Bild
Nästa artikel
Kia Picanto 2011 – första bilden

Kia Picanto 2011 – första bilden

Nyheter

Nästa generation av Kia Picanto lanseras i vår. Bilen blir tuffare, längre och i Europa introduceras en variant med tre dörrar.

På bilsalongen i Genève i mars premiärvisas andra generationen av småbilen Kia Picanto. Men redan nu väljer Kia att visa första bilderna av bilen.

Nya Kia Picanto får en längre hjulbas än nuvarande modell och formas om enligt sydkoreanernas nya designspråk. Bilens framtoning har helt klart blivit tuffare.

Som motoralternativ står två bensinare till förfogande, 1,0 liter eller 1,2 liter. Låga koldioxidutsläpp utlovas. På vissa marknader blir även motorer för etanol och biogas aktuella.
 
Nytt för Europa blir att bilen även kommer med en tredörrarskaross som enligt Kia ska vara mer sportig. Nya Kia Picanto börjar säljas i Sverige under våren.

Diskutera: Vad tycker du om nya Kia Picanto?

Taggar: Nyheter, , Kia Picanto

Kommentarer

#1
MBfreak
2011-01-04 16:33

Plastig å ful. Säkert en konkurrent till Aygo fast utan återkallningar.

#2
TTT007
2011-01-04 17:26

Plastig åh ful? Snarare sportig och cool. Tänk på att bilen är riktigt billig!

#3
Unos bror.
2011-01-04 17:37

jo, plastig. Är väl för att halva bilen är tillverkad av plast. Haha, "stötfångaren upp till framrutan och så sitter grillar, framlampor, dimljus i stora plastiga gluggar ja allt i stötfångaren. Och sen ytterligare en "stötfångare" i grillen på den andra stötfångaren .är ju översta grillen som ska vara störst. haha, vilket skämt! tacka vet jag min nya passat men så kostade den ju en del...

#4
2011-01-04 19:34

ähhhh fan vad ful!
varför nya bilar är sååååååå ful?

#5
Anonymous
2011-01-04 19:37

Hur gick det med din Nissan...?

#6
2011-01-04 19:48

Mycket fräckare design än den gamla modellen. Kan säkert attrahera köpare i storstäderna. Eller varför inte lite äldre personer som inte kör så mycket. Som med alla bilar handlar det om huruvida prisbilden är vettig. Rätt prissatt kan den säkerligen sälja en del.

#7
2011-01-04 22:52

Nuvarande säljer, (ja, inte mycket, men säljer) trots den helt misslyckade designen. Den kommande har stora chanser att bli samma succé som céed. För att vara en 100.000-kronors bil, så tycker jag den är riktigt snygg. Nya Passat: ful, men antagligen bra. Och om den inte är bra, så är den i alla fall snål

#8
emellertid
2011-01-05 11:43

Den ser faktiskt helt ok ut för att vara en småbil. Riktigt sportig

#9
Jurle
2011-01-05 12:36

Skulle hellre köpa en Aygo.

#10
S-E S
2011-01-05 15:19

Ser ut som en snöslunga framifrån med det stora intaget närmast backen, men det är den inte ensam om tyvärr!

#11
MBfreak
2011-01-05 16:48

Lär bli ännu fulare om man sätter den i snövallen vilket folk emellanåt tyvärr råkar ut för denna årstid. Eller är luftintagsgallret mm gjort av gjutjärn? Ser väldigt ömtåligt ut.

#12
2011-01-05 20:37

Ni som inte ser att nya Picanto´s design håller hög klass, borde gå till optiker. Till och med jag, som avskyr allt som med Kia att göra, inser att den kommer att bli en kioskvältare.

#13
2011-01-06 10:06

Ja, den fronten ser verkligen otäck ut.

Ytterligare ett exempel på att den asiatiska smaken skiljer sig avsevärt från vår
.
Jag skulle önska att de började anlita de italienska formgivarna som bevisligen lyckas med det mesta.

#14
S-E S
2011-01-06 10:28

Pender, är det inte så att design, mode och årsmodell motverkar allt förnuftigt tänkande när det gäller bilar?

#15
Ralf Johansson
2011-01-07 06:46

Den nya bilen är ärtig och jag vet att den gamla är bra mekaniskt. Så den nya borde vara ett klipp.

#16
HanSomHarRätt
2011-01-07 09:28

Ralf, en bil är inte snygg när den ser ut som en ärta.

#17
2011-01-07 10:07

S-E S, ja eller kompletterar.
HanSomHarRätt, har åter rätt. Tycker man inte att en bil som ser ärtig ut, är snygg, så har man rätt att tycka så.
Man du kanske bör byta signatur till HanSomHarFel, om du blandar ihop ärtan, med adjektivet ärtig.

#18
Uno Lööv
2011-01-18 15:04

Kunde se mer mogen och rejäl ut men ser iaf mer bil ut än Aygo texempel.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.