Bild
Nästa artikel

Kasta loss med Fiat 500 Riva

Nyheter

Kallas för världens minsta yacht med design som för tanken till böljan den blå.

Kommentarer

#1
2016-07-08 19:37

Kul grej. För tankarna till RR med båtdäck där bak.

#2
2016-07-09 15:22

En onödig bil har blivit ännu onödigare!
Men ok, det säljs ju klockor från Breitling, Phillip Patek, Rolex och flera andra till idiotpriser trots att en klocka från Lidl klarar vad den ska, ofta med högre presicion, till en tusendel av priset för de övriga.
Det finns de som vill och kan betala för flärden!

#3
2016-07-09 15:55

Kul och smakfullt! Den som har en tender-Riva, kan nu även ha en tender-500. :)

#4
2016-07-09 23:41

saabnisse
Trevligt att du uttalar dig om klockor som om du kan något om saken. Not!

#6
2016-07-10 12:06

Kostar den lika mycket som en vanlig Fiat 500, så skulle jag kunna tänka mig att köpa en.

#7
2016-07-10 18:33

En klocka från Lidl för 75:- klarar samma sak som en Phillip Patek för 1045000:- och med minst lika hög presicion, men man har ju omaket att byta batteri varje år.
Men man kan ju kasta klockan och köpa en ny.
Det kan man kanske göra om man köper vanliga 500 också.

#8
2016-07-10 18:40

saabnisse...funktionen är möjligtvis samma att visa tid men din liknelse är väldigt tramsig.

Köper du alla din kläder hos myrorna kör en cykelbil och semestrar bara i tält?
Du är lika kladd, kommer till samma ställe och kan bo på samma ställe som alla andra....

#9
2016-07-10 18:44

Saabnisse
Lidl klockan är knappast ett hantverk vilket man kan säga om Patek och till viss del Rolex. Sedan så stiger knappast Lidl klockan i värde medan tex valfri Rolex sportmodell stiger i värde. Tom bättre än börsen.

#10
2016-07-12 18:20

Båtkänsla utan roder och propeller? Inte ens en fender! Que sera sera---- det som sker det sker? Smart parkeringsbroms/förtöjning?

#11
2016-07-12 20:45

Är det så lyckat att använda ett tropiskt trädslag som mahogny i Fiaten, när regnskog fortfarande skövlas i ett rasande tempo? Även om det bara är faneer, så går det ändå åt en hel del träd.

#12
2016-07-12 21:40

Kanske sapele som används? Numera fullgott substitut mot mahogny.

#13
2016-07-12 21:45

Helt riktigt John, i en sån här primitiv bil borde det var helt ok med plastsurrogat.
Det roliga med 500 är att den ,trots det mikroba formatet, är betydligt bekvämare att gå in och ur än många betydligt större bilar.
Man behöver inte bryta av huvudet för att komma in!

#14
2016-07-14 10:53

Det stämmer, när man ser denna bilen får man lust att köra rätt ut i sjön.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.