Bild
Nästa artikel

Fiat marknadsförs med bröstreklam

Nyheter

Tro det eller ej – det här är en reklamfilm för en ny bil. Fiat i Argentina hoppas öka sin försäljning med hjälp av plastikkirurgi.

 

Bröstförstoringar säljer bilar. Så resonerar Fiat i Argentina och reklambyrån som tagit fram den här reklamfilmen, som spelats upp över 300 000 gånger på videosajten Youtube.

Den minutlånga sekvensen visar hur en manlig förare parkerar en ny Fiat Palio varpå kvinnan bredvid säger att hon vill förstora bysten. I en drömliknande scen demonstrerar sedan mannen sin lycka, innan han dyker ned mellan kvinnans bröst.

Filmen avslutas med texten: ”The car for the best time of your life”. Bilen syns bara några sekunder och ingenting avslöjas om dess egenskaper.

Ett närmast obegripligt lågvattenmärke, helt i Silvio Berlusconis anda.

Diskutera: Vad tycker du om reklamfilmen?

Taggar: Nyheter, , Fiat

Kommentarer

#1
2012-05-15 12:45

Fattar ingenting? Hajar noll? Nada.

Vad är budskapet?
Pumpa upp bilen och känn dig blåst? Fejk är bättre än äkta vara? Har du en fantasibrud så kan du glömma din Fiat?
Inte ett ord om krockkuddar.

#2
2012-05-15 13:18

haha, svinbra!
Fattar heller ingenting men känner att jag vill ha en Fiat.

#3
2012-05-15 14:33

@Roy J. Krockkuddar är det enda reklamfilmen handlar om ... ;-)

#4
2012-05-15 14:37

Luke, det var lite det jag menade - men inte ett ord sägs om det.

#5
2012-05-15 14:39

Hehe, den var ju rolig med glimten i ögat och inte sexistisk alls som Silvio's skräp-tv mycket riktigt är däremot.

Men här hemma skulle den naturligtvis väcka anstöt hos alla skenheliga pk-iter och snustorra moralister.

#6
2012-05-15 14:47

Rålle, vet inte om jag drabbats av tillfälligt hjärnsläpp eller är allmänt korkad, men vad är pk-iter?

#7
2012-05-15 14:48

Rejäla rattar i Fiat'ar :o)

#8
2012-05-15 14:58

Ja, nog var det tydligt att det inte var Konsumentverket som gjort filmen....
Jag fattar inte kopplingen mellan större bröst och Palio. Men, så är jag inte från Sydamerika heller.
Fast bröst är ju trevligt.

Roy: kan det vara politiker...?

#9
2012-05-15 15:02

Må dä, hultarn.

Förstår vad han menar, i så fall.
Kan väl inte direkt påstå att denna reklam är sexistisk, men jag gillar inte silikonimplantat (ja, alltså, inte bara för egen del, utan även på kvinnor).

Reklamen i övrigt är ju enbar löjlig.
Varför Henr1k längtar efter en Fiat när han ser en läcker brud, fattar jag inte. Men vi har alla våra böjelser... ;-)

#10
2012-05-15 15:09

FIAT igen, här fick man dock se lite mer bil... http://www.youtube.com/watch?v=auZgAcQbTLw

#11
2012-05-15 15:18

Prestigelös, den reklamen var bra mycket bättre och kan verkligen inte kallas sexistisk - däremot sensuell.
Lite korkat dock att ställa en sån brud mot bilen. Vem fan väljer bilen? Till skillnad mot slutklämmen, minns man bilen över huvud taget?
Skulle bilen varit där helt ensam - ja, då skulle jag definitivt lägga märke till den och minnas den, men...

#12
2012-05-15 15:31

Roy J
Precis, verkar nästan som FIAT skäms lite för sina produkter, det är ju inte direkt bilen som står i fokus.

#13
2012-05-15 16:06

Nja, lågvattenmärke vet jag inte ... Fredrik måste som redaktör skriva detta, men jag som läsare - och man - tycker nog lite annordlunda =) Jag är förste man att ställa mig i kö för ett dyk ... för ett dopp ...

Visst, bilen syns inte så mycket men nu när man har sett den här reklamfilmen lär man komma ihåg den som typ "Kommer ni ihåg den där Fiatreklamen med hon den där bruden med tuttarna". Och med 300 000 uppspelningar undrar jag om inte Fiat har lyckats!

Men det finns en annan sida också: Kulturskillnader! Det som kan tyckas vara märkligt här uppe i präktiga Europa (även om vi är rätt syndiga av oss =)) är helt naturligt i Sydamerika. I Argentina törs jag lova att inte många förstår varför folk här uppe på jordklotet "förfasas" över denna film. Jag tror att vi tröga och fisförnäma nordbor skulle må bra av att bo på sydligare nejder ett par år.

Tja, jag säger bara: Snyggt, Fiat!

#14
2012-05-15 16:42

Visst blir reklamen omtalad men jag tror inte FIAT säljer mer bilar för det. Som Kapten säger, det är lätt att förfasas över reklamfilmen här uppe, men man ska komma ihåg att bara för något årtionde sedan var det fullt legitimt att i Sverige ha halvnakna tjejer i allt från bil till tandkrämsreklam.

#15
2012-05-16 02:23

@ Roy: Pk-iter= politiskt korrekta. Inte min favoritkategori direkt...

#16
2012-05-16 08:40

Blir bara irriterad på upplägget i den här videon ...men det är väl bara att vänja sig vid hur snedvridet allt är idag?
Handlade reklamen om Fiat? ...missade det!

#17
2012-05-16 10:00

Mistro, det är inget som "snedvridet"! Det är bara det att vi är i en annan världsdel där kultur och annat gör en sådan här film helt naturlig. Titta på damerna i karnevalen i Rio och jämför det med en svensk ökenbrud. Där nere är tjejer tjejer och killar killar. Det "snedvridna", Mistro, i det här fallet ligger hos oss som inte kan tänka oss ut ur vår präktighetsram.

#18
2012-05-16 11:25

Det är en reklamfilm för en kundkrets i Argentina, inte för en svensk publik.
Själv tycker jag att den lilla snutten mer driver med killen på ett lite humoristiskt sätt, därför att han framställs som löjlig.

#19
2012-05-16 12:07

"Kapten": min kommentar var en liten del i ett mycket större sammanhang som vi redan ser allt för mycket utav överallt.
Mannen förväntas att uppskatta allt detta som kvinnor utsätter sig för genom helkroppsvaxning,smink för enorma summor,operationer på kroppens alla delar,självsvält, o.s.v
Samtidigt pratar vi om ett jämställt samhälle!?

För mig blir detta i sitt absurdum bara äckligt och det förvånar mig väldigt mycket att det hela beskrivs som helt normalt.
Kvinnan och mannen kunde helt enkelt representerat vilket par som helst och det är här som jag anser att det är snedvridet,då knappast alla män ser silliconet som någon frälsning för själen.
Hur reklamen var tänkt att vara rolig,erotisk eller på annat vis tänkt att representera Fiat är för mig en gåta.

Ser det bara som en kränkning mot både kvinnor och män.

#20
2012-05-16 15:55

Jag förstår faktiskt Mistros reaktion fullständigt.
Min egen kommentar var inte så fördjupande, men nog tänkte jag tanken om detta med silikonimplantaten - även om filmen låter kvinnan resonera självständigt, så kan man ändå fråga sig hur självständigt det är. Varför över huvud taget vilja pula in stoppning i kroppen? För vem gör hon det egentligen?

Den reklamfilmen som Prestigelös länk leder till är avsevärt bättre. Den är sensuell med lätt omvända förtecken. Här är det kvinnan som har makten.
Kopplingen till bilen är däremot fortfarande svår att förstå.

Kapten, din uppfattning om män och kvinnor känns lite mossig. Eller kanske ändå inte. För vad som verkar vara OK med Rio-karnevalerna är att människor tillåts exponera sig hur de än ser ut och oavsett vilka sexuella preferenser de har.

Jag uppskattar verkligen vackra kvinnor - inte tu tal om den saken - men jag uppskattar också andra egenskaper. Kanske till och med mer.
Utan tvekan kan jag (fortfarande) falla i farstun för en läcker brud, men det är kanske inte henne jag skulle älska.

#21
2012-05-16 17:24

Filmen börjar faktiskt med Fiat OCH slutar - faktiskt - med Fiat. Dessutom avslutas filmen med sloganen "THE CAR FOR THE BEST TIME OF YOUR LIFE". Nog går budskapet hem hos mig i alla fall att det är en Fiat filmen handlar om och att man med filmen vill säga att du får det kanon med en Fiat. Hade det varit i Sverige hade man visat bilen på en sketen väg i Norrland, hur en snorig (sosse)unge sitter bra i baksätet, hur fint den klarar två ICA-kassar etc. Så j-vla dödens tråkigt!

Mistro, jag vill inte stöta mig med dig, men du visar tydliga tendenser att ingå i den skara svenskar som överreagerar på vad som i andra delar av världen ses som rätt ok. Jag vänder mig starkt emot att vi präktiga svenskar ska sitta här uppe med Diskrimineringsombudsman och hela köret och sätta oss till doms över vad som (antagligen) uppfattas som helt normalt i andra delar av världen. Det som möjligen skulle vara intressant i sammanhanget är att få veta hur argentinarna själva ser på filmen. Jag har svårt att tro att den väcker särskilt mycket moralpredikan och uppståndelse där.

#22
2012-05-16 18:21

Kapten, jag tror att du missuppfattas Mistro en aning.
Han kan säkert tala för sig själv, men jag skriver ändå detta.

Mistro vänder sig mot överdriven kroppsfixering. Jag antar (utan att egentligen veta det) att flertalet män inte uppskattar utseendet på anorektiska modeller. Det är ju så illa att de till och med måste fetas till lite i Photoshop! Och ändå envisas de självfixerade modeskaparna att vilja använda sig av dessa stackars utmärglade varelser.
Jag gissar att det är främst i USA som männen uppskattar enorma bröst. Ofta blir det rent groteskt. Själv gillar jag mer handvänliga format, om man säger så.

Anser du att det är OK med alla dessa brudar på bilmässorna? Om de fungerar som värdinnor eller informatörer så vore det väl en sak, men de finns ju bara där. Bara finns.
Förvisso kan jag inte undgå att lägga märke till snygga tjejer, men det betyder inte att jag tycker att det är OK med menlösa dockor. De underblåser ju somligas fördomar om kvinnor som dumma våp, höns. Tjejerna skulle säkert må bättre av att få göra någonting mer. Säkert skulle det vara mer positivt för alla parter.

Kom att tänka på lite av ett undantag.
På Bilmässan för ett antal år sen befann jag mig plötsligt nästan omringad av attraktiva tjejer. Inte alls förföriska, men vackra och mycket trevliga och svarade gärna på frågor.
Det visade sig att Mercedes plockat dit alla Fröken Sverige-kandidaterna som värdinnor.
Något omtumlande...

Som du säkert redan förstått, så vänder jag mig inte alls mot att man utnyttjar sensualism i reklamen - men då ska det vara det och inte bara plumpa klyschor.
Reklammakare berömmer sig ofta av att vara nytänkare när de i själva verket oftast spelar på gamla fördomar.

#23
fabiafabian
2012-05-17 10:32

Denna reklam var inget jag blev betuttad i!

#24
2012-05-17 11:25

fabiafabian, den var riktigt rolig! Dessutom tycker jag att sådana här fall blir "förstorade" i Sverige =)

#25
2012-05-17 11:31

Jag stör mig inte på att man i bilreklam använder sig av snygga tjejer för att man överhuvudet taget skall möda sig att titta på reklamen, men jag skulle aldrig köpa ett bilmärke bara för att de har snygga tjejer i annonser.
Jag skall ju inte leva med tjejen i annonsen i flera år men bilen skall man ju ha i några år och då är det den man får kolla in lite extra.

#26
2012-05-17 12:04

Visst förekommer det fagra unga killar med väl inrutad mage och svällande biceps i reklamens värld, men jämför. Hur många normala kvinnor jämfört med normala män förekommer det, där man alltså inte i någondera fallet spelar på ett attraktivt utseende? Visst är det betydligt vanligare att kvinnor endast är "läckra" blickfång.
Jag kan förstå att så är fallet i den största lurendrejeribranschen av alla, kosmetikabranschen, för där är det ju endast utseendet som räknas, men blir en bil bättre för att tjejen är snygg men killen högst ordinär?

Att använda vackra kvinnor för att man överhuvd taget ska se annonsen, som Hackenbush skriver, måste ju tyda på en utomordentligt dålig produkt - eller urdåliga reklammakare. Såna urgamla knep funkar förvisso, men, som också Hackenbush konstaterar, inte får det mig mer välvilligt inställd till produkten.
För övrigt, borde inte även kvinnor intressera sig för bilar?

#27
2012-05-17 12:56

Jo Roy
Där sade du något, visst finns det många kvinnor som gillar bilar. Hur ser de på denna reklamen med kvinnofägring? Är det bara lesbiska kvinnor som tittar på den? :-) skämt åsido så tänker de nog som jag att det till syvende och sist är själva produkten vi vill veta mer om ifall den är lite intressant.
Skulle vara kul att få veta hur kvinnor skulle se på en liknande annons fast med en snygg man i spotlight istället? Finns det någon kvinna bland Vb forumsskrivare som skulle vilja svara? Skulle en man locka dem att titta på reklamen?

#28
2012-05-17 13:24

Hackenbush, kul idé att vända på reklamen, liksom.
Fast då får de förstås väldeliga problem med var de ska placera silikoninläggen...
(De tycks ju ha någon outgrundligt viktig roll ur makrkandsföringssynpunkt.)

#29
2012-05-17 13:30

Roy!
Tro det eller ej men det börjar bli allt vanligare att män också sätter in siliconinlägg för att få snygga bröstmuskler utan att behöva träna 5 dagar i veckan. Så det skulle inte saknas siliconinlägg i dessa annonser bara för att det är män i dem istället. :-)

#30
2012-05-18 00:15

Helt riktigt "Roy" men jag vet inte hur jag skall förklara mig bättre utan att verka gammalmodig,mossig,omodern o.s.v
Vet inte varför jag reagerade så starkt då man som sagt upplever det här med hur vi bör vara jämt.
Kanske var det något i deras uttal eller kroppsspråk som jag inte "klarade" av just då och kanske överreagerade jag då det trots allt bara handlar om reklam.
Dock tycker jag fortfarande att det är en dålig reklam liksom jag bara hatar dessa överäckliga bögar som styr modevärlden och vill att våra kvinnor skall likna män.....hur är man funtad om man som heterosexuell man tänder på dagens modeller? ( oops överreagerade igen ;)

En reklam får för mig gärna innehålla hur mycket sex den vill,..men som sagt så anser JAG att man misslyckades med det mesta i det här klippet och jag anser inte att det har att göra med om vi är präktigare här eller inte...anser inte mig själv som präktig bara för att jag tycker att bilden i media utav kvinnan är felaktig.

#31
2012-05-18 13:41

Jag anser fortfarande att vi rediga och präktiga svenskar tror oss veta allt bäst och sätter oss till doms över "alla andra" som inte lever upp till vårt så "välutvecklade" samhällstänk UTAN att förstå de kulturella skillnaderna. Det som väcker anstöt hos oss betraktas ofta som något helt ok på andra sidan jordklotet. Vi må tycka hur mycket vi vill att den här reklamfilmen är "out of line", men jag är långt ifrån säker på att argentinarna själva tycker så. Därför skulle jag - återigen - gärna vilja höra vad argentinarna själva tycker om filmen. Sannolikheten för att de tycker helt annorlunda än vad vi gör är överhängande.
Hur vi än vänder och vrider på det framstår vi svenskar som "Farbror Korrkettyckare" och att det är bara VÅRAN måttstock som ska gälla. Det är det här jag vänder mig emot. Jag har själv bott utomlands (om än "bara" i Europa) och det slog mig dagligen hur många och stora skillnaderna var mellan nationaliteter i den här typen av sammanhang. Danmark i all ära, men åk till Tyskland och se hur tyska brudar i raffiga kläder utan minsta genenans hoppar in en Beate Uhse-butik (butikskedja för sexleksaker, sexfilmer etc.) och handlar sexleksaker som en svenska handlar på ICA - och allt detta utan att skämmas det minsta. I Skövde försökte en person för några år sedan att öppna en liknande butik, men den fick stänga efter hot och skadegörelse på löpande band. Detta Sverige ... Just i sådana här sammanhang anser jag att det faktiskt har slagit över i Moder Svea.

#32
2012-05-19 03:00

Dit du vill komma med ditt något diffusa inlägg, kapten, är att vi i Sverige alltså har fel för att man eventuellt tycker annorlunda i ett annat land(eventuellt flera). Det är åtmisone det du skriver. Du ger en ännu mer diffus bild av svenskar, men förutsätter antagligen att den stämmer (vilket jag inte är så säker på).

Det finns väldigt liberala lagar av olika slag i olika stater, men jag tillåter mig ändå att ha en egen uppfattning, som jag för övrigt inte tror är så utstuderat svensk - vad det nu är.

#33
fabiafabian
2012-05-19 08:56

Sluta mata det svenskfientliga trollet nu...

#34
2012-05-19 10:54

Roy: Nej, jag vill inte komma till att vi i Sverige har fel för att man eventuellt tycker annorlunda i ett annat land (eventuellt flera) - bara att vi här uppe i präktiga Sverige inte skall sätta oss till doms över vad som ofta är helt ok i andra länder. Flera här tycker att filmen är botten, men argentinarna själva tycker kanske att den är toppen utifrån deras synvinkel. Och det är ju också där filmen visas. Att den inte skulle ha kunnat visas i Sverige begriper ju också jag. Och eftersom filmen visas i just Argentina behöver ju inte vi sitta här ock moralpredika. Eller hur?

#35
2012-05-19 12:04

Förstår din poäng "Kapten": men nu var ju frågan: vad tycker DU om filmen,alltså inte invånarna i Argentina.
Det är ju fritt att tycka vad man vill och jag förstår också om någon hittar något komiskt (eller vad det nu månne vara) i videon.

Tror vi debaterar ungefär samma sak då jag också kan reta mig på "vår" properhet ibland ( eller dubbelmoral )
Fast i olika sammanhang.
Sverige blev tidigt kända för att vara "öppna med vår sexualitet" och det är en bild som sitter i ännu för många i världen till den grad att Svenska kvinnor ibland ses som "lösaktiga" utan vidare sammanhang.

Men som sagt så är vi betydligt mer "instängda" och blyga än vad ryktet vill göra gällande än i många andra länder.
Våra medier kan oblygt kalla ett program som BigBrother för ocensurerat men inget kan vara en större lögn.
Man är helt enkelt rädda för att någon skall få se något som dem inte har sett eller hört förut!? ..Oj,tänk om någon har en stark eller felaktig åsikt?...det måste censueras!
Lokalradion svär ju och använder könsord minst lika mycket utan tanke på vem som lyssnar.

Att man vinklar i en reklam att män är som lyckligast i närheten utav ett par konstgjorda bröst ...ja näst efter när han åker i sin nyköpta Fiat förståss,är något helt annat och jag tror ärligt talat inte att silliconbröst står överst på någon mans önskelista oavsett vart man bor men jag kan ju ha fel....känner ingen Argentinare ... :)

#36
2012-05-19 14:49

Ja, vad tycker jag? Jag råkar nu vara en högst "fri" man ifråga om lite anspelningar hit och dit och tycker att filmen är högst "trevlig". Jag har inget som helst emot den här typen av "lattjolajban". Men det jag tycker är bäst med filmen är att den utmanar den svenska präktigheten så "in i norden" (oj, =)). Och där lyckades man ju riktigt bra!

#37
2012-05-19 15:21

Filmen verkar vara borttagen. Kan ju bero på en möjlig moralstorm :o)
.
Naturligtvis finns det både många och stora skillnader i hur vi ser på saker och ting ... runt om i världen. Exempelvis är vissa narkotiska preparat tillåtna i Holland sedan många år ... vilket väl är helt otänkbart här? Prostitution är tillåtet i de flesta länder varemot handhållen telefon är förbjudet för fordonsförare .. Sverige, Norge och Finland är nog ganska ensamma om att ha särskilda Apotek för alkoholförsäljning ..
Visst är vi olika :o)

#38
2012-05-19 15:59

Hmmm, klippet är borttaget. Får man fråga Fredrik om anledningen? För inte har ni väl lagt er platta för någon sorts "storm"? Men å andra sidan så bekräftar det i så fall den präktiga - och fega/flata - svenskheten.

Fredrik, VARFÖR?

#39
2012-05-19 16:13

Ööhh, Kapten .. Filmen är borttagen från Youtube .. Jag tror inte Fredrik rår över det :o)

#40
2012-05-19 16:21

Jaha, om det stämmer så ber jag att få ta tillbaka mitt inlägg.

#41
2012-05-19 16:24

Kapten, Presigelös länk funkar dock fortfarande - och den reklamen är ju både sensuell och rolig (utan smaklösa kopplingar till implantat). Dock knappast informativ.
Vi Bilägare har knappast någonting alls med detta att göra.

Jag håller med Mistro.
Jag har för övrigt lite svårt att se allting som det egna landets interna angelägenheter.
Jag tycker inte att det är OK att det odlas cannabis i vissa länder, att det begås folkmord i andra och tillåts oerhörda miljöutsläpp i ytterligare några.
För övrigt opponerar sig befolkningen emellanåt beträffande olika saker i olika länder.

Man ser inte alltid bäst när man befinner sig mitt upp i smeten, utan perspektiv.
Kanske kan det till och med vara så att man ser bättre på distans, från vår del av världen.

#42
2012-05-19 17:35

Nu missade jag förstås klippet men implantat och annan kosmetisk plastikkirurgi är väl tillåtet i Sverige ... Och jag skulle bli synnerligen förvånad om det inte är huvudsakligen kvinnor som väljer dessa tjänster.
Det kan väl inte riktigt jämföras med folkmord Roy?

#43
2012-05-19 19:52

Jes, nja, det var väl inte riktigt den kopplingen jag gjorde.
Kapten skriver ungefär att det som händer i ett annat land endast bör bedömas av dem som bor där - att det är deras ensak.
Jag är den förste att ha synpunkter på den europeiska kolonialsmen - hur västerlänningar försökte lägga under sig världen med en föraktfull attityd mot alla dessa "vildar" som ingenting begrep. Det hindrar inte att jag tycker att man bör ha ögonen på olika yttringar i världen (minns Tyskland under 30-talet!). Åtminstone tycker jag gott att man kan få ha en åsikt om något som tilldrar sig i ett annat land. Som denna reklamfilm.

Det jag skrev hade alltså inte så mycket med själva filmen att göra (den har jag kommenterat tidigare), utan mer med rätten att uttrycka en åsikt.

Att plastikkirurgi av rent kosmetiska skäl är tillåtet(utanför den ordinarie skukvården, dock) innebär väl inte att man måste gilla det?

#44
2012-05-19 21:04

Roy, nej, jag skriver inte att det som händer i ett annat land endast bör bedömas av dem som bor där - att det är deras ensak. Jag skriver att andra länder på andra sidan jordklotet med helt andra referensramar inte ska komma och agera enväldiga domare och få det att låta som just våran syn ska vara den absolut rätta.

#45
2012-05-20 13:34

Kapten, det du nyss skrev skulle jag ha kunnat skriva själv - så i princip är vi överens, men kanske inte riktigt i tillämpningen.
Som framgår av mitt tidigare inlägg, så tycker inte jag heller att man alltid ska utgå ifrån att den egna kulturen/livsåskådningen är den enda sanna.

En tjej på drygt tjugo tyckte att den här reklamen var skitkul men dämpade sig lite när hon läste vidare i kommentarerna om bröstimplantat och anorektiska förebilder.

Kontentan blir väl att man alltid ska tänka sig för innan man uttalar en åsikt. Och att den spontana reaktionen kanske bör följas upp av lite eftertanke.

Jag vet inte hur många som minns Olof Buckard (som gärna kallade sig själv estradör). Han var en bra imitatör och kunde vara våldsamt rolig, men lyckades alltid få fram kopplingar som fick skrattet att fastna i halsen och lämna en besk eftersmak. Ett mycket effektivt sätt att skapa insikter!
Erik Blix har också den satiriska (om än inte lika makabra) förmågan. (Det var han som var den allra första programledaren för "Fångarna på fortet", har haft en egen tv-show, diverse radioprogram och även varit chefredaktör för "Grönköpings veckoblad".)

#46
cainiao1988
2012-09-13 04:14

coach outlet We all want to stay up with the time and look our best. Coach products are coach outlet store online expensive well made goods and when purchasing these items it is important to make sure you are spending your hard earned money on the real McCoy. This is why you must be careful when shopping Coach Factory Outlet Stores Online. coach outlet online
coach factory outlet online We are all great shoppers today and are savvy coach factory outlet enough to use all our informational resources before buying the Coach goods we intend to purchase. The internet has provided us with a wonderful place to do our research on various designer products so we know what we should spend when we physically go to the store and buy the item. In buying Coach products online, you need to be sure that it is authentic. coach factory outlet online
coach store online In addition to research, those of us that do not like to go out and shop have the luxury of buying through a factory outlet store online. While this is convenient, you have to be careful. Due to the large number of replicas or “knock offs” of Coach designer goods, it is hard to trust many online outlets. There are many websites that advertise that coach factory outlet they are outlets for Coach but in many cases are just selling used or imitation goods. You may be able to send them back but who needs the hassle. At the same time many sites advertise that they do not allow the selling of imitation merchandise. It has yet to be proven how they insure that the product you buy will truly be an authentic Coach product.coach outlet

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.