Bild
Nästa artikel

Chrysler 200 Convertible – blir Lancia i Europa

Nyheter

Chrysler presenterar nu uppgraderade 200 Convertible. När cabben kommer till Europa blir det under märket Lancia.

Efter en bildläcka väljer Chrysler nu att släppa första informationen om cabrioletmodellen 200 Convertible.

Grunden utgörs av uppdaterade Chrysler 200 som i sin tur bygger på Chrysler Sebring. När bilen väl kommer till Europa blir det dock med Lancia-emblem i nosen.

Enligt förhandsspekulationerna blir modellnamnet Lancia Flavia, hämtat från en tidigare mellanklassbil som byggdes mellan 1960 och 1974.

Tyg eller plåt
Som Chrysler har bilen hur som helst fått uppgraderad interiör samt nya former fram och bak. 200 Convertible erbjuds med tygsufflett eller plåttak, som båda kontrolleras med ett knapptryck.

Två bensinmotorer står till förfogande, en fyrcylindrig på 2,4 liter som ger 175 hästkrafter och en V6:a på 3,6 liter som ger 287 hästar. Båda levererar kraften till hjulen via en sexstegad automatlåda. Till Europa väntas både en dieselmotor och en manuell växellåda.

Mer information och datum för säljstart kan vi räkna med vid bilsalongen i Genève i början av mars.

Diskutera: Vad tycker du om nya Chrysler 200 Convertible?

Kommentarer

#1
789
2011-01-18 16:21

Crysle cab = Väcker mitt ha begär!

#2
kim Jansson
2011-01-18 16:44

Djävligt snygg faktiskt

#3
flum
2011-01-19 08:49

....och var är miljöambitionen? Utgår från att den ligger under 120g Co2 - allt annat är osäljbart / otidsenligt! Varför skriver ni inte ut utsläppsnivå / förbrukning. Om inte tillverkarn anger det, så TA REDA PÅ DET!!

#4
Anonym-ous
2011-01-19 08:52

flum, har du rökt på lite för mycket? det ser man väl på motoralternativen att de omöjligt kan ligga under 120g, en bensinfyra på 175hk och en bensin-V6...
du gör nog klokast i att inte utgå från det så slipper du bli besviken. Sälja lär den nog göra ändå, om inte i ankdammen Sverige.

#5
flum
2011-01-19 10:58

Nu snackar vi utifrån Sverige och ev lansering här! Mitt påpekande av avsaknaden av miljövänlig motoralt ernativ var ju just poängen.......dvs dax att tänka lite längre. Idag finns ju t ex dieslar på hela 170-180 hkr som drar under 0,45 dvs miljöklass. Det är dit eller längre, vi MÅSTE komma - inte så svårt att fatta tycker jag. Men jag brukar ligga lite före men kanske dax för vissa andra att försöka hänga på!

#6
Anonym-ous
2011-01-19 12:57

varför skulle en stor tillverkare bry sig om att anpassa motorer för den svenska marknaden när en sån här modell högst kommer att sälja några hunda exemplar här... att de lanserar den här får väl mest ses som en service till oss eftersom den ändå finns.
Det är inte det som händer i Sverige som kommer att påverka hela världens klimat, men dröm på du...

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.