Bild
Nästa artikel

LÄCKA: HÄR ÄR NYA SAAB 9-5!

Nyheter

Premiärvisningen sker först i september. Men redan nu läcker det ut bilder på nya Saab 9-5. Tyska Autobild.de går hela vägen och bjuder på ett ordentligt bildspel.

Nya Saab 9-5 kommer att presenteras för första gången vid Frankfurtsalongen i september. Men, i vanlig ordning, har bilder redan börjat läcka ut.

Först ut var tyska Autozeitung, som har publicerat bilder i sin tidning. Nu har även Autobild.de valt att bryta embargot och publicerat ett flertal bilder på sin hemsida. Klicka här för att komma till bildgalleriet.

I Autozeitung framgår det att nya 9-5 blir 501 centimeter lång och med 284 centimeter mellan hjulaxlarna.

Saab 9-5 kommer enligt uppgift att säljas i tre olika utrustningsnivåer: Linear, Vector och Aero. Inledningsvis kommer motoralternativen att bestå av 1,6t med 190 hästkrafter, 2,0t med 220 hk, 2,8t med 300 hk - och slutligen 2,0 Tid samt TTiD (160 respektive 190 hk)
Taggar: Nyheter

Kommentarer

#1
Johan G
2009-07-23 15:34

Verkligen snygg utvändigt men inuti vet jag inte. Men ja längtar till premiären.

#1
Hyundai
2009-07-23 16:47

Nej Tack!

#1
Emme
2009-07-23 17:04

Kommer att bli en succeé!

#1
lars-erik.englund
2009-07-23 18:33

snygg verkligen snygg , gå till, Tyska Autobild.de
och kolla.

#1
Stefan
2009-07-24 13:14

Instumenten påminner om dom i farsans saab 96 och 99 när man växte upp. Kul att saab återknyter till tidigare modeller. Känns äkta!!

#1
Bengt Johansson
2009-07-25 10:21

Den nya Saaben är säkert bra, men den är ju alldeles för stor; 5, 01 meter lång. Jag kan förstå tanken med att göra en lyxbil, men tyvärr blir det nog sista spiken i kistan. Hoppas att jag har fel.

#1
Lasse L
2009-07-26 23:37

Jag beundrar Saab som har modet att lansera denna koloss till bil vid denna tidpunkt och med den designen. Men varför måste Saab vara så konstiga hela tiden - djärva kanske någon tycker -men är det inte just det som är "felet " med Saab - bilarna är i grunden bra med hög säkerhet och mycket körglädje - men så tillkrånglade disignmässigt att köparna uteblir. Någon i Saabs koncerledning borde rimligtvis fråga sig varför så få vill köra en Saab - även före finsnskrisen.

#1
SAAB Nisse
2009-07-31 23:12

Äntligen kommer saab med en snygg 9,5.
Vet inte vad lasse dillar om men 9,5 är saabs största modell så klart att man ska åka kungligt och det gör man säkert i den. Skulle bara fått till en V8 i motorprogramet så hade det varit bättre.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.