Nästa artikel
En bärgares berättelser, Volkswagen Golf GTI och RAM 1500
Podcast

En bärgares berättelser, Volkswagen Golf GTI och RAM 1500

Publicerad 16 september 2020
Avsnitt 192: I det här avsnittet gästas vi av ”Bärgar-Janne” som ger en inblick i sin vardag. Tommy återupptäcker växlandets glädje och går i giftastankar med en drivlina. Klas drar på sig cowboyhatten och kör jänkarpickis.
Tryck på play och lyssna på Vi Bilägares podcast. I det här avsnittet hör du Klas Skarin, Tommy Wahlström och Maria Dahlin. Gäst i detta avsnitt är Jan Högstadius, bärgare på Falck.  

Du kan lyssna i spelaren högst upp på sidan genom att trycka på play-knappen. Du kan prenumerera på Vi Bilägares podcast helt gratis via iTunes eller valfri podapp! Vi finns också på Spotify!

Trevlig lyssning önskar Vi Bilägares redaktion!

Diskutera: Vad tyckte du om detta avsnitt?

Ämnen i artikeln

Kommentarer

#1 • Uppdaterat: 2020-09-11 18:49
V70Silver

Det är nog ingen som tankar etanol med tanke på att literpriset är ungefär samma men förbrukningen är 30 eller 40 procent högre.

Etanol är ett hopplöst och misslyckat projekt.

#2 • Uppdaterat: 2020-09-12 09:50
bgl

Kraftigt försenad "nyhet". Chevrolet Silverado fanns i E85-version redan för 18 år sen!

#3 • Uppdaterat: 2020-09-13 09:11
Pi

Med dagens priser på E85 så är väl denna manöver uteslutande till för att sänka fordonsskatten rejält. Ingen lär köra dessa monsterfordon på E85 - och knappast några andra fordon heller när prisskillnaden bara är nån 10-öring till E85's fördel.

#4 • Uppdaterat: 2020-09-15 21:22
saabnisse

Nåja, en rätt modifierad motor för E85 får minst 30% högre effekt för de som behöver det.
Och de kan bortse från bränslekostnaden.

#5 • Uppdaterat: 2020-09-16 09:48
Roger Skagerström

Vad det än är som hyllas i nya Golfen är det nog det första jag hört hyllas när det gäller den bilen :P

#6 • Uppdaterat: 2020-09-16 12:30
N-iklas

VW nya skärm måste man alltså specialutbildas för att kunna trycka på på rätt sätt.
Opel införde stödlist för handen nedanför skärmen när man trycker på skärmen på nya Astra 2015, gör man det på Golfen blir det alltså kaos, två fingrar ovanpå och tryck med tummen, det förefaller som en illa genomtänkt, obekväm efterkonstruktions lösning.

När man svimmar av överraskning över att man klarar av att använda en manuell växellåda då är det bevis för att mänskligheten har mist förståndet.
Det är sådant man hittar i Star Trek där man är nostalgiska över känslan i att få trycka på en äkta gammaldags knapp.

Det är farligt att bli beroende av automatisk teknik.

#7 • Uppdaterat: 2020-09-16 15:57
Peter E

Förstår hans eufori över motor/växellåda.
Har samma grejer i min Golf Gti.
Man blir glad hela dan :)

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.