Bild
Nästa artikel

Skiss avslöjar Hyundai i10:s nya look

Nyheter

Tredje generationen av Hyundais småbil verkar få en rejäl omvandling.

Hyundai har precis släppt en skiss på den nya i10 inför den officiella presentationen på bilmässan i Frankfurt nästa månad. Enligt skissen verkar bilen fått en hel del designförändringar.

Bilen ser både lägre och bredare ut än tidigare version. Runda varselljus har placerats på den nya grillen som också ser ut att blir bredare. Under grillen sitter triangelformade luftintag som Hyundai kallar för ”Air- curtains”.
 
Sedan tidigare har Hyundai avslöjat att bilen kommer att byggas i Europa och utrustas med en hel del nya teknik- och säkerhetsfunktioner. Bland annat kommer i10 med trådlös smartphoneladdning, rear view-kamera och ett flertal förarassistanssystem.

Hyundai i10 förväntas gå till försäljning någon gång nästa år.

Diskutera: Vad tycker du om nya Hyundai i10?

Kommentarer

#1
2019-08-07 13:26

Jag är för gammal för den här typen av dataspels eller "star wars" formgivning. Bläää...Tacka vet jag t.ex. Skoda Fabia och VW Polo, de ser ut som en bilar

#2
2019-08-07 13:30

Om den där kommer som leksaksbil ska jag nog köpa en till min gudson. Den ser ut att kunna ligga bekvämt i handen.

#3
2019-08-07 13:34

Lägre, check; bredare, check; pajasfälgar med eltejpsdäck, check. För övrigt håller jag helt med Svenne60...

#4
2019-08-07 13:40

Hyundai söker uppenbart nya kundgrupper istället för pensionärer.

#5
2019-08-07 14:06

Kundgrupper som inte har körkort? Ingen av mina tre söner har körkort och den äldsta är 39 år. De är inte intresserade av att äga någon bil.

#6
2019-08-07 14:13

Detta är ju så klart en "bild" innan ekonomerna kommer in i bil(d)en.

#7
2019-08-07 14:38

Första sekundernas reaktion var att det var en Ford.

#8
2019-08-07 14:44

"Kundgrupper som inte har körkort? Ingen av mina tre söner har körkort och den äldsta är 39 år. De är inte intresserade av att äga någon bil."

Det är ju helt beroende av vilka behov på transport man har och VAR exakt man bor, med obetydligt behov att ta med sig "skrymmande föremål" eller större volymer och boende i eller vid en storstad där de valbara transportmöjligheterna är oräkneliga, är det ju enkelt, men har man ett annat liv blir det ett helsike utan egen bil.

I det läget är det inte en ideologisk fråga utan krass överlevnad.

#9
2019-08-07 15:54

Framtidens förare behöver inget körkort för bilarna kommer att köra själva.

#10
2019-08-07 16:14

Ingen skillnad mot övriga asiatiska modeller...

#11
2019-08-07 21:26

Nja N-iklas, jag tror inte man dör om man inte har en bil. Överlevnaden klarar sig nog ändå.

#12
2019-08-07 21:45

En skiss räcker inte långt. Är den vanlig motor eller el/hybrid. Hade föregångaren Atos från start i 13 år. Kvalite rakt igen. Automat AC osv redan då 2005. Vad jag vet rullar den igen hos ny ägare utan problem. Provade en i10 och i20. Stora inuti och hyfsad kvalite’. Priset är nästan detsamma som jag köpte Atos för - 115’. Men motor/ utsläpp/ skatt - åt skogen fortfarande.
Nu är det hybrid som gäller för min del.

#13
2019-08-08 08:42

Om bilen byggs kommer den troligen inte att se ut som skissen så varför uttala sig om skissen?
Bilfabrikanterna kommer alltid med skisser och försöker hypa bilarna så mycket det går, för att till slut komma ut med en halvtaskig ny bilmodell.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.