Bild
Nästa artikel

Vad tycker du om Vi Bilägares web-TV?

Diskutera:

Vi Bilägare har tagit steget till Web-TV. Vi är nöjda, men vad tycker du? Bjud på dina åsikter - det kommer att göra programmet ännu bättre!

Taggar: Nyheter

Kommentarer

#1
Håkan Berggren
2008-11-24 15:04

Ett mycket bra program,jag tyckte det var väldigt kort. Skulle vilja ha ett längre program. Programledaren kändes väldigt behaglig, säkert inkallad för från tv.För en amatör som mig Skulle jag önska mer djupgående i reportage om bilar och kanske lite mer siffror och betyg så jag förstår. Ser fram emot nästa program

#1
Bulow
2008-11-24 15:49

Inte så mycket svenska kan jag bokstavera, men GRATIS GRATIS for gå. Väldigen bra TV-början, väntar mycket av framtiden - Hej

#1
Björn Åhlén
2008-11-24 15:51

Hej! Jamen det här verkar jättebra! Jag sitter på Cypern under vinterhalvåret och får ner tidningen efter ca 2 veckor så det passar utmärkt att jag kan få lite godsaker från innehållet i förväg. Bra repotage om det "lagvidriga" kurvljuset. Det blir lte extra festligt i fortsättningen när jag kan kolla Bilägar-TV på datorn. Tack för det!

#1
Lars-Christer Paulsson
2008-11-24 16:03

Kul med ett BILPROGRAM, men det var väl ytligt och jag upplevde det mest som ett längre reklaminslag för Vi Bilägare. Inget extra.
Dessutom var det ljudmixat helt åt skogen! Varför ligger musiken på 100% och det mesta talet bara på 80% ?? UPPLEVELSEN blir att musiken är det viktiga.
Trots allt önskar jag er lycka till med den nya storsatsningen och ser fram till nästa program.

#1
Gunnar
2008-11-24 16:17

Suveränt!! Bra inslag beträffande den nya belysningstekniken.
Problemet där är just polisens brist på kompetent personal. man har ju i stort sett utrotat trafikpolisen, och "amatörerna" ska sköta jobbet i stället. Dessutom vill inte myndigheterna bekosta uppdateringarna, vilka kopieras av myndigheterna och delas ut till de man tror är intresserade av dem. Ja kanske inte alla intresserade får ta del av uppdateringarna. Det är dags att kräva av rikspolisstyrelsen, att man måste bilda de riksomfattande organisation, med centralt styrd trafikövervakning som blir enhetlig över hela landet. I dag tycks det helt bero på vart man blir stoppad vilka påföljder man får!!
Hoppas att ni på Vi bilägare kan pucha för just detta med riktiga trafikpoliser.

#1
Roy
2008-11-24 16:54

Bra start!
Inslagen känns avspända, mer personliga och matnyttiga än Auto Motor & Sports motsvarighet. Dock instämmer jag i Lars-Christers tekniska kritik.
Jag har läst, och nu även sett reportaget, om det märkliga polisingripandet mot hjälpkurvljus.
Det känns lite märkligt att det finns poliser, även om det gäller Näpo, som inte hänger med ett dugg i fordonsutvecklingen. Riktigt illa är det att inte bemöda sig om att ta rätt på hur det verkligen ligger till, trots att Mercedesföraren argumeterat nog så övertygande. Inte ens när de träffades igen fick de den ursäkt de borde fått, utan fick ta ännu mer klander, ja, nästan hot från skitstöveln till polis!
Det här är ett grovt tjänstefel som jag hoppas får lämplig påföljd.
Sitt ego får polismannen odla någon annanstans.

#1
Robert Helmerson
2008-11-24 17:29

Ja, det är ju rena vansinnet att höja priset för E85(E75)så pass mycket så man mer el.mindre måste tanka 95okt av ekonomiska själ,vad det blir av miljötänkande då inser ju alla,och jag har helt enkelt inte råd ,som pensionär att köra miljövänligt, och det är ju synd.

#1
Tobias Karlsson
2008-11-24 17:39

En väldigt bra start får jag säga för webb-tv'n här på siten. Tyckte det var intressant och informationsrikt. Får också ta och kommentera det här med kurvljusen på mercedesen. Tycker det är riktigt katastrofalt att polisen kan behandla människor på detta viset som köper en helbilsgodkänd bil på svensk mark av svensk importör. Sen att hota med att sätta dit dom tyckte jag var riktigt skamligt, vad är de för polis egentligen?

#1
Robert Helmerson
2008-11-24 17:48

Beklagar min kommentar hamnade under fel rubrik `sorry´

#1
shogun
2008-11-24 18:00

Håller med Håkan Berggren. Men programledaren är väl inte inkallad från tv ? Det är ju Tommy Wahlström på Vibilägare, och passade utmärkt som programledare !
Fast längre program. Lite oftare. Lite mer ingående i testerna och längre. Även någon form av poäng för bilen som testas så man kan jämföra olika modeller emellan.
Visa gärna också hur gammla bilar som ni bedömt rostskydddet på i tidningen. Hur de klarat rosten i verkliga livet. Genom att gå in med en kamera och visa hur det ser ut inne i hålutrymmet på bilen nu efter X-antal år. Upplever att många av era prognoser hur bilar kommer att klara rosten är felbedömningar från er ! Egen erfarenhet. Många Toyota modeller klarar rosten bättre än ni förutspått. Så visa oss hur bilmodeller klarar sig mot rosten här på webb-tv. Det ska också vara med en representant/tekniker från den tillverkare som gjort bilen. För att kommentera när ni gör testen/kollen av rostskyddet. Så vi får höra vad de säger om rostskyddet om det är bra eller dåligt. kolla gärna flera bilar av samma modell och inte bara en modell av en bil.
Mycket bättre än andra Motorprogram, upplevs som mer seriöst och inte så fjantigt och tillgjort. Och att det inte ska bara handla om prestanda som tex Auto motor och sport. Det är det enda viktiga för dom. Och körglädje. Det viktiga för de flesta med bilägandet är ekonomin i slutändan. Och att det inte blir en massa fel på bilen, för då tröttnar man snart på bilen även om den är rolig att köra.
Fortsätt att förbättra programmet, och kör på hårt !! Lycka till !

#1
Reine Ragnarsson
2008-11-24 18:30

Jag måste erkänna att jag inte förstår vitsen med att ha exakt samma reportage i TV som jag redan har läst om i tidningen. Skall Ni göra TV skall det väl vara någonting utöver det jag kan läsa i tidningen, annars blir det ju rätt
ointressant. Gör lite udda reportage utöver det Ni skriver om,
så blir det nog bra. Om inte blir det ju bara en upprepning av det jag redan har läst och det är i varje fall inte jag intresserad av!
Tanken är god, men måste utvecklas.

#1
StigRoger
2008-11-24 20:29

Välkommen i webb-TV gänget !
Men gör inte samma fel som t.ex. Teknikens Värld, som har mycket dåligt ljud i snuttarna - speciellt
vid snack inne i bilen ! Jag vågar mig påstå, att jag har en bra ljudanläggning till PC:n men hur jag än 'krämar på' så går det ofta
inte att höra vad som sägs !
Så tycker jag att dagens TV-snuttar
börjar 'pang på' utan inledning om
vad som ska presenteras. Dessutom:
Däcktestet visade ju ingenting om hur däcken var !!
SKÄRPNING REDAKTIONEN !

#1
Roger Nordqvist
2008-11-25 00:19

Jag måste hålla med Lars-Christer Paulsson om att ljudmixen kunde vara bättre, för det blev lite för mycket disco dunk som tog överhand. Det ska bli spännande att se den fortsatta utvecklingen.

#1
Robert Dahl
2008-11-25 00:47

Provade 2 gånger men bilden hängde sig.Ljudet fortsatte

#1
Leif Johansson
2008-11-25 13:34

Bra konsumentupplysning. Nyktert och sakligt med alla fötterna i jorden, ända ner till knäna. Tämligen träigt och utan känsla. Varför inte fråga ut den dumme närpolisen eller åtminstone hans chef? Och varför fick Opelmannen oemotsagd spotta ur sig alla bilförsäljarfloskler?
Har inte Sverker Olofsson nån tvillingbror?

#1
Göran
2008-11-25 16:09

För att vara första gången så var det ett ganska bra program även om jag inte hade saknat Opelkillens reklam för Insignia. En test av bilen hade varit bättre.
Jag hade inga problem med ljudet även om ljudkvalitén säkert kan bli bättre. Sen måste jag hålla med om att det hade varit intressant med inslag om sådant som man inte sen kan läsa om i tidningen. Och då behöver nog programmet bli lite längre, en halvtimme skulle nog i så fall vara lagom.

#1
Jukka H
2008-11-25 16:16

Hej! Jag tycker lite som Reine här. Jag förstår inte riktigt nyttan av att "titta på" nånting istället för att läsa bra artiklar. Man kan ju provköra själv bilen om något av intresse.
Men själva programmet var ju proff-arbete tydligt. Lite mera siffror på rutan så att man "ser" skillnaden(testresultat osv), inte bara "hör".
Men som sagt, vill minska tittandet själv! :)

#1
larsA lars atlegård
2008-11-25 16:17

Gäsp! Använd ett så fint media till att lägga ut "teasers" för kommande tidning! Som prenumerant har jag läst allt för två dagar sen.......

#1
YngveM
2008-11-25 16:36

Kul med Webb-TV! Men för er vars liv kretsar kring krokar i bagageutrymmet har jag bara en sak att visa:
http://www.youtube.com/watch?v=BEydOenbSJQ
Lev och njut...

#1
Annette
2008-11-25 18:06

Bra start.Jag vill gärna se resultat av olika tester, typ Råd och Röns tester, som man kan gå tillbaka till.

#1
Mikael Karlsson
2008-11-25 20:50

Maken till flinande och insmickrande programledare har jag aldrig skådat,hoppas att det var premiärnerver för annars var det näst sista gången jag såg detta spektakel.

#1
Tommy Wahlström, Vi Bilägare
2008-11-26 00:16

Tack Micke!
Ett ögonblick trodde jag att alla älskade mig!
Jag blev nästa rädd! :)

#1
Jocke
2008-11-26 21:16

Mycket bra produktion. Proffsigt och med bra innehåll. Visst, det finns en hel del att slipa på. Lite naturligare framträdanden och så.
Annars var det mycket bra och ni formligen krossar Teknikens Värld. Däremot rår ni inte på Auto Motor & Sport som är kungar på Webb-TV för oss bilnördar.
Nu vill jag se nästa avsnitt!

#1
Tore Endrerud
2008-11-29 22:28

intressant start, men varför sitta i någon galleria och banda programmen, högklackade skor verkar vara intressantare än tydlig info från respektive agerande- skippa bakgrundsljudet
- kanske något fel på min pc ???

#1
Roy
2008-11-30 16:14