Bild
Nästa artikel
Subaru Impreza 2017 premiärvisad
Subaru Impreza 2017 premiärvisad
Subaru Impreza 2017 premiärvisad
Subaru Impreza 2017 premiärvisad

Subaru Impreza 2017 premiärvisad

Nyheter

Subaru visar nu nästa generations Impreza på bilsalongen i New York.

Femte generationens Impreza som nu visas i New York ska vara bekvämare att köra än tidigare varianter och har också fått flera nya säkerhetssystem som ska hjälpa föraren att få en tryggare körupplevelse. Den motor som nu presenterats är en 2-liters fyrcylindrig boxermotor som ska ge 152 hästkrafter. Impreza kommer som sedan eller halvkombi och lanseras i USA i slutet av 2016, när den kommer till Europa vet vi inte ännu.

Diskutera: Vad tycker du om Subaru Impreza?

Kommentarer

#1
2016-03-24 08:43

Trevlig, men höjden av försiktighet när det kommer till bildesign!

#2
2016-03-24 09:35

Jag tycker att en hel del linjer liknar Volvo v60. Snygg tycker jag!

#3
2016-03-24 13:38

För att vara japansk tycker jag den är väldigt snygg och trevligt att se en balanserad grill istället för de hemska järngrindar som ett annat japanskt märke envisas med.

#4
2016-03-24 13:40

Instämmer, kort och gott, med saabnisse.

#5
2016-03-24 18:46

Subaru har ju alltid haft en i grunden intelligent konstruerad drivlina, men har väl ofta halkat efter i övrig teknik och väl aldrig känts i närheten av premium. Men jag gillar dem. De känns ärliga på något sätt.
För övrigt finns det flera klipp på Youtube som visar att Subborna klarar sig bra även om endast ett hjul har fäste. Och några som visar lite mer tvivelaktiga resultat.

#6
2016-03-24 19:31

Den är faktiskt lika ful som min -08. Jag kommer aldrig att gilla den kraftigt lutande frontrutan a'la Citroên C5. Men bortsett från det är Impreza, i varje fall i WRX-utförande, en höjdare.

#7
2016-03-24 19:47

Boxer, det är ju tyvärr den allmänna trenden nu att låta A-stolpen via en båge ansluta direkt till B-stolpen.
Men jag tycker ändå att Imprezan är ganska lyckad.
Och som jag skrivit tidigare är jag imponerad över hur väl man lyckats förädla Lloyds femtio år gamla motorkonstruktion.

#8
2016-03-24 19:53

Ursäkta mig men vad har Subaru ritat för ett missfoster?!? se bara hur den ser ut i profil, formen från stötfångare och fram till taklinjen, ser ut som en skämtteckning på ex-president nixons näsa, och överhänget fram är helt crazy

#9
2016-03-25 12:49

Synd att A-stolpen lutar som på franska bilar. Annars är den klart begärlig tycker jag. Den tidigare modellen var väldigt bullrig, hoppas den här är tystare. Motormässigt är det en pärla.

#10
2016-03-25 21:39

En bil som denna får instegsmodellen av Golf att framstå som något ruskigt sexigt.
Det måste göra ont att som chef rycka skynket av denna bilen på en bilmässa och se hur besvikna alla Impreza fans sannolikt blev.

#11
2016-03-26 12:37

Impreza från 2008 är lätt den snyggaste Imprezan och den var inte heller supersnygg. Mazda har lyckats bättre med Kodo. Zoom zoom.

#12
2016-03-29 20:51

Celef. Nixons näsa är ju alltid diskutabel, men detta håller jag med dig om! Något fulare har jag sällan skådat! Och ändå har jag sett Nixons näsa live!!

#13
2016-03-29 20:52

Rumpahuggen!! Karaktärslös!

#14
2016-03-29 21:00

A flat engine is an internal combustion engine with horizontally-opposed pistons. Typically, the layout has cylinders arranged in two banks on either side of a single crankshaft and is otherwise known as the boxer, or horizontally-opposed engine. The concept was patented in 1896 by engineer Karl Benz, who called it the "contra engine." (Wiki)

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.