Bild
Nästa artikel
Suzuki visar Jimny-koncept

Suzuki visar Jimny-koncept

Nyheter

Inför Tokyo-mässan har Suzuki visat upp två robusta offroadkoncept av den lilla terrängbilen.

Det ena konceptet är en pickup döpt Sierra och har utöver ett flak, som ersatt de bakre passagerarplatserna och baklukan, höjd fjädring. Fronten har också en mer retroinspirerad grill och ett par bogserkrokar monterade. 

Det andra konceptet har Suzuki döpt till Survive och är tänkt att vara ett mer extremt offroadfordon. Även denna Jimny är höjd för bättre markfrigång, men den har också större däck, skyddsplattor av stål, lyktskydd och skyddsbur längst med fönsterpelarna. 
Suzuki visar Jimny-koncept

Suzuki har faktiskt visat ett snarlikt koncept som Survive tidigare, då i form av e-Survivor som också baserades på dåvarande generationen av Jimny och med en mer futuristisk stil. 

Diskutera: Vilken Jimny lockar dig mest? 

Taggar: Nyheter

Kommentarer

#1
2018-12-28 15:32

Dundercoolt. Mer sådant! :)

.

#2
2018-12-28 17:59

Totalt ointresserad av dessa jeepar, då jag anser det är nyttofordon.

#3
2018-12-28 18:42

@Styggavargen

Din Octavia är också ett nyttofordon. För dig. Vi har alla olika behov och nytta av saker. Och därmed olika nytta därav :)

.

#4
2018-12-28 19:07

Cool. Men frågan är om den inte välter lätt?

#5
2018-12-28 19:22

hm..de ser ut som mopedbilar, ni vet de där som kör i 45km/timmen med en långt ringlande kö av bilar bakom sig.

#6
2018-12-28 19:55

Kör försiktigt i kurvor!

#7
2018-12-28 21:18

@40-talisten

Ja, det är ju en terrängbil, och i terrängen skall man köra försiktigt.

.

#8
2018-12-29 09:46

Jag tycker dom har fått till formen på ett alldeles ypperligt vis med nya modellen, visst är bilen i 3/4-dels skala, och det borde alla nya bilar vara, alla lastbilar som folk nu kör omkring med är ett ett totalt hjärnsläpp som måste bort fortast kvick, se på japan, vi måste lära av dom och inte för alltid blint följa feta jänkare

#9
2018-12-29 19:13

Säkert praktiska och välbyggda bilar men jag skulle inte våga köpa en då min erfarenhet av Suzuki är att man aldrig hinner få reda på hur bra de är innan de rostat bort. Rostskyddet på detta märke brukar vara pinsamt dåligt.

#10
2018-12-31 08:02

Kommer De till Sverige, så skulle jag kunna tänka mig att köpa en.

#11
2018-12-31 12:49

Världens vackra - det var några år sedan du hade en Suzuki? Åkte sista generationen av Grand Vitara i 6 år. Helt rostfri både under och i karossen. Samma sak med farsans - också sista generationen Grand Vitara. Den är fortfarande rostfri 11 år senare. Min poäng är: kunskap om hur en biltillverkare rostar, håller ihop etcetera är färskvara. Det som gällde för 10 år sedan, eller bara för 5 år sedan, finns inget som helst som garanterar att det gäller idag.
Med det sagt har jag inte en aning om hur nya Jimny kommer att vara med rosten.

#12
2019-01-01 19:07

Originalet och de två koncepten är otroligt roliga och coola. De kunde få kultstatus men troligen inte här. Kanske i Indien (Suzukis största marknad), Sydamerika,.... Interiören är urtrist och köregenskaperna på landsväg och motorväg är dåliga och osäkra (enligt nästan samtliga recensioner som jag har läst eller sett). Synd :-(

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.