Nästa artikel
Nya Care by Volvo-tjänsten: ”Som att klicka hem ett par skor”
Nyheter

Nya Care by Volvo-tjänsten: ”Som att klicka hem ett par skor”

Publicerad 15 mars 2021
Leasingtjänsten Care By Volvo har nylanserats och erbjuder nu privatleasing över tre månader. Volvos ambition är en leveranstid på max två veckor.

Volvo är övertygade om att morgondagens bilar kommer säljas online. Som meddelats tidigare kommer märkets helelektriska modeller endast erbjudas via Volvos egen webbplats.

– Vi tror att kunderna vill handla bil precis på samma sätt som att klicka hem ett par skor eller köpa ett par jeans när man e-handlar, säger Magnus Fredin, chef för Volvo Cars globala onlineaffär.

Care by Volvo är en lyxigare form av privatleasing med 30 dagars prövotid, finansiering från tre till 36 månader och endast tre månaders uppsägningstid. Bilköparen får ett fast månadspris med service och försäkring inkluderat. Kunden kan välja kulör, fälgar, interiörfärg och eventuell dragkrok.

De som vill handla bilen hos en återförsäljare kan fortfarande göra det men köpet görs via Volvos webbplats även där. Volvohandlarna har fortfarande ansvaret för att visa upp produkten, erbjuda testkörning, lämna ut bilen samt sköta service och underhåll.

Leveranstiden är inledningsvis 5–6 månader men Volvo räknar med 30 dagars leveranstid till sommaren och två veckor vid full kapacitet. Kombi- och suvmodeller är prioriterade utan några planer på att lägga upp sedanmodeller i Sverige.

Billigast just nu är XC40 T3 för 4 590 kronor, dyrast XC 90 T8 Inscription för 9 900 kronor.

Läs också: Volvo lanserar ny privatleasing – så mycket kostar det

Ämnen i artikeln

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.