Audi TT RS roadster och coupé får ny belysningsteknik.
Fyrhjulsdrivna coupén och roadstern blir snabbast och sportigast i TT familjen.
Den femcylindriga 400 kusar starka motorn på 2,5 liter är nyutvecklad och tar TT RS från 0-100 kilometer i timmen på 3,7 sekunder. Audis ingenjörer har även bantat ner motorn och gjort den 26 kilo lättare.

Audi lovordar i pressmeddelandet det distinkta motorljudet som kommer av cylindrarnas tändföljd 1-2-4-5-3. För att ytterligare njuta av sången kan avgasljudet förstärkas genom öppningsbara klaffar i avgassystemet. Kraften från motorn går via en sjuväxlad S-Tronic dubbelkopplingslåda till alla hjulen.

Det som skiljer RS från vanliga TT är bland annat större luftintag fram och en bakre vingen.
I cockpit visas all information digitalt och en 12,3 tums skärm ersätter konventionell instrumentering.

För första gången får en serietillverkad Audi OLED-teknik i lyktorna. Ljuset kan dimmas, ger inga skuggor och kräver inte heller några reflektorer.
Diskutera: Vad tycker du om Audi TT RS?

Audi lovordar i pressmeddelandet det distinkta motorljudet som kommer av cylindrarnas tändföljd 1-2-4-5-3. För att ytterligare njuta av sången kan avgasljudet förstärkas genom öppningsbara klaffar i avgassystemet. Kraften från motorn går via en sjuväxlad S-Tronic dubbelkopplingslåda till alla hjulen.

Det som skiljer RS från vanliga TT är bland annat större luftintag fram och en bakre vingen.
I cockpit visas all information digitalt och en 12,3 tums skärm ersätter konventionell instrumentering.

För första gången får en serietillverkad Audi OLED-teknik i lyktorna. Ljuset kan dimmas, ger inga skuggor och kräver inte heller några reflektorer.
Diskutera: Vad tycker du om Audi TT RS?
Kommentarer
Älskar interiören på nya TT, sportig och elegant.