Bild
Nästa artikel

Lastbil knuffar Renault Clio i märklig film

Nyheter

En uppmärksam trafikant har fångat en minst sagt märklig situation på film. På den framåtrusande lastbilens stötfångare finns en Renault Clio.

Ännu ett märkligt filmklipp har dykt upp på internet.

Bedömningen om det hela är på riktigt eller på något sätt iscensatt lämnar vi till er läsare.

Diskutera: Hur har bilen hamnat framför lastbilen?

Se film:


Här är en möjlig förklaring:

Se film:

Taggar: Nyheter
Lastbil knuffar Renault Clio i märklig film

Kommentarer

#1
JAN
2010-03-18 14:49

Hehe, ser ut som föraren inte märkt någonting.

#1
Jes
2010-03-18 17:31

Nja, det verkar lite orimligt.

#1
Conny
2010-03-18 17:51

Lastbilar är hårda, personbilar är mjuka.......

#1
Krister
2010-03-18 18:18

Snarare förvånad att det inte händer oftare.
Tanter/farbröder i småbilar som tror att lastbilarna skall flytta på sig.
Räkneexempel från gymnasiefysiken.
En 60-ton lastbil i 100km/h frontalkrockar med en 1-ton personbil 100km/h. Vad är resulterande hastighet? Lastbilen fortsätter i 99km/h.

#1
Kjell-Åke
2010-03-18 18:58

Det är också konstigt att det inte händer de unga kamikazepiloter som tror att de är odödliga.

#1
pepe
2010-03-18 20:18

Ser ni inte att det inte är personbilens fel, det är lastbilen som går över till fel fil och orsakar händelsen

#1
Mr Colt
2010-03-18 22:57

Skulle faktiskt vilja påstå att ingen är utan skuld i denna situation.

#1
Mr Colt
2010-03-18 22:59

PEPE: Vad menar du med fel fil?

#1
FH12-24m
2010-03-19 15:43

Häftigt gjort men efter 20 år bakom ratten har jag sett tillräckligt för att förstå att detta är fejk.
Vad skulle personbilarnas däck vara tillverkade av ?

#1
Fjatt
2010-03-19 23:06

Expressen har kollat med polisen och detta verkar ej vara fejk enligt utsago utan äkta.

#1
Åke
2010-03-20 10:26

Kan härmed bekräfta att sådant här händer även i Sverige. För tio år sedan körde jag på E4 genom Uppsala, höll drygt 70 km/h på grön våg, när plötsligt en långtradare smällde in i min bil bakifrån. Vid smällen tvärstannade min motor (tdi), en sekund senare small det igen och jag insåg då att långtradaren fortfarande gick med gasen i botten, utan ens en antydan till att bromsa. De följande sekunderna var de längsta i mitt liv och ger mig fortfarande mardrömmar. Jag kämpade för att hålla bilen i rätt riktning, rädd att hamna under lastbilen om min bil ställde sig på tvären. Efter ca 200 m besinnade sig i alla fall föraren och började bromsa. Inför polisen sa chauffören att han "borde ha mosat mig" eftersom jag "hindrade trafiken" (hur nu det går till på en fyrfilig vägen med gles förmiddagstrafik...).
Fick av åkeriet veta att denne chaufför ofta drabbades av raseriutbrott och totalkraschat flera bilar på bara ett par år, och även varit inblandad i en dödsolycka, och därför fått sparken två gånger, men blivit processad tillbaka av facket. (Bra jobbat Transport - det gäller att försvara medlemmarna även om de begår brott!)
Trots att denna maniac t.o.m. hotade mig i vittne av två poliser nöjde sig vårt tandlösa rättsväsende med att dela ut 800 kr i böter för att han hållt för kort avstånd. Jag överklagade med hänvisning till att det faktiskt handlade om ett våldsbrott, snarare än ett trafikbrott, men det förstod inte överåklagaren. Det är tydligen okej att slåss med 60-tons långtradare.

#1
Roy
2010-03-21 15:40

Åke, din upplevelse är så absurd att man mår illa!
En sån där j-a galning ska naturligtvis inte alls få ha något som helst körkort och ska lika självklart dömas till skadestånd och fängelsestraff.
Det förekommer alltför många rättsvidrigheter som ger helt galna signaler.

#1
NY FUNGERANDE LÄNK
2010-04-27 03:33

http://www.youtube.com/watch?v=yp8SOjWFMiU

#1
LORRY PUSHING CAR DOWN A1
2010-04-27 03:35

LORRY PUSHING CAR DOWN A1

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.