
Fords råbarkade pickup anländer i mitten av nästa år.
Ford Ranger, som är Europas mest sålda pickup, släpps i prestandautförandet Raptor. Det innebär förstärkt chassi, samt specialutvecklad fjädring.
Det finns 6 olika körlägen att välja mellan: Normal, sport, gräs/grus/snö, lera/sand, sten samt ”Baja mode” som ska användas vid offroadkörning i hög hastighet, likt ökenrallyt med samma namn.
Småsyskonet till F-150 Raptor har fått samma distinkta grill. Men medan F-150 Raptor har begåvats med en treliters V6:a på 450 hästar får lillebror Ranger Raptor nöja sig med en tvåliters dieselmotor på 213 hästkrafter med biturbo.
– Det är den ultimata äventyrspickupen. Som en blandning av en motocross, snöskoter och fyrhjuling, säger Leo Roeks, chef för Fords prestandaavdelning i Europa.
Europeisk säljstart sker i mitten av 2019. Priset är inte fastställt än men vanliga Ranger kostar från 214.720 kronor i Sverige, exklusive moms.
Diskutera: Vad tycker du om Ford Ranger Raptor?
Det finns 6 olika körlägen att välja mellan: Normal, sport, gräs/grus/snö, lera/sand, sten samt ”Baja mode” som ska användas vid offroadkörning i hög hastighet, likt ökenrallyt med samma namn.
Småsyskonet till F-150 Raptor har fått samma distinkta grill. Men medan F-150 Raptor har begåvats med en treliters V6:a på 450 hästar får lillebror Ranger Raptor nöja sig med en tvåliters dieselmotor på 213 hästkrafter med biturbo.
– Det är den ultimata äventyrspickupen. Som en blandning av en motocross, snöskoter och fyrhjuling, säger Leo Roeks, chef för Fords prestandaavdelning i Europa.
Europeisk säljstart sker i mitten av 2019. Priset är inte fastställt än men vanliga Ranger kostar från 214.720 kronor i Sverige, exklusive moms.
Diskutera: Vad tycker du om Ford Ranger Raptor?
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.