Bild
Nästa artikel
Första bilden på nya Fabia

Första bilden på nya Fabia

Nyheter

Nästa generation Skoda Fabia kommer att premiärvisas på bilsalongen i Genève, nu visar Skoda första designbilden.

Det är inte mycket vi får se av nya Fabia, och Skoda ger inte mycket mer information heller. En ny front med LED-strålkastare, LED-baklampor som tillval och mer finesser och ny teknik utlovas. Gissningsvis så kommer fler bilder av den här typen att släppas allt eftersom för att hålla uppe intresset för bilen fram till Genève-salongen i mars.

Diskutera: Vad tycker du om Skoda Fabia?
Första bilden på nya Fabia

Kommentarer

#1
2018-01-18 10:27

Den får gärna få lite mer sportigt utseende än tidigare versioner...

#2
2018-01-18 10:42

Tror nog sportig design är Seats roll i den där soppan. Men den nya kantigare designen de har i VAG har ju i princip gjort gott på alla bilar så denna lär ju inte bli fulare än innan iallafall :P

#3
2018-01-18 12:14

Tycker ändå dagens Fabia ser helt ok ut, skulle inte säga att den är ful men väl lite kantig.
Då Fabia är väl ändå den bil som stuckit ut mest om man tittar på släktingarna Ibiza och Polo, gissar att dom kommer köra vidare på det.
Då det är lite sen lansering på Fabia denna gång (efter Polo och Ibiza) så lär den säkerligen få alla moderna delar ur verktygslådan än som tidigare när det varit ett litet ihopkok på nya och gamla generationer från VAG.
Ska bli intressant och se om det blir en Fabia RS denna gång, den slopade man ju i nuvarande utförande.

#4
2018-01-18 14:35

Ser ju tyvärr ut att bli ett osymetriskt "plåtvecks-monster", likt dagens Octavia

#5
2018-01-18 14:56

Det verkar ju inte vara frågan om en helt ny Fabia utan om en uppdatering av dagens modell. På Skodas internationella site pratar man om "updated" och "revised".

#6
2018-01-18 16:01

Skoda hade en spännande design innan det blev tyskt. Dagens Skoda är ju bara ett VW-derivat. Precis som Seat. Bilen Bil liksom. Lika spännande som köttbullar och potatismos. Bilen för dig som inte vill synas utan vara en i mängden.

#7
2018-01-18 17:37

Äldre Fabior är för mig gubbracer, men senaste generationen är helt ok och en av de rymligaste ( framförallt kombin ) och bästa bilarna i sin pris och storleksklass-mycket bil för pengarna.

#8
2018-01-18 18:47

Roger
Jo, Seat är den sportigare av dem. Helst skulle jag vilja se Seats design med Skodas kvalitet och smarthet.

#9
2018-01-18 18:55

Med den profilen på däcken lär komforten vara som att åka pianopall. För övrigt ser väl bilen ut som en miljard andra små Skodor.

#10
2018-01-18 20:01

Ovanligt klok bil och störst bagage i klassen på kombin.
Känns som en större bil att köra än den är.
Vi hyrde en kombi för två år sedan och fyra personer med fullt bagage men det var inga problem och dessutom gick den otroligt tyst och billigt.
Den nya kommer nog inte att bli lika praktisk.

#11
2018-01-19 09:34

Körde från kiruna till övik i en ny fabia. Det gör jag inte om!

#12
2018-01-19 16:16

HT 19, Många större och dyrare bilar har bättre komfort-om det är det som du menar, men de nya bilar i samma prisklass som har bättre komfort är lätträknade.

#13
2018-01-19 17:31

Hur var det med Fabia...MQB?

#14
2018-01-20 08:40

Skulle nog tro att det är mera än en facelift eftersom både Polo och Ibiza bytt plattform till nån variant av MQB så Fabia lär väl följa den vågen också.
F ö tycker jag att nuvarande kombiversion utseendemässigt är ett enormt lyft jämfört med versionen före som verkligen inte var snygg. Och dessutom rymlig för klassen och eftersom Skoda brukar "bjuda" på lite mera utrustning än kusinerna ifrån VW och Seat så kan det bli en intressant bil i B-segmentet.

#15
2018-01-20 11:53

Som vanligt bild på enorma fälgar och däck modell lakritsremmar...

#16
2018-01-20 19:59

Pi
Den får tuff internkonkurrens från nya Ibiza som ser riktigt bra ut och ligger bra i pris. Dock lite på gränsen för plastig för min smak. Kanske blir nya Fabia bättre på den punkten?

#17
2018-01-22 10:33

Det är inte bara på bilder på konceptbilar som dessa enorma fälgar med lakritsremmar runt om syns utan en del har de det på sina bilar med i rl. Inte nog med att det måste bli tidernas stötigaste gång utan det ser konstigt ut med, som om de kör omkring med punktering på alla fyra hjulen.

#18
2018-01-24 17:19

Hackenbush, håller med dig. Alla dessa dyra, exklusiva bilar man ser med enorma fälgar och lakritsremmar där komforten därav har reducerats till billig budgetbil-hur tänkte de då?

#19
2018-01-29 11:26

Hahaha har ni ens åkt en sån där dyr exklusiv bil med sånnadäringa aluminiumfälgar? Låt folk ha det dom vill. Folk kanske har en bil som man inte blir åksjuk i fartguppen av? Folk kanske tycker om sin bil och vill att den ska se bra ut? Folks dyra exklusiva bilar kanske har så bra fjädring att det inte ens märks?

Eller tycker ni bara svart matt gummi är vackert?

#20
2018-01-29 11:33

Roger vi talar inte om vad andra tycker utan vi svarar på frågan i artikeln om vad vi själva tycker . Det är tillåtet att tycka att jättefälgar med lakritsremmar är fult liksom att det är tillåtet att tycka att de är snygga. Skönheten ligger i betraktarens ögon som vanligt. En bra balans mellan profilhöjd på däck och fälg är det snyggaste i mina ögon liksom att det ger en skön komfort.
Överdrivet är aldrig snyggt.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.