Bild
Nästa artikel

A-klass i AMG-form

Nyheter

Fyrhjulsdrift och 306 hästkrafter i Mercedes prestandapumpade halvkombi.

Senaste generationen av Mercedes A-klass presenterades i februari och nu blir minstingen alltså strået vassare i utförandet Mercedes-AMG A 35 4Matic. Det betyder bland annat vinge på bakluckan och större luftintag. 

Den bensindrivna tvålitersturbon kopplad till en sjuväxlad dubbelkopplingslåda skickar iväg bilen från stillastående till en hastighet av 100 kilometer i timmen på 4,7 sekunder. Det finns fem körlägen beroende på underlag, inklusive ett nyutvecklat speciellt för hala vägar. Det finns också ett komfortläge, två sportigare lägen och ett läge för individuella inställningar. 


Mercedes-AMG har vidareutvecklat ESP-systemet med något som heter AMG Dynamics, vilket ska ge ökad stabilitet. En fastbultad aluminiumplatta under motorn ska öka vridstyvheten. Adaptiva stötdämpare är tillval. 

Mätarna i förarmiljön visas digitalt. Infotainmentsystemet kan styras med röstkommandon om man uttalar den magiska frasen ”Hej Mercedes”.

Försäljningen av Mercedes-AMG A 35 4Matic inleds i oktober, kort efter att bilen visats upp på bilmässan i Paris. 
 

Kommentarer

#1
2018-09-20 15:09

Otäck färg, påminner om gamla postbilar.
"Mätarna i förarmiljön visas digitalt."? Varför kan man inte skriva rätt -Mätarna har numerisk visning?

#2
2018-09-20 15:50

saabnisse, måste någon tala om för dig att det går att få den i andra färger än den för dig så förhatliga postbilsgula?

#3
2018-09-20 17:16

Nädå, jag begriper att den går att få i andra färger. , jag talade bara om vad jag ansåg om den visade.
Ursäkta min åsikt!

#4
2018-09-20 18:56

a klass halvmesyr

#5
2018-09-20 21:14

saabnisse, ingen har påstått att du inte får ha en åsikt men du får hålla med om att det blir lite överflödigt att klaga på färgen på bilen i artikeln, när du redan vet att den går att få i vilken kulör du vill. Jag tycker vitt är en bedrövlig färg på bilar men jag kommenterar inte det i varje artikel där vita bilar förekommer.

#6
2018-09-20 22:31

Vorwärts, jag tycker bilen är lite för bullig med sin höga midja och i den här färgen blir den mer lik en saffransbulle!
Men den kan ju vara bra ändå om än lite onödig.

#7
2018-09-20 22:38

Om bilen, precis som Audis version, har digitalt kluster, som visar mätarna digitalt, är det verkligen inte samma sak, som att mätarna har numerisk visning.

Förstår du inte skillnaden Nisse?

#8
2018-09-21 00:13

En "vanlig" A-Klass är snygg, men just den här varianten i gult med en löjlig vinge på taket kan kvitta!

#9
2018-09-21 09:32

Digital visning innebär ettor och nollor, numerisk visning sker med siffror.

Förstår du inte skillnaden Ivarsson?

#10
2018-09-21 12:48

Digitala mätare. Alla begriper vad det innebär, förutom du Nisse. Det är inte bara siffror. Det är hela klustret som är digitalt = ej analoga mätare.

#11
2018-09-21 13:08

Men saabnisse: Visningen i en sådan här modern bil baseras ju på just ettor och nollor! Den är inte analog utan digital. Ge dig. Dock är den bästa beskrivningen "Digital numerisk visning".

#12
2018-09-21 17:23

Nisse har pragmatiskt rätt som de flesta andra tänker
Ni andra som svarar verkar vara nördar som de flesta inte fattar nåt av
Heja Nisse

#13
2018-09-21 17:39

Och ingen förstod vad du skrev ...

#14
2018-09-21 17:55

Jösses....begåvningsreserven?

#15
2018-09-22 09:34

Alkolås på datorerna borde vara obligatoriskt.

#16
2018-09-22 12:43

Själva siffran i sig är alltid analog, visningen kan däremot ske på analogt eller digitalt sätt.

#17
2018-09-22 20:34

Några som bromsar på mitt senaste inlägg, då får man ju gärna komma med ett motargument.

#18
2018-09-24 13:41

Har Saabnisse någonsin hört någon benämna en digitalklocka "klocka med numerisk visning"? Tekniskt sett må det finnas specifika namn, men i dagligt tal är det nog bara du som skulle få för dig att krångla till det så pass när varenda jävel vet vad digital och analog innebär i dagligt tal.

#19
2018-09-24 18:09

Roger, praktiskt taget alla nytillverkade klockor är digitala.
Sedan kan de ha analog visning med visare på siffror eller index, eller de kan ha numerisk visning med siffror.
Skulle de ha digital visning är det inte många som skulle klara att läsa av dem.

#20
2018-09-24 21:28

Saabnisse
Nej, alla nya klockor är inte digitala. En klocka med visare som drivs med batteri är INTE digital. Och sedan har vi rent mekaniska klockor.
En batteriklocka med det du kallar ”numerisk visning” är däremot digital.
Om vi däremot tar en Apple Watch som har en digital display så kan den visa ”analog” tavla. Fast den är ändå digital.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.