Bild
Nästa artikel

Vad tycker du om Vi Bilägares webb-TV?

BJUD PÅ DINA ÅSIKTER:

Vad tycker du om det senaste avsnittet av Vi Bilägares webb-TV? Ta chansen och diskutera programmet här!

Bjud på dina åsikter här. Vi uppskattar alla kommentarer som kan förbättra programmet!
Taggar: Nyheter

Kommentarer

#1
Mats Fagerberg
2009-03-16 13:31

Intressant program, men filmen hackar trots att jag har 10 Mbit/s. Vad är det för streamingteknik/format?

#1
Bengt
2009-03-16 13:37

Äntligen ! Stort tack! Keep up the good work !!!

#1
Roy
2009-03-16 15:24

Jag hänger fortfarande upp mig på den tekniska kvalitén - eller bristen på.
Kontrastomfånget är mycket lågt (av komprimeringsskäl, antar jag) och gammavärdet är lite märkligt. De mörka partierna gror igen fullständigt. Färgbalansen drar fortfarande för mycket åt det röda hållet och (eller) grönt är för svagt. Jag har förvisso ingen högklassig skärm, men den är någorlunda kalibrerad och annat bildmaterial blir bra - t ex Auto Motor & Sports filmsnuttar liksom YouTube.
Vidare så hänger sig bilden påfallande ofta. Min nedladdningshastighet är uppmätt till över 23 Mb/s så det räcker sannerligen till. Däremot kan min gamla häck till dator med litet arbetsminne vara en flaskhals (men kör ni inte strömmande?). Ser dock att även Mats härunder har samma problem.
Paus-/playknappen är oanvändbar eftersom filmen då återgår till startpunkten.
Innehållet kan jag inte klaga på, även om det inte tillför så mycket om man har tidningen. Det är värt en bättre teknisk kvalitet.
Jag trodde förresten att jag kunde det mesta om biltvättning, men det inslaget gav faktiskt lite nya input. Bra!

#1
Lennart Stadler
2009-03-16 16:12

Hej,
Jag tycker ni skall uppdatera hemsidan när nytt program finns att se. Jag har länge trott att ni bara gjort ett program (24/11).
Hälsningar Lennart

#1
Lennart
2009-03-16 16:21

Webb-TV, vadå?? Hur ser msn det?

#1
Bengt
2009-03-16 16:26

Till LENNART. Jag skulle gissa på att du kan se web-tv där det står vi bilägares web-tv och Marianne Sterner testar minibilar i det senaste avsnittet av Vi Bilägares Webb-TV!.

#1
Kaj Lesse
2009-03-16 17:34

När ni nu testar nya bilar så vore det trevligt att kunna få titta på dom några sekunder åtminstone.Ni flaxar runt med kameran så man hinner aldrig få nån överblick över hur dom ser ut.Sen pratar ni om en av bilarna men visar den andra bilen.Jag vet att det är modernt att flaxa hit och dit med kameran men vad är det för mening när man inte hinner se något

#1
Rikard
2009-03-16 18:57

Fungerade bra för mig.
Marianne är väl inte riktigt kompis med att kolla in i en kamera, men det blir nog bättre med tiden.
Själva innehållet var lagom, och jag blev sugen att springa o köpa en IQ omedelbart, bilen var mycket ballare i rörelse än på stillbilder.

#1
Sture
2009-03-16 20:24

Har 2MB och det hackar konstant. Har inga problem med ex TeknikensVärld och AMS.
Hackar så mycket att det blev jobbig och programmet förblev osett.
Vilka hastigheter krävs? Läste att även 10MB hade problem.

#1
Tobbe
2009-03-16 21:38

Själv har jag 10 mbit både upp och nedströms och har inga som helst problem med att se Vi Bilägares webbtv. Fin kvalitet, faktiskt bättre än på föregående avsnitt, och strömmar fort och bra. Det kan vara så att era datorer inte orkar med om dom är några år. I övrigt utomordentligt avsnitt som alltid, ser fram mot att få nästa nummer så jag kan snygga till bilen korrekt inför vårkanten.

#1
Sven
2009-03-16 21:51

Som vanligt är programledaren slarvigt ljussatt... hur dj**** svårt kan det va...
I övrigt blir era program bättre och bättre för varje avsnitt.

#1
Dag
2009-03-17 11:04

Mycket bra, påminner om svt:s trafikmagasin som många med mig saknar.Bra konsumentinformation och inte bara sport och racerbilar.

#1
Roy
2009-03-17 13:31

Jag kan inte låta bli att undra över hur somliga läser.
Nog har det flaggats för nya tv-avsnitt ordentligt - flera gånger. Var man ska hitta dessa tv-avsnitt borde inte heller vara någon hemlighet. (Däremot så har webbplatsen andra brister.)
Sen kan jag rekommendera skribenter att först läsa tidigare inlägg i spalten, så behöver somliga frågor inte alls ställas.

#1
Göran
2009-03-17 15:52

Även jag har problem med att det hackar. De första avsnitten av web-tv flyter bra, men fr.o.m februari avsnittet så hackar bilden så mycket att jag inte kunnat se programmet. Jag har 2mb uppkoppling.

#1
Ola Andersson, Vibilagare.se
2009-03-17 15:58

Det här är inget problem som det har rapporterats om tidigare. Jag får undersöka detta och återkomma, för det här låter inte bra.

#1
Fredrik Russmann
2009-03-17 18:10

Jag har också problem med lag, har 2 Mbit upp. Som påpekat tidigare funkar både TV och AMS utan problem. Skulle vara bra om pausa och låta den buffra ett tag(som youtube). En till sak nämndtidigare: om man trycker på play-knappen samtidigt som filmen laddar, så startar filmen om från början. Till sist ska jag säga att inslagen är mycket bra trots allt.

#1
Bertil Edin
2009-03-17 18:44

Jag har 2 Mb och har också stora problem med att bilden hänger sig och att talet inte är synkront med bildrörelsen.

#1
Rikard
2009-03-18 00:19

Att det skulle vara dåliga datorer låter konstigt, min är från 1900 talet, närmare bestämt 1998, och det funkade fint, har oxå 2mbit.

#1
Tommy Wahlström, Vi Bilägare
2009-03-18 18:51

Tydligen har den finländska firman som skickar ut web-tv:n problem med sina internationella förbindelser.... Dom jobbar för fullt med att lösa problemen. Hav tålamod!

#1
Lennart Germundsson
2009-03-21 10:32

Mycket se-och hörvärt!

#1
Ingmarie Lantz
2009-04-29 16:11

jag tycker programledaren Tommy Wahlström är det snyggaste som finns.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.