Bild
Nästa artikel
RS 5 Sportback galopperar in med 444 hästar
RS 5 Sportback galopperar in med 444 hästar
RS 5 Sportback galopperar in med 444 hästar
RS 5 Sportback galopperar in med 444 hästar

RS 5 Sportback galopperar in med 444 hästar

Nyheter

För prestandaletare som vill ha ett uns praktikalitet i sin Audi.

Den som gillar lite fart och fläkt i vardagen och tycker att Audi RS 5 Coupé har för få dörrar får nu ett nytt alternativ. Audi RS 5 Sportback kombinerar hyfsade lastmöjligheter i en halvkombilucka som sväljer 480 liter i bagaget,  samtidigt som resenärerna kan nyttja två bakdörrar.  

Under huven bor en 2,9 liters V6:a med dubbelturbo som dricker bensin och spottar ur sig 444 hästkrafter samt levererar 600 Newtonmeter i vrid. Bilen som nu visas upp på New York Auto Show rullar in hos bilhandlarna i USA och Kanada under hösten. Vi i Sverige  får vänta till 2019.

Diskutera: Vad tycker du om Audi RS 5 Sportback?
 
Taggar: Nyheter, Audi RS5

Kommentarer

#1
2018-03-29 14:21

Jag tycker Audi har kört fast i gamla spår, dom måste komma med något annat, något nytt och fräscht. Det här har man sett till leda! Attraherar nog bara gangsters i våra förorter.

#2
2018-03-29 15:57

Förmodligen nästa bil, men jag kräks på gröna bilar! Varför tror Audi att man vill ha en skogsgrön RS?

#3
2018-03-29 16:18

Säkert en förträfflig bil, med fina material i interiören, men lika tråkig som vanlig. Exteriören känns faktiskt mer bedagad än Saab 9-3, grillen är fortfarande inte lyckad och just denna gröna färg är direkt otrevlig.

#4
2018-03-29 18:08

Här kommer en helt galen gissning ... jag tror RS5 går att få i andra färger än grön! Jag vet inte, jag kan ha fel ...

#5
2018-03-29 18:24

Jo det är klart att det går, men Audi vill uppenbarligen få oss att vilja ha den i grönt. RS4 visade de också i samma gröna lack.

Gissningsvis är mindre än en promille den färgen, när köpare väljer att utrusta sin RS.

#6
2018-03-29 18:56

Yes min nya har mer härstkraftet!

#7
2018-03-29 19:08

Jag tycker den gröna är snygg!

#8
2018-03-29 19:37

Det kvittar junkers. Din nya är sämre på alla punkter iaf.

#9
2018-03-29 19:41

..Kan man inte vara grön från insidan, kan man ju alltid visa en grön utsida...

#10
2018-03-29 21:26

Ha ha XC så är det säkert men den är fan så mycket roligare att höra och se på.

#11
.
2018-03-29 21:30

Man blir mindre road när man ser noga på gliporna junkers.

#12
2018-03-29 21:52

Grönt är skönt!

#13
2018-03-29 21:54

. Hade inga problem med min 2016 under två säsonger.

#14
2018-03-30 00:53

Audi tänker miljö och slängde därför in det gröna då elen inte är utvecklad hos dem ännu.

#15
2018-03-30 03:07

Fler hade gärna fått våga ratta gröna bilar, till skillnad från alla dessa gråa, svarta och vita diton som man ser överallt.

#16
2018-03-30 09:12

Vem som helst med motargument får gärna skriva: Vem köper ett sånt här vrålåk när det finns sportiga elbilar? Är inte anledningen främst för att 1. Sticka ut. 2. Ha något snabbt som inte alla har. 3. Ha en dyrgrip att styla med? Alla dessa punkter slås ju av elbilen! Dem ger 100 % gaspådrag, är tysta och gör 0-100 snabbare än alla dessa hästkrafter man tycker in i ett fordon som dricker bränsle. Har man pengarna verkar det bara hjärndött att kasta dem på det där..

#17
2018-03-30 10:12

Vilken sportig elbil för 800.000 tänker du på? Finns ingen.

#18
2018-03-30 11:20

Vi kan ta tesla Model S som exempel. Finns begagnade Model S för 500 k. Dessutom helt nya för snäppet över 800 k. Så det år är vad jag tänker på. Så som svar på min fråga, varför välja denna bil?

#19
2018-03-30 12:16

Haha ja det var ju inte så oväntat. Tesla är fanimig ingen sportig bil. Det är en väldigt snabb bil rakt fram, men det är allt. På övriga punkter har den inte mkt att komma med, mot RS eller M eller AMG.

Det är ju bara en dåligt byggd koloss på fyra hjul. Sportig modell S? Jo dra den om Rödluvan också.

#20
2018-03-30 12:17

CEAT berättar alltså varför hen skulle köpa en sån här bil. Tack, då vet vi det. Vet även att det enligt hen är hjärndött att inte resonera likadant. Men tittar man på vilka primära argument hen har så förstår man ju nivån och läget...

#21
2018-03-30 12:32

Hemsk färg annars säkert en rolig bil, kul att de hakar på Lexus grill :)

#24
2018-03-30 17:09

Underbar färg, alla är så indoktrinerade på femtio nyanser av grått numer så man reagerar instinktivt negativt på alla färger som sticker ut det minsta.

Förmodar att denna gröna färg gör sig mycket bättre i verkligheten än på bild, som alla gröna kulörer.

#25
2018-03-30 18:05

Skandal med grön färg!!! Borde vara totalförbud mot gröna, blåa och röda bilar!!!
Bilar borde BARA få vara vita, svarta och gråa.
Och varför så mycket hästkrafter?!? Borde vara en lag som tillåter max 90 hk, samt 50 hk för kvinnor och pensionärer tillsammans med skylt för långsamtgående fordon....

#26
2018-03-30 19:09

 

#27
2018-03-30 19:32

Enda gröna färgen som är snygg!! Annars är röd bäst. Vita bilar nej tack.

#28
2018-03-30 20:04

På vibilägare verkar socialdemokrat röd vara populärast!

#29
2018-03-30 21:22

VOLVOXC: Fattar gejen med att det är mer bil i en audi, toppklass rent ut sagt. Men känns spontant trist att bli omkörd av en tesla när man köper en sådan.

A_q: Återigen en person som läser för fort, jag har inte sagt varför utan enbart kommit med förslag på varför, stor skillnad. Sedan bad jag om argument som jag inte fick, så jag stänger frågan.

#30
2018-03-30 23:24

Skulle aldrig ens överväga den här bilen (oavsett färg). Mercedes E 63/E 63 S går fetföre! Överväger seriöst det köpet.

#31
2018-04-04 19:09

Audi har snott upplägget från AMG GT R: https://www.mercedes-amg.com/en/vehicles/gt/coupe/gt-r.html

Klart en bil ska vara grön - giftigt grön. Som min frus Skoda; http://www.bilgaraget.se/skoda/fabia/1944618

Själv har jag nog denna RS5 som ett alternativ till en AMG GT R - bägge i grönt;-) Vi får se vad som händer när jag tröttnat på min silvriga pil....

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.