Bild
Nästa artikel
Volvo råkade visa XC40 för tidigt

Volvo råkade visa XC40 för tidigt

Nyheter

Bilsajt nappade direkt när misstaget skedde på webben.

Hoppsan, det blev en tidig premiär för Volvos nya kompaktsuv. Volvos ungerska PR-avdelning gjorde en dundertabbe och råkade – istället för en teaserfilm – lägga ut den kompletta videon och bilder som avslöjar hur Volvo XC40 ser ut.

Officiell premiär är egentligen först torsdagen den 21 september. Motorsajten Carscoops var snabba i vändningarna och hann ta skärmdumpar innan film och bilder raderades. På bilderna syns att XC40 tar efter mycket av utseendet på Concept 40.1, som visades i maj förra året.
 
Det har blivit en hel del uppmärksamhet kring klavertrampet under dagen och på sin Twittersida har Volvo nu skrivit: ”Okej. Vi vet att ni vet. #XC40”
 
Diskutera: Vad tycker du om utseendet på Volvo XC40?
 

Taggar: Nyheter, Volvo XC40

Kommentarer

#1
2017-09-15 15:41

'Råkade'...? Bra med reklam som inte drunknar i Frankfurtsalongens brus.

#2
2017-09-15 16:47

Instämmer med borkas. Idag visar samtliga världens bilmedia upp bilderna på nya XC40. Det hade knappast skett vid lanseringen den 21a utan drunknat bland alla övriga femtielva bilnyheter.
Bättre reklam för nya XC40 hade Volvo knappast kunnat få.

#3
2017-09-15 16:56

Hela filmen finns på youtube. Snygg bil, men de där uppdragna bakre rutorna... nja, tummen ned för dem!

#4
2017-09-15 18:54

Är väl lika mycket "misstag" som när legendariske Hans G Lehman "avslöjade" bilar. Bilder som alltid var en smula suddiga, och om de råkade vara klara så visades inte hela bilen. Jag ger mig tusan på att det hela var ett marknadsföringstrick av tillverkarna.

#6
2017-09-15 19:26

Jag är lite för luttrad som marknadsmänniska för att köpa "misstaget"
Lite annorlunda design, men högst väntat med tanke på de studier som visats.

#7
2017-09-15 19:40

får se ut hur som helst... kommer sälja riktigt bra i Sverige ändå...

#8
2017-09-15 20:42

Ingen bil för de köpstarka gråsprängda, men kanske för finansyuppies utrustade med tillräckligt mycket glitter.
För familjer finns bättre val.
Och givetvis också för de grå.

#9
2017-09-15 20:54

Helt riktigt hultarn och Robban. Det här är ett smart sätt att få extra mediaexponering utan att betala ett öre för det. Utrymme som normalt sett kräver både bearbetning som planering via mediebyrå och marknadsfolket. Nu fick man det alltså gratis, och direktleverat i artikelform av journalisterna dessutom (är värt ungefär fem gånger så mycket som en annonskampanj). Och hittills har det ju fungerat. Samtliga större tidningar och till och med TV har haft med "misstaget" på sina nyheter, både i Sverige som utomlands. Och det är inte första gången Volvo gör så här. Det har inträffat tidigare. MVH AL

#10
2017-09-15 21:53

Misstag?!? Med tanke på deras diesel-fusk så gör de allt nu för att folk skall glömma Volvo Dieselgate.
Och varför har inte VB skrivit en rad om detta fusk???
Nä, detta är bara en undanmanöver.

#11
2017-09-15 22:33

@LCForever
Volvo dieselgate?

#12
2017-09-15 22:34

'

#13
2017-09-16 10:29

Garanterat marknadsföringsstrategi att "tabba" sig.
Det var lite roligare förr när dom drog skynket av en Saab 9-5 kombi på någon flygplats i Sverige och smygplåtade något som skulle visas ett par år senare.
Polisrazzia på filmer, hot om skadestånd osv, det är grejjer det ;-)

#14
2017-09-16 15:18

LC4ever. Dieselgate är helt kopplat till den mjukvara VW koncernen installerade för att lura testmetoden. Inget annat.

#15
2017-09-19 09:35

Nu var ju inte diskussionsämnet om det var ett marknadsföringstrick, utan vad vi anser om utseendet på bilen. Och om det tycker jag lika lite som om nästan alla SUVar. Skillnaden hos Volvos SUVar mot andra är väl att dom är mindre bulliga och mera fyrkantiga. Tillbaka till sossecontainern men med avskaffat lastutrymme.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.