Bild
Nästa artikel
Seat Leon Cupra R.
Seat Leon Cupra R.
Seat Leon Cupra R.
Seat Leon Cupra R.

Leon Cupra R – begränsad busbil

Nyheter

Seat bygger bara 799 exemplar av det 310 hästar starka åket.

Kolfiberdetaljer både på in- och utsidan och sidospeglar i kopparfärg. Det är några av kännetecknen på Seat Leon Cupra R. Det finns också adaptiv fjädring med Dynamic Chassis Control, samt Brembobromsar. Den framhjulsdrivna bilen kan fås med antingen manuell låda eller automat i sex steg.

Preliminärt svenskt pris blir 399.900 kronor och förförsäljningen startar i skiftet mellan september och oktober.
Tillgången blir självklart begränsad eftersom det bara finns 799 bilar globalt men förhoppningen är att vi ska kunna få ett antal bilar till den svenska marknaden, säger Henrik Looser, pressansvarig på Seat Sverige.

Diskutera: Vad tycker du om Seat Leon Cupra R?
 
Taggar: Nyheter, Seat Leon

Kommentarer

#1
2017-09-04 14:31

Vild och Vacker!

#2
2017-09-04 17:39

Perfekta bilen? Men jag undrar, vad är skillnaden mot den vanliga Cupran?

#3
2017-09-04 18:38

Den här typen av bil får lätt 10-15 olika ägare efter varandra på några år. Jättekul att gasa lite extra för stunden men det sliter hårt och man tröttnar otroligt snabbt.

#4
2017-09-04 19:43

Skulle gärna ha en Cupra, men helst då en ST. Raska transporter av både sig själv och lite last...

#5
2017-09-04 19:57

hälften skulle varit kombi...

#6
2017-09-04 21:10

Hade hellre valt Leon ST Cupra 300 4Drive. Så mycket effekt på framhjulen kostar bara däck.

#7
2017-09-04 21:46

Cool!
Duger lugnt åt mig. Men den är antagligen lite i dyraste laget, trots att det är en Seat.

#8
2017-09-05 02:11

En vinnarbil i test......;o)

#9
2017-09-05 08:32

Var är 4-hjulsdriften? :S

#10
2017-09-05 12:15

Lite som Axa skriver, vad är skillnaden?
Visst, lite kosmetika och mer HP. Men vad jag minns så kan man köpa till allt det som anges i artikeln på den "vanliga" cupran.
Trist att dom kör den gamla DSG lådan, borde inte den nya 7 växlade sitta i denna pärla?

#11
2017-09-05 13:42

Skillnaderna är att Cupra R har:
Fler hästar
Lite annan framvagnsinställning
Bättre Brembobromsar
Annat avgassystem
Adaptiva stötisar
Annan instrumentbräda

Enligt G**gle...

#12
2017-09-05 23:31

En fullständigt onödig bil!

#13
2017-09-06 09:01

Flytande tvål är oxå onödigt. Det finns ju vanliga tvålar!

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.