Bild
Nästa artikel
Eldriven kombi på gång från Volkswagen

Eldriven kombi på gång från Volkswagen

Nyheter

Konceptet Space Vizzion ska sättas i produktion 2022.

I slutet av 2021 presenteras en produktionsklar variant av Space Vizzion. Den blir då sjunde medlemmen i Volkswagens elektriska I.D-familj, vid sidan av crossovern Crozz, familjebussen Buzz, sedanen Vizzion, sandloppan Buggy och stora suven Roomzz.

Första familjemedlemmen, halvkombin ID.3, börjar levereras till köparna i mitten av nästa år.  

Space Vizzion är till formen en kombi och Volkswagen väljer att beskriva den som en Gran Turismo. Precis som alla andra I.D-bilar grundas Space Vizzion på plattformen MEB, speciellt framtagen för elbilar. Volkswagen utlovar en räckvidd på upp till 59 mil. 

Eldriven kombi på gång från Volkswagen

Insidan av konceptet är bland annat klädd i AppleSkin, ett slags konstgjort läder som tillverkas på resterna från äppeljuicetillverkning. 

Space Vizzion som koncept visas på Los Angeles Auto Show den den 19 november.  

Diskutera: Vad tycker du om Volkswagen Space Vizzion? 

Eldriven kombi på gång från Volkswagen

Kommentarer

#1
2019-11-11 17:42

Vet inte om bilderna förvanskar storleken men den ser väldigt stor ut, lång och bred.

#2
2019-11-11 18:36

Ingen idé att säga något om bilen för den kommer säkert inte att se ut som på bilderna.

#3
2019-11-11 19:16

En eldriven Passat är något många väntar på skulle jag säga. Bra VW!

#4
2019-11-11 19:32

Det finns betydligt bättre material på nätet.
Bilen verkar intressant.

#5
2019-11-14 16:22

@Hackenbush     Ja, precis. Jag är dundertrött på dessa visioner som när de mött verkligheten (inte minst krav på fotgängarskydd och liknande) inte alls ser ut som.. visionen.. längre. Förutom på ett veck eller något. Och för elbilar så ser verkligheten dessutom ännu mindre ut som ... visionen ... för där är saker såsom pris fördubblat och räckvidd halverad. Och att det finns konstgjort läder samtidigt som det ligger ett minst 600 kg tungt batteri tillverkat av kolel och elaka mineraler och kemikalier, framtagna av nariga barnhänder och pryglade ryggar i en förgiftad miljö, är ju rent skrattretande ironiskt i sin naivitet. 

.

#6
2019-11-12 08:19

Vad är det som är så positivt med oljeutvinning Klarsynt ? Krig, miljöförstöring, folkfördrivningar gigantiska CO2utsläpp vid krakning etc samt löjligt låg verkningsgrad i bensin och dieselmotorer.

#7
2019-11-12 08:20

Ser fram mot när bilen släpps.

#8
2019-11-12 09:33

Nu är du väl ändå bra över gränsen Klarsynt i ditt inlägg?!
(redigerat)

#9
2019-11-12 09:58

Det märkliga i sammanhanget Henrik är ju att den individen redan är avstäng under annat alias men det är tydligen bara att skaffa ett nytt och återkomma.

#10
2019-11-12 11:12

@J.L

Hej där! Absolut inget positivt med oljeutvinning: Jag önskar verkligen att vi kunde komma ifrån det. Men att ersätta en miljövidrig pest med en annan, dessutom subventionerat av våra skattepengar (vilket ju oljan inte är), tycker jag är lite korkat.

.

#11
2019-11-13 07:13

För att ta en parallell till hormoslyr och DDT där man ersatt växtgifterna med fortfarande farliga gifter men med där de absolut farligaste egenskaperna är borta, vad vi känner till nu. Vetenskapen går framåt och enligt substitutionsprincipen att ersätta något farligt med mindre farliga saker är en viktig princip. Att agera motvalls hela tiden och vara rädd för teknisk utveckling är ingen bra princip. Ser fram mot att äga en eldriven VW i Passatstorlek.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.