Bild
Nästa artikel
Köp bil – få automatvapen på köpet

Köp bil – få automatvapen på köpet

Nyheter

Den som köper en begagnad pickup får också ett automatvapen av typen AK-47. Det erbjuder en bilhandlare i Florida.

Bilförsäljare är beredda att göra mycket för att sälja bilar. En handlare i staden Sanford i Florida går ett steg längre.

Kunder som köper en begagnad pickup får en värdekupong som gäller ett automatvapen av typen AK-47 hos en näraliggande vapenaffär.Erbjudandet har mer än fördubblat handlarens omsättning, rapporterar nyhetsbyrån AP.

Om man bara vill köpa en bil ges istället en rabatt på 400 dollar. Men om en kund väljer vapnet måste personen genomgå en regelrätt lämplighetskontroll för vapeninnehav.
 
Erbjudandet gäller november ut.

Diskutera: Vad tycker du om Floridahandlarens erbjudande?

Taggar: Nyheter,

Kommentarer

#1
Raymond K
2010-11-19 08:52

Man är ju inte förvånad över att det skjuts så mycket på varandra i usa.
Ett mycket bra och prisvärt paket att köpa för nyutbildade rånare.

#2
Sverra
2010-11-19 09:19

Det skjuts mer i storstäderna i Sverige än i Florida. Vapen är också den perfekta könsutjämnaren. En beväpnad kvinna behöver inte oroa sig för våldtäkt eller att bli rånad, efter en kort vapenkurs. Här i Sverige måste varenda kvinna med självbevarelsedrift vara rädd för våldtäkt eller gruppvåldtäkt vid promenaden i mörkret, männen får oroa sig för personrån, oftast utfört av någon kulturberikare. Sanningen får ej uttryckas, då får man rasiststämpel, så gärningsmännen kan fortsätta obehindrat med hedern i behåll. Dessa hemska brott fanns på 70-80 talet i Miami och andra amerikanska storstäder, men har nu flyttat hit. Smart säkerhetstänkande hos bilhandlaren!

#3
357:an
2010-11-19 09:19

Är sugen på att snabbt flytta dit, faktiskt.

#4
Benny H
2010-11-19 09:28

Till Sverra....Nja det är nog ingen sann bild du målar upp! Det ligger till så att i stort sett alla skjutningar polisanmäls i Sverige vilket knappast är fallet i Florida. Men visst skjuts det i Sverige också...

#5
2010-11-19 10:00

Man kan ju också se det som en bekräftelse på att bilhandlaren anser sig sälja så bra bilar att även om han bjuder på en bössa så kommer inga missnöjda kunder att använda sig av den mot honom.

#6
Raymond K
2010-11-19 11:32

Man får väl hoppas att säljaren inte säljer bilen med bössan fulladdad. Kan bli dålig förtjänst då.

#7
Konservator
2010-11-19 20:24

Bara en kackig AK-47:a? Inte ens en AK-74:a? Utgöres denne floridianske bilhandlares kundkrets enbart av cracknegrer och kubanska luffare, eller har AP/ViB missförstått något?? Jag skulle nog ta rabatten och använda den som delbetalning för ett betydligt bättre vapen.

#8
Vikingen
2010-11-19 22:55

Det skulle behövas här också, med den samhällsutveckling vi har.

#9
Jarl-Erik Smeds
2010-11-19 23:24

Angående frågan om rätt att bära vapen i Sverige och USA: I USA har en hederlig medborgare rätt/möjlighet att inneha vapen, i Sverige däremot måste man vara kriminell eller ha kontakter på Balkan.

#10
Kjell P Dahl
2010-11-21 07:25

När kommer nästa stora världsnyhet om USA där skutvapen använts i ett brottsligt sammanhang? Svar: det är bara en tidsfråga!

#11
357:an
2010-11-22 09:33

Den egentliga tidsfrågan var när nästa dryga och dumma inlägg skulle komma. Och det kom från Kjell P Dahl.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.