Bild
Nästa artikel
Seat vill ha namnförslag på sin kommande suv, vilken kommer att bli storasyskon till Ateca (bilden).
Seat vill ha namnförslag på sin kommande suv, vilken kommer att bli storasyskon till Ateca (bilden).

Seat vill att du döper deras nästa suv

Nyheter

Anordnar en namngivningstävling – men förslagen måste följa vissa kriterier…

Förra året kom Seats första högbygge Ateca och till hösten kommer småsuven Arona. Men Seat är inte färdiga med segmentet än utan planerar också att släppa en sjusitsig suv – och de vill ha din hjälp att ge den ett passande namn. På sin hemsida utlyser nu Seat en namngivningstävling där allmänheten kan skicka in sina förslag. Men det finns en regel: Det måste ha med Spanien att göra.
”Berätta för oss vart du har upplevt ditt bästa ögonblick i Spanien – det kan vara en stad, en flod, ett monument”, skriver biltillverkaren.

De som vill komma med idéer har fram till den 22 juni på sig att bidra. Finalisterna presenteras på Frankfurts bilmässa den 12 september.  Sedan går det att rösta på bidragen fram till den 25 september och den 15 oktober presenteras det folkvalda namnet. Suven är planerad att lanseras 2018.
 
Diskutera: Vad tycker du att Seats nya suv ska heta?
 

Kommentarer

#1
2017-06-01 20:03

Alicante?

#2
2017-06-01 21:08

SEAT del Sol?

#3
2017-06-01 22:19

Trasten
Ja, ett namn som börjar på A är väl ett måste om man sneglar på Skodas döpningar...

#4
2017-06-01 22:19

Atexa

#5
2017-06-02 00:22

Seat Iglesias.

#6
2017-06-02 07:26

Köttbullen?

#7
2017-06-02 08:34

Nu är ju Iglesias ingen stad, men man kan kanske tänka sig en extra lyxig "Iglesias edition", i samma anda som RR Evoque Victoria Beckham edition? :-) Men en riktigt svulstig ljudanläggning! Är det Iglesias den äldre eller yngre vi talar om, förresten?

Eller varför inte plocka fram de gamla discodamerna i Baccara -- "SEAT Alicante -- Baccara edition"? Classy!! :-)

#8
2017-06-02 09:40

Nu var det ju på Seats hemsida som namnen skulle föreslås.
Skicka in era förslag, vem vet, något går kanske till final?
Men visst är det roligt att se dem här.
Hackens förslag köttbulle blir väl "Albondiga" på Spanska och är väl inte så tokigt.

#9
2017-06-02 11:23

Suvilla...?

#10
2017-06-02 15:05

@ToRy: Iglesia betyder kyrka så det vimlar av iglesias i Spanien. Både yngre och äldre. ;-)

#11
2017-06-02 16:56

Köttbullar är gott, ett bra förslag tycker jag! Albondiga!

#13
2017-06-04 05:40

Amigo.

#14
2017-06-05 11:39

HPD

#15
2017-06-05 14:10

Seat Bilbao - En bil som garanterat lockar fram känslor ;-)

#16
2017-06-05 23:05

El Maco givetvis å ett par färska marackas till. Jag vinner....

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.