Bild
Nästa artikel

Nya Golf nästan färdigtestad

Nyheter

I höst kommer generation åtta av Volkswagens storsäljare. Så här ser den ut med zebramönster.

Tyska biltillverkaren Volkswagen meddelar att prototyper av nya Golf är i slutfasen av vägtesterna. Det är en av dessa prototyper som syns på bilden i svartvitt kamouflagemönster. Tittar man extra noga ser man att Volkswagen har petat in ordet ”Golf” i sidan av bilen. 

När vi tidigare i år fick se en skiss av insidan sa Volkswagen att premiären av bilen blir i oktober. Biltillverkaren avslöjar att femdörrarsbilen förutom digitaliserad och uppkopplad förarmiljö kommer att ha elektrifierade drivlinor och assisterad körning. 

Diskutera: Ser du fram emot premiären av nya Volkswagen Golf?
 

Kommentarer

#1
2019-08-29 08:51

Den ser inte ut som en Golf längre. Kommer att tänka på Peugeot 308. Varför inte behålla dagens utmärkta design i den nya generationen? Som folk känner igen. Eller varför ta fram en ny generation överhuvudtaget, den nuvarande är ju hypermodern

#2
2019-08-29 09:00

Svenne: Har du sett bilderna? Den ser ju mer eller mindre exakt likadan ut som den gamla i formerna, och den förförra, och den förförförra etc......som vanligt är VAG sjukt tråkiga i sin design. Tar ett kalkerpapper och sen ändrar lite här och där mest för man måste.......och varför man utvecklar en ny generation? Förstår du inte det? Allt sitter inte i skalet, den gamla generationen kan troligtvis inte på ett smidigt sätt anpassas för all ny teknik m.m som finns nu eller de ser kommer implementeras under denna generations livslängd. Sen kan jag tycka det är helt onödigt med, men av en annan anledning, de tar nu fram ID3 som är i Golfstorlek, hade VAG haft lite "balls" hade de lagt kört nuvarande Golf 1 år till och sen lagt ner den till förmån för ID-serien helt.

#3
2019-08-29 09:04

Kommer säkert bli en "killer".

#4
2019-08-29 11:00

Henrik M: Håller med om att det vore kul om de satsade på ID3 istället. Gissar dock att tillgången på batterier för att sälja kanske 1milj bilar /år är lite för låg ännu.

#5
2019-08-29 11:20

De har väl inte ens satt spaden i marken i Salzgitter för den nya batterifabriken?

#6
2019-08-29 12:40

Wow, vilken design! Vilket lyft! Som ett glasvatten som vanligt.......

#7
2019-08-29 12:40

Hoppas att dom får ordning på kvalteten som sedan länge varit märkets akilleshäl. En VW och dessutom en ny modell, känns inte så lockande. Tur att det finns andra som är modiga!

#8
2019-08-29 12:58

Nåja, klaga inte på att den är för lik den förra generationen, det här zebramönstret fanns inte tidigare.

#9
2019-08-29 13:29

Varför ändra något som funkar bra. Designen skall inte gå före aerodynamik och praktiska saker. Det var precis det som hände Volvo, ifrån en av de mest praktiska bilar som fanns, gjorde man design som motarbetar allt vad sunt förnuft var. Bilarna blev trånga och opraktiska.

#10
2019-08-29 14:33

Håller med styggavargen varför ändra något som funkar bra. Den slätstrukna designen är Golfens stora styrka, den är lätt igenkänningsbar och ser inte gammal ut efter flera år. Golfen är en allarounder som är bra på många saker vilket gör den till en storsäljare och klassens benchmark

#11
2019-08-29 15:08

Stygga: Att Volvo blivit trånga och opraktiska är en lögn o rykte från de som inte haft nån eller är avis. Jag körde V90 i 12.000 mil, det efter 2 st. 70-bilar på raken. V90 är rymligare i kupén, bredare och djupare bagage med vilket är det man använder, enda som är mer opraktiskt är sluttningen om man kör diskmaskin utan att fälla baksätet......och det gör man såååå ofta....

#12
2019-08-29 15:33

Nej nej inte intresserad av Världshistoriens största Bedrägeri företag (VAG)

#13
2019-08-29 15:34

VW..? Gäsp..

#14
2019-08-29 16:26

" Ser du fram emot premiären av nya Volkswagen Golf?"

Naturligtvis.
En ny Golf kan bara överträffas av......hmmm…
ID 3.

#15
2019-08-29 16:30

Zebra ut.

#16
2019-08-29 16:33

Henrik, den nya V60 råder lite bot på vad förra generationen hade. Man fick en bättre bil invändigt. V90 har jag ingen uppfattning, men sett till storleken utvändigt så verkar bilen invändigt lida av design problem. Ur XC serien är det mest XC70/90 som är praktiska, tack vare att är långa och lite mer fyrkantig i design. Dock är XC40/60 väldigt opraktiska, tunga och energikrävande..och lastförmåga minimal.

#17
2019-08-29 16:36

Ingen riktig instrumentpanel (digitaliserad och uppkopplad) ... så mycket större skillnad blir det inte!

#18
2019-08-29 18:11

På annat håll kan man läsa att det handlar mest om en teknisk uppdatering snarare än ifråga om design. Den nya modellen kommer dock bli något längre och enligt infon erbjuda bättre utrymmen. Därtill kommer den bantas 70 kg.
De stora grejerna är väl nya displayer, nytt infotainment och att knappfloran minskas.
Kommer olika drivlinor utom ren el där Id3 är den som ska ta över.

#19
2019-08-29 19:26

Medelmåttig och inget under av driftsäkerhet tyvärr; (

#20
2019-08-29 19:27

Klokast är att köpa sista tillverkade av utgående modell. Lägre pris, och barnsjukdomarna avklarade. Låt andra vara testpiloter för den nya oprövade modellen...

#21
2019-08-29 21:10

Bästa bilen blir lite bättre...

#22
2019-08-29 21:57

Henrik M, V90 har dock inte lika väldisponerat bagageutrymme och innerutrymme som Passat, E-klass och Audi A6. V90 tycker jag har ett trångt baksäte jämfört med e-klass och Passat.

Tillbaka till ämnet ska bli spännande och se vilka nya motorvarianter som kommer till Golfen.

#23
2019-08-29 22:25

Diesel: Nu var Vargens påstående att Volvon blev sämre än föregångaren, inte jämfört med konkurrenterna! Läser du uppåt får du ett bättre sammanhang innan du svarar. Sen håller jag med dig om att E-klassen är bättre än V90 vad gäller det. Däremot tycker jag passaten är sämre i baksätet än V90. Sen är ju Passat en klass sämre på det mesta.
Men som sagt, tillbaks till Golfen och där vidhåller jag att de borde hållt liv i nuvarande lite till istället och satsat dessa utvecklingspengarna på ID.

#24
2019-08-30 07:42

Det ska bli superintressant att få se den nya Golfen som säkerligen kommer att bli en klassledare, en måttstock dvs bli normen för bilar i detta segment.

- VW, Das Auto!

#25
2019-08-30 10:44

Kombikungen sedan 30 år e fortfarande Eklass;)

#26
2019-08-30 13:02

Tror ni verkligen att gen 8 kommer att ha bättre kvalitet?

#27
2019-08-30 16:42

E-klass kombi? Vad har den att göra med en Golf? Märkligt.
Nåväl, personligen gillar jag golfs slätstrukna design (fast gen 3-5 var lite väl slätstruken kanske). Mer ”extrem” design känns fort gammal. Har heller inte behov av att synas extra mycket. Bra sikt, även för dei baksäte. Personliga åsikter och som tur är, är vi olika. Variation förnöjer :) (nej, jag har inte en Golf)

#28
2019-08-30 17:20

Lima.
Lika lite som V90 och passat konkurerar med varandra; )

#29
2019-08-30 21:19

Jag har haft mååånga VW Golf innan mina senaste Audis och dessa Golfar har varit och är fantastiskt trevliga bilar som passar familjer på 4 pers. Köper betydligt hellre Golf än asiatiska sunkbilar i samma storleksklass!

#30
2019-09-01 10:08

golf är som maträtten kassler.. går att äta men det finns godare och bättre käk.

#31
2019-09-02 08:07

Golf är inget under av design men väldigt trevliga att köra och hyfsat med plats för en familj och inte för dyra. Inte konstigt att Golf är populära bilar.

#32
2019-09-02 20:43

Ja Golf är en utmärkt bil, men den var tuffare när den kom och blev ännu bättre med Golf 2, men trean var betydligt mjäkigare och så har det fortsatt!
Men visst har den blivit bättre.
Tyvärr tycker jag att stolarna stannat i utvecklingen, de är fortfarande för hårda.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.