH-Rs enligt bilder de sett på nya bilen. Återstår att se hur det blir när bilen presenteras i Mars på Genevesalongen. Lexus hoppas nog på en storsäljare. Kan nog bli det om priserna hålls på en rimlig nivå. Lexus ES kommer att börja säljas i Sverige och Europa. Tyvärr mister vi nog Lexus GS på Europamarknaden. Skillnaden är att GS är bakhjulsdriven och ES är framhjulsdriven och en Awd version. Någon awd version av GS har aldrig sålts på Europamarknaden men finns på andra marknader.

#5
2018-02-22 11:38

hvad så med den nye lovede Chr Hypper med større motor, som var lovet her in 2018 ????

#6
2018-02-22 18:54

Ibland är det bra att ta ut svängarna så att personliga designelement verkligen syns.
Jag kom att tänka på Hareides första modell av den då nya Saab 9-5, där musselskalshuven och även bakdelen hade personliga drag som decimerades till små underliga detaljer på produktionsbilen. Detaljer som inte längre tillförde något, utan bara var just underliga. Saab 9-3 hade det formspråk som 9-5 borde haft.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.