Bild
Nästa artikel

Svårt att få tillbaka Jeep

Nyheter

Jeeps kunder vill inte till verkstan. En stor återkallning av SUV:ar har inte lyckats övertyga mer än åtta procent av ägarna att höra av sig.

Kommentarer

#1
2014-11-11 12:14

En betydande antal äldre Grand Cherokee torde ha skeppats till marknader/länder där det inte är så lätt att finna dem eller för den del övertyga
nuvarande brukare om vårt västerländska begrepp krocksäkerhet.

#2
2014-11-11 13:14

Ja vad säger man? .. Man återkallar alltså bilar som är mellan 7 -21år för att montera en dragkrok?
Detta då på en bil byggd i ett land där man aldrig har brytt sig så mycket om krocksäkerheten!?
Själv hade jag nog varit den första att rulla in på verkstaden för att få en gratis krok om den mot förmodan inte redan satt där! Vem sjutton köper förresten en dinosaurie utan krok?

#3
2014-11-11 13:25

Alla vill kanske inte ha en dragkrok.

#4
2014-11-11 14:49

En bra chans att fördubbla värdet på bilen ... ;)

#5
2014-11-11 14:56

Klart att det inte är så väldigt vackert med dragkrok

#6
2014-11-11 16:42

En bil av den typen lär väl i de flesta fall redan ha en dragkrok?

#7
2014-11-11 17:23

Lustigt sätt att komma förbi ett byggfel men, funkar det så, varför krångla till det med en omkonstruktion. Problemet är väl de som kostat på en demonterbar dragkrok och sedan får den ersatt med en fast.

#8
2014-11-11 17:44

De flesta av dessa bilar lär finnas antingen på skroten eller är registrerade på "Målvakter" som struntar i allt annat också.De som är verkliga ägare till en sådan bil lär ju ha behov av drag för att de är husvagnsdragare och har säkerligen fått ett sådant monterat i bilens ungdom.

#9
2014-11-12 04:17

Kan bilen bli en s.k. miljöbil om man tynger ned den med en dragkrok? Det verkar ju kunna vara fallet med nya bilar som säljs i Sverige.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.