Nästa artikel
Fiat uppdaterar 500L
Nyheter

Fiat uppdaterar 500L

Publicerad 29 maj 2017 (uppdaterad 30 maj 2017)
Fiat 500L Cross.
Döper om modellversionerna, installerar större pekskärm och gör autobroms till standard.

 

Ämnen i artikeln

Kommentarer

+ Visa äldre kommentarer (7)
#8 • Uppdaterat: 2017-05-29 22:48
N-iklas

Och en bekant är en av de som nyligen köpte en och nu söker efter en Citroen i stället, byter bil en gång om året, tycks det, Fiaten hade bekymmer med att vatten läckte in via antennen på taket.
"espresso bryggare" lite historisk kunskap är att det var Opel som hittade på det, Signum.

#9 • Uppdaterat: 2017-05-30 09:13
Raphael

Tvärtnit - Min C3 Picasso rymmer 500 liter bak med baksätet framskjutet, jämfört med 450 liter i en 500 L (kanske borde heta Fiat 450? :) )... Plus att lastytan när ryggstäden fälls blir mer plant, längre och utan åbäket att fälla ihop baksätet och sedan lyfta det framåt för att luta mot framstolarna. Så när det gäller praktikaliteter så vinner inte 500L racet för mig, även om jag absolut kan uppskatta de dubbla handskfacken mm. Men visst sitter man bra, framstolarna är sköna och åkkkomforten är helt Ok med fullt godkänt fjädring, och 1.6 dieseln är snål.

Rutger, nej det är en synvilla för bilen är hög så det blir oproportioneligt. Det är 16" som standard och sen finns Cross med 17" som standard. Jag tycker det ser ut som att det är 17" på bilderna.

N-iklas, men det var italienarna som uppfann espresson och även espressomaskinen inte Opel. :) Den första espressomaskinen patenterades och byggdes faktiskt i Fiats hemstad Turin i slutet av 1800-talet. Det finns alltså en naturlig koppling mellan espressomaskin och Fiat. Och Fiats finns i reguljär produktion, görs av Lavazza. Som jag minns det var Opels bara i en konceptstudie, och uppenbart inspirerat av av Fiat och Italien då det var under den tid då GM och Fiat samarbetade och där GM hade en aktiepost i Fiat.

#a • Uppdaterat: 2017-05-30 12:49
Raphael

Jag tycker interiören har fått sig ett lyft, och är mer i linje med 500x nu. Växelspaken har fått kortare spak genom att infästningen har flyttats högre upp från golvet, om det påverkar känslan något får vi väl se när bilen finns att provköra. Lite trist är att bilen fortfarande inte verkar gå att få med Fiats erkänt fina dubbelkopplingslåda, som finns till flera andra Fiatmodeller inklusive 500X och nya Tipon. Istället är det enkelkopplingslådan till 1.3 MultiJet-dieseln som finns kvar. Hm...