
Om du längtar efter en M-version av BMWs nylanserade 8-serie blir väntan kort. Nu lanseras lyxsedanen i äkta M-kostym.
Det är M850i i kupé- och cabrioletutförande som får dra på sig sportkostymen. Modellerna erbjuds med två olika effektuttag på V8:an. Jämfört med dagens 530 hk får M8 Coupé och Cabriolet 600 hk och M8 Competition Coupé och Competition Cabriolet 625 hk. Snabbast av de fyra är M8 Coupé i Competition-utförande som gör sprinten på 3,2 sekunder.
BMWs V8-motor på 4,4 liter, som även används i BMW M5, står för driften och får hjälp av dubbla turboaggregat för att pressa upp effekten. Kraftöverföringen sker sedan via åttaväxlad automatlåda och fyrhjulsdrift. Tre olika körlägen erbjuds: 4WD, 4WD Sport och 2WD med ren bakhjulsdrift och avaktiverad stabilitetskontroll.
M-versionerna utmärker sig med speciell grill, M-gälar på sidorna och fyra avgaspipor där bak. Sportavgassystem är även utrustat med elektroniskt ställbara spjäll för maximalt sportljud.
Modellerna har publik premiär på BMW Welt i München 25-27 juni. Information om priser och datum för svensk säljstart saknas för tillfället.
BMWs V8-motor på 4,4 liter, som även används i BMW M5, står för driften och får hjälp av dubbla turboaggregat för att pressa upp effekten. Kraftöverföringen sker sedan via åttaväxlad automatlåda och fyrhjulsdrift. Tre olika körlägen erbjuds: 4WD, 4WD Sport och 2WD med ren bakhjulsdrift och avaktiverad stabilitetskontroll.
M-versionerna utmärker sig med speciell grill, M-gälar på sidorna och fyra avgaspipor där bak. Sportavgassystem är även utrustat med elektroniskt ställbara spjäll för maximalt sportljud.
Modellerna har publik premiär på BMW Welt i München 25-27 juni. Information om priser och datum för svensk säljstart saknas för tillfället.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.